Warhammer - Figurspelet

Medlem

Någon annan som också jagar mould-lines denna söndag?

Medlem

Aah! Jo, Sisters of Battle har inte direkt fått några större uppdateringar på den senaste tiden. Vilket är synd. Gillar hela konceptet med dem. När jag startade min Black Templar armé så stod jag och funderade på att antingen starta en Sisters of Battle eller Black Templar/Raven Guard. Läste loren lite på dem alla och blev kär i hela bakgrunden till Templars.

Så i det stora hela så blev det dem :3

Satt och funderade igår. När jag väl ska börja skaffa nya enheter och dylikt till min armé så funderar jag på att skaffa specialenheter att använda som Squad Leaders. Inte direkt som att jag kommer ha dem som en specialenhet utan mest bara använda dem som någonting tufft att ha. Till exempel så kör jag med en Assault Terminator squad. Hittade en enhet på forge world vid namn Tyberos the Red Wake.

Tänkte att jag kunde använda honom som min Assault Terminator squad leader och bara räkna han som en vanlig Assault Term med Lightning Claws. Just to add some fluff to my army. Finns många special enheter som skulle kunna passa in. Finns till exempel en Asssault Marine till Raven Guard som jag skulle kunna använda med. Dock så har han Raven Guards emblem överallt så det kanske man måste ta och fila bort om man använder honom. Finns ju alltid Green Stuff i värsta fall.

Medlem

Det var en snygg modell indeed Jag kommer göra samma sak, jag köpte ju en Commisar i torsdags, men jag ska lämna tillbaka den på öppet köp och köpa dom här istället:

Så enormt snygga! Måste ha dom!


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Det var en snygg modell indeed Jag kommer göra samma sak, jag köpte ju en Commisar i torsdags, men jag ska lämna tillbaka den på öppet köp och köpa dom här istället:

http://www.forgeworld.co.uk/Images/Product/DefaultFW/xlarge/n...

Så enormt snygga! Måste ha dom!

*drool* Tack för tipset på den figuren! Blir nog en sådan så fort jag har målat mig igenom min backlog med figurer

Medlem

Uppdatering på valkyriebygget. Första försöket att måla en sådan pjäs, så långt ifrån det snyggaste man kan hitta.

Men jäklar vad roligt jag har haft det med byggandet och målandet hittills, och det är väl det som är huvudsaken antar jag

Medlem

Najs där! Jag sitter och försöker lista ut hur faaan man ska måla ödlehud till mina Cold Ones. Vet inte ens hur jag ska starta.

Men idag gick en order iväg för commisaren plus uppgraderingspaket för Cadians. http://www.forgeworld.co.uk/Warhammer-40000/Imperial_Guard/Ca...

Får se när det kommer. Skickade efter dessa också: http://www.games-workshop.com/en-SE/Imperial-Guard-Regimental...

Har jag tur kommer dom på torsdag.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Najs där! Jag sitter och försöker lista ut hur faaan man ska måla ödlehud till mina Cold Ones. Vet inte ens hur jag ska starta.

Men idag gick en order iväg för commisaren plus uppgraderingspaket för Cadians. http://www.forgeworld.co.uk/Warhammer-40000/Imperial_Guard/Ca...

Får se när det kommer. Skickade efter dessa också: http://www.games-workshop.com/en-SE/Imperial-Guard-Regimental...

Har jag tur kommer dom på torsdag.

Trevligt! Gärna en bilduppdatering på hur det går med målandet av cold ones. Ser ju ut att bli en riktigt intressant modell!

Medlem

Gud, fick en klar, men det är grymt dåligt och ojämnt målad. Men som testfigur funkar den, tur nog är det den fulaste ryttaren, så nu kan jag måla lite noggrannare på dom som kommer. Saaatan vad svårmålade dom var dock. Tar gärna emot ideer på hur man kan göra dom bättre om ni har några. Den känns lite platt i färgerna, även om bilderna förvärrar det lite.

Höga satans modeller med sina spjut, vill inte ens tänka på hur jag ska frakta dom Men tycker det funkar bra, dom andra kommer bli snyggare. Kommer sätta en kedja som töm där också senare.

FÖ, det här var mitt semesterprojekt jag fick klart i söndags. Har suttit och löpandeband målat 15 Kasrkins, typ, en färg eller steg varje kväll. Tog mig 7 kvällar att ta mig igenom allt, men mina poäng ökade markant


signatur

Videomupp

Medlem

Så mycket nostalgi i den här tråden.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Ser ju bra ut det där Wildthing! Gärna lite mer bilder sen när projektet fortskrider med cold ones. Dom ser ut att bli grymma!

Fick hem dessa från tradera häromdagen, 49 kronor inkl frakt fick jag ge vilket känns helt okej!

I övrigt har jag upptäck att magneter är förbannat kul, blir ju nästan beroende. Så fixade så jag kan byta utrustningen på Valkyrien. Funkar otroligt bra och riktigt kul att kunna variera utrustning lite

Medlem

Skakar liv i tråden med mitt senaste inköp från tradera. Inte 40k, men det kanske duger. Har ett lite sidoprojekt att bygga figurer och arme från lord of the rings

Medlem

Najsigt! Vad har du för arme där? Jag har verkligen noll koll på lord of the rings-delen av games workshop. Aldrig fattat vad dom skiljer det från fantasy riktigt.

Fick min commisar idag, kommer sitta hela helgen med den tills den är klar. På måndag börjar vårt spelgäng köra vår narrativa kampanj och få ska han med. Har skrivit storyn själv. Och lagt upp uppdragen. Kommer bli skoj!

Har mina cold ones klara nu också, ska bara basa dom och sen ska jag lägga upp bilder. Blev bättre än jag trodde! Bara en av fem dom ser ut som sju svåra år, men orkar inte riktigt gå tillbaka och fixa det heller. Vill ju komma framåt!


signatur

Videomupp

Medlem

Har faktiskt aldrig tänk på att man kan göra en narrativ kampanj ... Har hört att polarna har spelat spel där de har en fluffig historia i sina spel. Men det är mest bara för ett spel. Om du känner för det, släng upp historian och vad som händer. Kan bli kul att se hur det går för er!

Medlem

Många av mina polare hänger på FZ, så jag kan inte avslöja allt, men jag kan posta uppdateringar allt eftersom spelarna får reda på saker om det är av intresse

Spelarna i kampanjen är Sister of Battle, Dark Eldar, Imperial Guard (jag), Tau och Inquisitors.

Grundstoryn är följande: Planeten Oscoria var en normal obebodd skogsplanet i en av Tau imperiets yttre kanter. För 300 år sedan tog Tau över den och gav den till människor som valt att överge imperiet och istället följa "The greater good". I gengäld fick dom i uppdrag att försvara dom få Tau från Earth Caste som bedrev forskning på planeten. And all was good.

Tills 100 år sedan, då Imperiet fick nys om att det fanns en planet med människor som inte följde Kejsarens ord. Efter ett relativt snabbt krig, där bland annat Sisters of Battle bedrev en enorm utrensning av otroende och Xenos, så står nu planeten under Imperialstyre. Den är numera försvarad av ett IG regemente och några Sisters of Battle som byggt och försvarar ett shrine för en fallen Canonness som offrade sitt liv för att förstöra Taus forskningsanläggning.

Men nu är Tau tillbaka, redo att utmäta hämnd, samtidigt som andra krafter flockas och agerar i mörkret kring Oscoria. Men av vilken anledning?

Så nästa vecka kör vi vårt första game. IG vs Tau Jag kommer spela i en försvarsposition och ska hindra han från att nå min bordskant, medans Tauspelaren kommer att deepstrika in alla sina trupper för att representera deras första våg i invasionen. Spelaren som vinner kommer kunna uppgradera sina hjältar, medans förloraren måste slå på tärning för en chans att göra det. Storyn kommer också skifta lite beroende på vad som händer.


signatur

Videomupp

Medlem

Bättre sent än aldrig, men här kommer någon sorts överblicksbild över min armé. ursäkta bildkvalitén
Blev äntligen färdig med all infanteri idag!

Medlem
Skrivet av WildThing:

Najsigt! Vad har du för arme där? Jag har verkligen noll koll på lord of the rings-delen av games workshop. Aldrig fattat vad dom skiljer det från fantasy riktigt.

Fick min commisar idag, kommer sitta hela helgen med den tills den är klar. På måndag börjar vårt spelgäng köra vår narrativa kampanj och få ska han med. Har skrivit storyn själv. Och lagt upp uppdragen. Kommer bli skoj!

Har mina cold ones klara nu också, ska bara basa dom och sen ska jag lägga upp bilder. Blev bättre än jag trodde! Bara en av fem dom ser ut som sju svåra år, men orkar inte riktigt gå tillbaka och fixa det heller. Vill ju komma framåt!

har köpt på mig ett gäng alver, och nu Sauron då. Har väl egentligen inte någon plan att bygga nån seriös armé att spela med, tycker bara att sagan om ringen är jävligt schysst och figurerna likaså

Ser fram emot bilduppdateringen! Och kanske någon form av battle-report från kampanjen ni spelar? Låter sjukt kul!

Medlem
Skrivet av WildThing:

Många av mina polare hänger på FZ, så jag kan inte avslöja allt, men jag kan posta uppdateringar allt eftersom spelarna får reda på saker om det är av intresse

Spelarna i kampanjen är Sister of Battle, Dark Eldar, Imperial Guard (jag), Tau och Inquisitors.

Grundstoryn är följande: Planeten Oscoria var en normal obebodd skogsplanet i en av Tau imperiets yttre kanter. För 300 år sedan tog Tau över den och gav den till människor som valt att överge imperiet och istället följa "The greater good". I gengäld fick dom i uppdrag att försvara dom få Tau från Earth Caste som bedrev forskning på planeten. And all was good.

Tills 100 år sedan, då Imperiet fick nys om att det fanns en planet med människor som inte följde Kejsarens ord. Efter ett relativt snabbt krig, där bland annat Sisters of Battle bedrev en enorm utrensning av otroende och Xenos, så står nu planeten under Imperialstyre. Den är numera försvarad av ett IG regemente och några Sisters of Battle som byggt och försvarar ett shrine för en fallen Canonness som offrade sitt liv för att förstöra Taus forskningsanläggning.

Men nu är Tau tillbaka, redo att utmäta hämnd, samtidigt som andra krafter flockas och agerar i mörkret kring Oscoria. Men av vilken anledning?

Så nästa vecka kör vi vårt första game. IG vs Tau Jag kommer spela i en försvarsposition och ska hindra han från att nå min bordskant, medans Tauspelaren kommer att deepstrika in alla sina trupper för att representera deras första våg i invasionen. Spelaren som vinner kommer kunna uppgradera sina hjältar, medans förloraren måste slå på tärning för en chans att göra det. Storyn kommer också skifta lite beroende på vad som händer.

Fet story! Alltid gillat Tau och håller tummarna.

Medlem

Sådär, nu är Cold onesen klara

Är nöjd med resultatet förutom på en som sagt. Tyvärr ska dom vara ganska kassa enheter rent spelmässigt, med dom kommer se awesome ut på spelbrädet!

Här är nästa projekt. Ska försöka grunda den tills spelet imorrn. Kommer plocka bilder och lägga upp hur det går i storyn, verkar finnas lite intresse ändå, och det är alltid roligt att dela med sig och få feedback Jag kommer förmodligen bygga en lista av bara infanterister, bara för att ha så många kroppar på spelplanen som möjligt.


signatur

Videomupp

Medlem

Blev inget spel denna vecka pga jobb. Får se om vi hinner nästa istället Blev lite mycket här, men när vi väl drar igång lovar jag att posta!


signatur

Videomupp

Medlem

Trevlig tråd det här. Mer figurspel på FZ!

Här är det jag själv kluddade ihop. Iofs inte Warhammer utan en Reaper-figur som skall användas till D&D rollspelet. Skall se om jag inte kan få ihop några skavens att slänga upp också.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Sådär, nu har vi spelat första matchen!

Efter deployment, för storysyften så deepstrikade Taun in samtidigt som mina nissar var i försvarsställning längre fram än vanligt.

Commisar Krutchef (proxyad som Company commander) leder attacken mot rymdslöddren! Jag körde med en oerhört infanteritung arme, men tyvärr gjorde jag ENORMT mycket misstag, glömde orders och dylikt som kunde ha vänt striden, så mina stackars Cadians blev snabbt slaktade utan att kunna ta ut mer än några drones.

Men, med en lyckosmäll så lyckades min Master of Ordinance spränga skiten ut hans command squad, och instagibbade både hans commander och en livvakt. Tyvärr räckte det inte, och Tau påbörjade därmed sin invasion! "Fort! Skicka efter Systrarna!" vrålade Commisar Krutchef sårad innan han flydde massakern.


signatur

Videomupp

Medlem

Bestämde mig för att inkludera Catachans i min armé. Har haft dom här figurerna legat och samlat damm i flera år. Nu är gamla färgen avlägsnad och redo för målning

Känns som att jag kommer ha fullt upp med dom här ett bra tag framöver

Medlem

Najsigt, är det där en Deathstrike Missile Launcher? Har velat testa att spela med en i min arme, men det är en sån satans Lulzgrej, eftersom den bara har en JÄTTEsmäll och sen står den bara där resten av spelet

Hur svårt var det med magnetisering btw, du som just började? Har precis köpt mig min första Leeman Russ, och är lite sugen att lära mig magnetisera för spel framöver.


signatur

Videomupp

Medlem

En polare använde sin Deathstrike Missile emot min Land Raider Crusader. Den bara studsade av. Var rätt kul att se. Ingen explosion eller någonting. Han blev väldigt ledsen i sitt vänstra öga när det hände och började sedan använda själva fordonet som skydd för sina trupper.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Najsigt, är det där en Deathstrike Missile Launcher? Har velat testa att spela med en i min arme, men det är en sån satans Lulzgrej, eftersom den bara har en JÄTTEsmäll och sen står den bara där resten av spelet

Hur svårt var det med magnetisering btw, du som just började? Har precis köpt mig min första Leeman Russ, och är lite sugen att lära mig magnetisera för spel framöver.

Jajjemen, det är en deathstrike Har bara magnetiserat missilerna på valkyrien, gick helt okej. Behöver dock införskaffa mig lite bättre verktyg då det var väldigt lätt att skada modellen.

Funderar på att försöka montera isär deathstrike'n och magnetisera så jag kan bygga om den till en manticore, men det får bli ett framtida projekt

Medlem

Kärlek på deathstrike asså Bunny, riktig lulzenhet om inget annat

Hur gör du baserna till dina figs Dystopi? Gillar den steniga typen du verkar köra med, ser väldigt grova ut.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Kärlek på deathstrike asså Bunny, riktig lulzenhet om inget annat

Älskar dem så länge som de bara studsar av min Crusader

Medlem
Skrivet av WildThing:

Kärlek på deathstrike asså Bunny, riktig lulzenhet om inget annat

Hur gör du baserna till dina figs Dystopi? Gillar den steniga typen du verkar köra med, ser väldigt grova ut.

Använder Ikeas svarta dekorsten http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60236095/

som jag sedan drybrushar med olika nyanser av grå tills jag blir nöjd. Vet inte om det är den bästa metoden, men tycker det funkar

Medlem

Råkade införskaffa lite förstärkning till armén idag. Nu ska ska jag bara försök måla allt jag köpt på mig inför min första match nästa månad. ca 45 figurer, en tank och en sentinel. Får huvudvärk bara jag tänker på det

Medlem

Åh, najs där! Kommer ihåg att mina HW teams var i princip dom roligaste enheterna jag gjort, för det finns så satans mycket man kan göra med baserna i form av dioramaliknande saker. Vad har du tänkt göra för vapen på dom? Och vad ska ni köra för poäng?


signatur

Videomupp

Skriv svar