Webbdesign, Skolarbete

Medlem
Webbdesign, Skolarbete

Ska vara färdig med webbdesignkursen nu men jag är inte så high på det så undrar om någon kan hjälpa med att göra en väldigt simpel hemsida till mig i dreamweaver. Deadline har igentligen gått ut så snarast möjligt hade varit kanon. Temat är frivilligt.

Varför ta bort admin?

Medlem

Gå du till skolan med svansen mellan benen och säg att du inte gjort någon hemsida..


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

[http://www.webs.com/] nu kan du fixa en hemsida på 1 minut, good luck


signatur

Suup homie

Medlem
Skrivet av .357:

[http://www.webs.com/] nu kan du fixa en hemsida på 1 minut, good luck

Syftet var dock att göra den i dreamweaver.

Medlem
Skrivet av thunberg123:
Skrivet av .357:

[http://www.webs.com/] nu kan du fixa en hemsida på 1 minut, good luck

Syftet var dock att göra den i dreamweaver.

Var inte syftet att du skulle göra den? BA-ZIIING!

Medlem

Dreamweaver?
Notepad heter det.

Dreamweaver är till för folk som inte har lusten eller orken att lära sig HTML från grunden. Fan, finns ju to.m färdiga mallar i Dreamweaver som man bara lägger text på.

Men som sagt, då har man någonstans under kursens gång _grovt_ missuppfattat syftet.

Du kanske blir bra på Dreamweaver, men i gengäld är det ganska troligt att du kommer vara genomkass och värdelös på HTML.


signatur

Dryg och bitter.

Inaktiv

Eller om man vill vara riktigt hardcore: Emacs http://sv.wikipedia.org/wiki/Emacs

Inget för dem som är allergiska mot kortkommandon dock.


signatur

Allah är stor men jag har större

MFC
Medlem

Jag anser att man ska börja göra hemsidor i notepad eller motsvarande för att lära sig skiten först. Jag kör själv notepad++ vilket är min favorit men så kan jag HTML ganska väl också.

Skrivet av Som Nestor skrev:

Du kanske blir bra på Dreamweaver, men i gengäld är det ganska troligt att du kommer vara genomkass och värdelös på HTML.

Jag har sett folk som tar betalt för att göra hemsidor men inte kan göra det i annat än WYSIWYG-editorer och när det blir något knas så fattar de inte var felet är (LOL).

Jag anser för övrigt också att du ska göra detta själv, be andra göra det för att du sedan ska få titulera dig "kunnig" känns patetiskt faktiskt om du frågar mig (no offense).


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Nestor:

Dreamweaver är till för folk som inte har lusten eller orken att lära sig HTML från grunden. Fan, finns ju to.m färdiga mallar i Dreamweaver som man bara lägger text på.

Kan inte hålla med dig helt där. Jag kan säga att Dreamweaver har varit till stor hjälp när jag lärt mig den html och css som jag kan idag. Jag använder inte de färdiga mallarna utan lär mig nya tags och css koder efter förslag som jag sedan lär mig utantill. Samt att det går bra mycket snabbare att koda då man inte behöver skriva ut hela orden.

Men om vi ska ta oss till trådskaparens problem så tycker jag att han ska orka göra något själv. Har du gått en kurs så bör det inte vara några större problem att slänga ihop en enkel hemsida.


signatur
MFC
Medlem
Skrivet av Massy:
Skrivet av Nestor:

Dreamweaver är till för folk som inte har lusten eller orken att lära sig HTML från grunden. Fan, finns ju to.m färdiga mallar i Dreamweaver som man bara lägger text på.

Kan inte hålla med dig helt där. Jag kan säga att Dreamweaver har varit till stor hjälp när jag lärt mig den html och css som jag kan idag. Jag använder inte de färdiga mallarna utan lär mig nya tags och css koder efter förslag som jag sedan lär mig utantill. Samt att det går bra mycket snabbare att koda då man inte behöver skriva ut hela orden.

Du engagerar ju dig i hjärngympa. Jag tror Nestor syftar på de hjärndöda individer som bara pekar o klickar och inbillar sig att de är experter för att de vet var knapparna sitter.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Massy:

Kan inte hålla med dig helt där. Jag kan säga att Dreamweaver har varit till stor hjälp när jag lärt mig den html och css som jag kan idag. Jag använder inte de färdiga mallarna utan lär mig nya tags och css koder efter förslag som jag sedan lär mig utantill. Samt att det går bra mycket snabbare att koda då man inte behöver skriva ut hela orden.

Jag lånade relevant litteratur och sen började jag nöta

Fan...nu blir jag ju sugen på att knåpa lite hemsida igen...


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Dreamweaver?
Notepad heter det.

Dreamweaver är till för folk som inte har lusten eller orken att lära sig HTML från grunden. Fan, finns ju to.m färdiga mallar i Dreamweaver som man bara lägger text på.

Men som sagt, då har man någonstans under kursens gång _grovt_ missuppfattat syftet.

Du kanske blir bra på Dreamweaver, men i gengäld är det ganska troligt att du kommer vara genomkass och värdelös på HTML.

Notepad suger. Dreamweaver suger också men det är i alla fall klart bättre än Notepad. Det går fin fint att skriva HTML i Dreamweaver.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av Nestor:

Dreamweaver?
Notepad heter det.

Dreamweaver är till för folk som inte har lusten eller orken att lära sig HTML från grunden. Fan, finns ju to.m färdiga mallar i Dreamweaver som man bara lägger text på.

Men som sagt, då har man någonstans under kursens gång _grovt_ missuppfattat syftet.

Du kanske blir bra på Dreamweaver, men i gengäld är det ganska troligt att du kommer vara genomkass och värdelös på HTML.

Notepad suger. Dreamweaver suger också men det är i alla fall klart bättre än Notepad. Det går fin fint att skriva HTML i Dreamweaver.

På vilket sätt är Notepad ett sämre system att koda HTML i än Dreamweaver?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av Nestor:

Dreamweaver?
Notepad heter det.

Dreamweaver är till för folk som inte har lusten eller orken att lära sig HTML från grunden. Fan, finns ju to.m färdiga mallar i Dreamweaver som man bara lägger text på.

Men som sagt, då har man någonstans under kursens gång _grovt_ missuppfattat syftet.

Du kanske blir bra på Dreamweaver, men i gengäld är det ganska troligt att du kommer vara genomkass och värdelös på HTML.

Notepad suger. Dreamweaver suger också men det är i alla fall klart bättre än Notepad. Det går fin fint att skriva HTML i Dreamweaver.

På vilket sätt är Notepad ett sämre system att koda HTML i än Dreamweaver?

Highlight av syntaxer.
Intellisense(ish).
Design/Split/Kod-lägen.
Organisering av projektfiler.

I dunno, har det inte installerat. Bättre än Notepad vågar jag ändå påstå det är i alla fall.

Men ja, håll dig borta från allt vad autogenererad kod heter.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Ah, du menar så.
Ja, Dreamweaver är ju bra på det sättet att man kan få feedback i realtid på sin kod.


signatur

Dryg och bitter.

MFC
Medlem

notepad++ FTW!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

1
Skriv svar