Vilket var ditt första spel minne?

Medlem

Något kung fu spel till amiga tror ja. Men ett som har bettyt mycket är minnet av när jag kom hem från skolan en dag och pappa hade köpt en dator som quake 1 var installerat på och med en akira bakgrund.
Utan att någon av oss kunde något om datorrer så försökte vi oss på något som var "multiplayer" sluta med att min bror lyckades utan attt kunna ett enda ord engelska starta ett lan game. Han sprang runt och använde vapen han aldrig hadde sett förut! El-pikkan var otroligt häftig. men sedan nästa gång vi skulle försöka komma in igen så klarade vi det inte, min bror började gråta och jag blev ledsen.
Kommer även ihåg hur man satt och tittade på filmen som spelas i början och blev chokerad över hur bra han var! Var väll runt 5 år och min bror 7. Vet inte exakt.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Till konsol var det på pappas NES. Minns inte riktigt vad spelet hette, men ma var en katt som hade en pistol som sköt ut en boxningshandske. Cat-nånting tror jag det var.

På PC var det Lemmings.

Medlem

quake 2 tror ja

Medlem

hmm första spåel minnet måste nog vara när jag fick mitt första NES och satt å lirade Mega Man, sissorman´s bana om jag inte minns helt fel... det va tider det..


signatur

Det är inte jag som är konstig, det är ni som är tråkiga

Medlem

Mitt bästa spel minne är metal gear solid till ps1. Mitt första vet jag inte...


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

måste nog vart så sent som quake 2 å super mario!

Inaktiv

Usch vad gammal man kände sig plötsligt.. Jag är bara 23 men mitt första minne är faktiskt pong.. Morbrorn hade lyckats få tag på ett ex och han satt och spelade med mig i en vecka.

Sen är juh Gamewatchspelen något som har en varm plats i hjärtat.

Medlem

Har verkligen skitdåligt minne, men jag kommer ihåg när man satt på sin Amiga och spelade Bobble Bubble, och på sitt Nintendo och spelade t.ex Zelda... eller några andra härliga spel. Men ett som jag kommer att tänka på är det där Jungelkrigs-aktiga spelet. Framsidan har hursomhelst två Ramboliknande killar på sig.... askul!

Medlem

Alltså shit, första spelminne borde vara lock'n'chase och en samling av småspel som jag ej kommer ihåg namnet på till Intellivision av Mattel, men då var jag så liten att jag inte direkt minns första gången. Så för att nämna spel jag starkt kommer ihåg första möte med borde vara Rush'n'Attack, StarForce och Castlevania, och underbara sådana det är. Tvungen att nämna några stycken pga av luddig barndom, antar jag.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Lirade sonic på segan mmmm.... nostalgi


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Medlem
Skrivet av treetrallen:

Har verkligen skitdåligt minne, men jag kommer ihåg när man satt på sin Amiga och spelade Bobble Bubble, och på sitt Nintendo och spelade t.ex Zelda... eller några andra härliga spel. Men ett som jag kommer att tänka på är det där Jungelkrigs-aktiga spelet. Framsidan har hursomhelst två Ramboliknande killar på sig.... askul!

Contra? Riktigt jävla kul spel som inte går av för hackor, mer platform 2d sidescrolling spel till folket!
Där snackar vi om skills 1 skott så är man död, obegränsad ammunition och många, många fiender.

Kan det bli bättre? som att se valfri actionrulle från 80-90talet fast man är hjälten


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Mitt första spelminne är nog när vi hade NES och jag lirade mycket Mario/Duck Hunt, Paper Boy och Tecmo Cup. Vet att vi hade Game & Watch-spel innan dess, men kommer inte ihåg något av det. NES-perioden i allmänhet är alltså mitt första riktiga spelminne.

Skrivet av PiLp:

Jag fick PS1 som julklapp och sen des har jag alltid gillat spel..
Kommer i håg när jag satt och spela framför TV'n spelade typ
Lara Croft Tom Radier Orginalet och ett Snowboard spel som jag inte kommer i håg namnet på.

Kan det vara SSX eller SSX Tricky kanske? Fast står att dom är till PS2 så det borde det inte vara. Har alla till Xbox och dom är grymt roliga iaf.


signatur
Medlem

det här var mitt första spelminne:

Wolfenstein 3D

spelade det runt 1993-94 och har seb dess varit förälskad i FPS spel. min farbror hjälpte oss att installera det för min pappa var inte så dator-kunnig på den tiden:P


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Inaktiv

sokoban tror jag

i vga nötte jag en jääävla massa spel.. bland favoriterna fanns Keen 1,2,3,4,6 .. av nån anledning hade vi inte femman

det första spelet med ljudkort jag testade var wolfenstein 3d dock tror jag.. det var jävligt coolt


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Tintin i tibet.

Inaktiv

Måste nog vara när jag spelade Super Smash Bros till 64 hos min kompis eller möjligen Ocarina of Time


signatur

Alla barnen kom över minfältet, förutom Pär, han låg både här och där.

Medlem

Gammla dos-spel från diskett på min pappas lånedator som han fick låna ifrån jobbet över sommaren

1994 tror jag det var.

Sen 1995 köpte vi vår egen dator. Sen blev det mycket dos-spel nerladdade ifrån internet efter klockan 6

Det första "riktiga" spelet var Command and Conquer som vi fick av min pappas kompis. Oj oj oj vilket spel och videos mellan uppdragen!


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Haha min första konsol

Och mitt första spelminne:
Decathlon


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv

På dagis, super mario

Inaktiv

Silkworm till Amiga500

Medlem

Absolut första spel minnet var Ambulance på Game & Watch, minst 20 år sen typ, lol.


signatur

"They`ve made a what out of it!?"

Medlem

Castle (ASCII-grafik äventyrsspel!)
Decatlon (snäppet över ASCII grafik, friidrotts-lir. jag var KUNG på häcklöpning och höjdhopp!)
Sopwith kungen av flyg-spel!

Allt på min mammas "bärbara" (tänk som en nutida medium-size stationär dator, men med handtag och uppvikbar skärm) dator med fin, gul-svart skärm!

Medlem

Super Mario Bros till NES

Inaktiv

Jag kom inte ihåg vad det hette men minispelet följde med vår första dator. Man skulle skjuta ekorrar eller någonting som kom upp ur jorden mitt ute i skogen. Samtidigt körde jag hellbender trail också.


signatur

/J.

Inaktiv

Mitt första spel minne minns jag inte så bra men LBA2 var det första cd-rom spelet jag köpte till datorn, kanske det bästa spelet jag spelat;P

Det var ju en 3:a på gång men dom la ner det


signatur

Super Bowl XL Champions

Medlem
Skrivet av priZma:

ooooh kom inte på vad det hette men detta var ett av mina första spel också. detta, moonstone och cannon fodder

minns när jag skulle skapa en riddare i moonstone, han hette sir qk (kuk)
duktig stavning vid 4 års ålder eller vad man nu var

Medlem

Mitt tidigaste spelminne är när jag spelade Pong hemma hos en kompis. Det var en variant där man kunde välja några olika sporter, typ tennis och ishockey. Alla såg precis likadana ut. Det enda som skiljde dem åt var hur många pinnar man styrde på skärmen.

Medlem

Super Mario Bros i NES

Medlem
Skrivet av V!ruS!:

Super Mario Bros i NES


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Inaktiv

Pokémon blue till game boy coller var mitt första spel. Jag kommer ihåg när alla spelade det i skolan i ettan. Men tillslut förbjöds det eftersom ingen ville komma till lektionen innan de hade sparat


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Skriv svar