Zoom problem i Chrome

Medlem
Zoom problem i Chrome

Tjenare allihopa!
Har ett litet problem med att zooma i google chrome.
Jag vet att man kan hålla in ctrl och scrolla med mushjulet förr att zooma in eller ut, men nu är det så att så fort jag trycker på ctrl och sedan scrollar så zoomas det, någon som vet hur jag fixar detta?

Alltså om jag växlar mellan flikar med ctrl/tab och sedan scrollar ner på sidan så zoomas jag automatiskt ut "1steg".

Hoppas ni förstår vad jag menar.

//Iqoros


signatur

A true PC gamer, enjoys anything from big budget First Person Shooters to obscure Facebook titles.

Medlem

Kanske har du glapp i mushjulet så när du klickar på ctrl för att göra en "ctrl+tab flikväxling" så zoomar den ut/in?


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Medlem

Stickykeys i windows aktiverat av misstag?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Mogres:

Kanske har du glapp i mushjulet så när du klickar på ctrl för att göra en "ctrl+tab flikväxling" så zoomar den ut/in?

Testade att installera firefox för att kolla om det var ett musglapp, men det hände ingenting där, så jag tror problemet bara är i Chrome.

Skrivet av Zymac:

Stickykeys i windows aktiverat av misstag

Kollade att det var avstängt och det, så tydligen inte det heller :/

Tack för bådas snabba svar, men tyvärr så är problemet kvar


signatur

A true PC gamer, enjoys anything from big budget First Person Shooters to obscure Facebook titles.

Medlem

Okej, hittade nu felet till mitt problem.
När jag köpte min mus för ca 2 år sen så fick jag med ett program, i det programmet så kan man ändra "Wheel mode" tog jag den som är markerad nu så funkar det, men tar jag den andra (som jag haft hela tiden förut) så får jag tillbaka problemet.
Så problemet är väl löst


signatur

A true PC gamer, enjoys anything from big budget First Person Shooters to obscure Facebook titles.

1
Skriv svar