Vill varna för g2play.net

Medlem
Skrivet av Stag:

Jag har handlat där tre gånger och fått problem en gång. Jag är ingen småunge. Och det är heller inte många andra.

G2Play är välkända för att orsaka problem, och det har även varit diskussion om att de pysslat med halvlegalt arbete med sina nycklar. Låt de som vill ta del av informationen.

Som du sa. Det har varit DISKUSSIONER om G2PLAY. Inte fakta av alla de forum jag har sett. Sen att det uppstår problem. de gör de även på MediaMarkt som också är en butik. Men att skiten ska ligga högst upp på google är sjukt irreterande. som jag sa. handlat där under många år och de har även många av mina vänner som spelar.

Legalt eller inte vem bryr sig? folk betalar gladligen så droppa denna sketna tråd.

btw hur gammal e du?

Medlem

21, hur gammal är du?

Förstår inte varför du stör dig så mycket på denna tråd. Antar att du köpt alla dina spel på G2play, och därför har fått upp ett förtroende för de. Det är skitbra, för dig. Alla andra kanske inte tycker så, och låt det vara så, och låt diskussionen gå vidare för de som vill.

Du måste inte titta i tråden, du måste heller inte bry dig om den alla gånger du uppenbarligen googlar G2play dagligen. Vet inte varför någon skulle vilja googla g2play så pass mycket att ett visst resultat stör det.

Finns betydligt sketnare trådar än denna, och om det nu är så att G2play är reko, bevisa det! Sprid lyckan av deras onekligen bra priser genom att bevisa att de är legit. Och självklart bryr sig folk om det är legalt eller inte. Varför betalar du ens för spelen annars? Jag t.ex vill inte riskera något genom att exempelvis få en nyckel som är bad news.

http://forums.steampowered.com/forums/archive/index.php/t-225...

http://steamunpowered.eu/g2play-net-selling-stolen-cd-keys/

http://www.shortnews.de/id/800193/Onlineshop-g2play-illegal

Om du köper ett Valve-spel exempelvis, och använder en Retail-nyckel, så måste du även ha boxen för att det ska vara en helt legit purchase. Annars ska du ha en digital nyckel.

Citat:

By Valve's rules, you have to have the physical box. In case you need to confirm ownership of your account, Support may ask you to write down the ticket number on the CD-KEY with a pen and make a photo of it.

Citat:

Well, I sent them a few emails stating that I wanted a refund, as the keys had obviously been stolen, and had no scans. They basically told me to ♥♥♥♥ off and it's not their problem.

Citat:

Well the keys they sell aren't authorized by the game developers/publishers, so it's definitely not legit.

Valves egna ord borde väl stå rätt högt kan man tycka.

Citat:

I sent an email to Valve to ask them about these kinds of sites and they told me that they are not authorized resellers and thus not legit.

Nycklarna de säljer är retail, vilket innebär att de inte är gjorda för att säljas online, vilket alltså är emot t.ex Steams TOS om jag inte minns fel. Nedan.

Citat:

Purchasing software keys isn't legit. The keys were not intended to be sold via the internet individually to consumers. They may work but it's basically like saying "dude on the corner sold me a tv it works" when you fucking know it's not legit.

Detta borde väl vara intressant för alla som funderar.

Citat:

Valve has stated on the steam forums that they will deactivate accounts found using these keyes. So use them on steam at your own risk. Basically don't do it.

Vad har du för källor?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag är drygt 24 och jag tycker de va lite roligt att du la ner så mycket energi på att jaga källor.
Men de verkar som du tappade min poäng ganska fort. Jag ville slippa se detta mög på google för jag tycker inte G2PLAY förtjänar det. Finns trådar så de räcker och blir över. Men de behöver inte ligga överst på google.
Klart steam är tjuriga. Dom tjänar ju inte sina stora pengar.
Köper man sitt spel där så har man redan accepterat att det kanske inte är vad steam säger vara legit.
Behöver inte skapa ett sånt rabalder för de.
Trams!
Köp era spel hos Game eller ICA så slipper ni era små problem.

Medlem

Scanna sitt ID-kort? låter extremt konstigt. well gillar man identitet stölder så? ;P


signatur

R.I.P The_maxx

Jag hamnade på någon liknande sajt förra året, så snart de bad om kopia på körkort hävde jag köpet på direkten.

Skicka aldrig ut personnummer till någon sajt utomlands. Handla på andra ställen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av LoverBoy88:

Slå igen den här sketna tråden. Pallar inte se den varje gång jag googlar g2play. Små ungar som säkert har ställt till det för sig. Har handlat där i många år och aldrig varit några problem å har de varit strul så har g2play löst det. Varningens finger för småungar som inte klarar ut en nätbutik.

Instämmer. Har flera haft problem, vilket är tydligt i den här tråden, så bör det informeras. Att anta att de är "ungar" som ställt till det för sig är inte en attityd som vi godtar. Tänk på det nästa gång.


signatur

jag har köpt snart tresiffrigt antal spel från den sidan utan några som helst problem.
så antingen har dom skärpt sig sen den här tråden startades eller så .. ja. vem vet.

Medlem

Tack för "the heads up"


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Har köpt ett tiotal spel från g2play, och aldrig haft något problem. Har alltid fått nyckeln snabbt och smidigt, så jag rekommenderar hemsidan.

12
Skriv svar