FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Kajlie
Titel Frågvis
Registrerad 2012-02-22
Inlägg 15

Förstår inte hur man kan sitta utan att äta eller dricka.
Varje rutinerad gamer vet om att lagom med sömn, mat och dryck är nyckeln till att hålla sig skärpt och prestera bättre!

Harpa
Titel Skribent
Registrerad 2005-03-30
Inlägg 1 442

Kajlie skrev:
Varje rutinerad gamer vet om att lagom med sömn, mat och dryck är nyckeln till att hålla sig skärpt och prestera bättre!

Jo, det är alltid så många luckor när det kommer till dylika fall. Hur närvarande var föräldrarna? Jag menar, både morsan och mostern var i huset, märkte de inte om grabben bara hämtade godis och inte drack något? Det är mycket om situationen vi inte kan veta, och det är farligt att anta för mycket likväl.

Förhoppningsvis lär berättelsen någon förälder i området att hålla koll på sina kids, tills de är gamla och mogna nog att ta hand om sig själva.

eddie the eagle
Titel Spelar på easy
Registrerad 2010-01-13
Inlägg 457

Sitta i fyra dygn och bara spela är något föräldrarna borde ha uppmärksammat mer, helst om han ska ha kollapsat ett flertal gånger innan.

Dricka är också något de flesta gör även när de spelar( helst på lan, hur många liter läsk dricker man inte då)

abflex
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-11-24
Inlägg 207

Jag förstår inte hur en 15-årings föräldrar inte satt stop för det där gaming-passet. Om han inte har ätit på över en dag skulle jag börja bli rätt orolig och irriterad på min presumptiva avkomma.

abflex
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-11-24
Inlägg 207

eddie the eagle skrev:
Dricka är också något de flesta gör även när de spelar( helst på lan, hur många liter läsk dricker man inte då)

De flesta dricker dock drycker som är berikade med koffein och de är därmed vätskedrivande.

När jag var i LAN-åldern brukade jag köra med mjölk och gorbyspiroger för att hålla mig pigg och fräsch.

moberg
Titel Veteran
Registrerad 2006-11-11
Inlägg 1 057

Faith in humanity: -10

Segas
Titel Veteran
Registrerad 2006-09-12
Inlägg 1 045

Läsk är ju grymt vätskedrivande, så det tillför ju absolut ingenting. Att föräldrarna inte har bättre koll är skrämmande.

SPartanen
Titel Intresserad
Registrerad 2007-11-07
Inlägg 55

Kajlie skrev:

Rutinerade gamers ja. Men hur vettig va man när man va 15 år?

Aresz
Titel Proffs
Registrerad 2002-03-03
Inlägg 2 347

Vilken grym morsa! Lösningen på detta är väl att få vätska intravenöst o så är allt chill. Toppa med några 50cls Franks (fast antar att dom har 3liters redbullkopior i USA?) och gamingen är total.

Sen undrar jag hur man orkar med CoD MW3 i fyra dygn, finns ju andra spel också.

Brutulv
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-03-16
Inlägg 106

"Vad kan vi lära oss av det här? "

Att idioter får vad som kommer.

Orphantears
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-08-29
Inlägg 127

eddie the eagle skrev:
Sitta i fyra dygn och bara spela är något föräldrarna borde ha uppmärksammat mer, helst om han ska ha kollapsat ett flertal gånger innan.

Bara för att du dricker läsk gör inte att du får en vätskebalans. Snarare tvärtom. Coca Cola innehåller ju mkt koffein så det är snarare vätskeutdrivande om något. Om du däremot sitter o dricker Gatorade eller annan drick med electrolytes så är du safe :P. Eller bara vanligt vatten....

Kajlie
Titel Frågvis
Registrerad 2012-02-22
Inlägg 15

SPartanen skrev:
Kajlie skrev:

Rutinerade gamers ja. Men hur vettig va man när man va 15 år?

När jag var 15 så hade jag iallafall lärt mig så mycket att man måste äta och dricka för att kroppen ska fungera.

Atlas Tasume
Titel Stammis
Registrerad 2011-08-29
Inlägg 344

Nåja, en Xbox 360 spelare mindre som blir lurad på sina pengar i framtiden då. Tur att grabben klarade sig, det är inte att leka med när folk gör så där.

Som 15 åring själv skulle jag aldrig kunna sitta så länge, inte ens en hel dag. Blir alldels för full av skuldkännslor då.

Zedzo
Titel Intresserad
Registrerad 2009-03-04
Inlägg 63

Hur någon kan bestämma sig för att köra ett mw3 marathon är för mig mer skrämmande än att någon kollapsar för att de spelat för mycket..

Newklear
Titel Proffs
Registrerad 2008-07-28
Inlägg 1 223

Vilka värdelösa föräldrar... Hur svårt kan det vara att bara dra ur sladden?

22EpsiloN
Titel Frågvis
Registrerad 2011-08-17
Inlägg 31

Zedzo skrev:
Hur någon kan bestämma sig för att köra ett mw3 marathon är för mig mer skrämmande än att någon kollapsar för att de spelat för mycket..

På konsoll dessutom. Inte undra på att man kollapsar efter en stund.

Javas
Titel Kändis
Registrerad 2007-08-02
Inlägg 5 276

Bad parenting, själv hade jag ryckt ut strömkontakten ur xboxen och sagt åt ungen att ta en lång paus.

Sahsoka
Titel Stammis
Registrerad 2006-09-30
Inlägg 343

Newklear skrev:

Eller iaf se till att barnet kommer och äter en ordentlig middag. Dessutom, i vilket hushåll finns det godis och "snacks" så man kan äta i fyra dygn?!

Segas skrev:
Läsk är ju grymt vätskedrivande, så det tillför ju absolut ingenting. Att föräldrarna inte har bättre koll är skrämmande.

I det nya landet där du kan bli gravid genom att titta på porr i 3d, regnbågar beror på föroreningar i vattnet och du rastar hunden med bilen är ALLT möjligt...

monsterbenke
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-11-06
Inlägg 293

intelligent kille. det var dömt att ske eftersom han uppenbarligen inte hade vett nog att förstå just det att man inte kan bo vid datorn, skita i att sova och leva på godis. detta är förmodligen uppenbart för alla som inte av natural selection kommer sorteras ut inom kort ändå. som denna kille.

FreddeWn
Titel Stammis
Registrerad 2006-05-03
Inlägg 304

Även om jag sätter mig och kör ett rejält maraton, helt uppslukad av ett spel, så kommer ändå hunger samt törst att nå en gräns där det blir outhärdligt. Jag förstår inte hur sånt här kan hända.

WaXsMoKe
Titel Stammis
Registrerad 2009-08-08
Inlägg 363

Happ fyra dagar att göra något åt saken, inte bra att stressa den mamman verkar det som!

NympH
Titel Veteran
Registrerad 2004-01-10
Inlägg 645

And the Darwin award goes to...

steffo70
Titel Nykomling
Registrerad 2009-02-08
Inlägg 7

Kan vi förvänta oss att någon av dom stora tidningarna blåser upp detta med en rubrik typ: "15 åring kollapsade av blodigt krigsspel" ?

Newklear
Titel Proffs
Registrerad 2008-07-28
Inlägg 1 223

Sahsoka skrev:
Newklear skrev:

Eller iaf se till att barnet kommer och äter en ordentlig middag. Dessutom, i vilket hushåll finns det godis och "snacks" så man kan äta i fyra dygn?!

Vad då, har inte alla ett skafferi fyllt med snacks som magiskt fylls på utan att man behöver lämna huset?
Det trodde jag var standard.

Yabba
Titel Hemmavan
Registrerad 2010-02-14
Inlägg 268

Bra föräldraskap där...

Neatherblade
Titel Kändis
Registrerad 2004-07-30
Inlägg 7 494

Bild

Hipshot
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-20
Inlägg 1 971

Det är så jävla svårt att vara tonåring idag.

Caedmon
Titel Proffs
Registrerad 2010-10-31
Inlägg 1 233

jag svimmade en gång för jag chattat med snygga brudar i 3 dygn utan att ens flytta mig från datorn, men det va 1998 eller ngt.

Amilo
Titel Hemmavan
Registrerad 2010-05-04
Inlägg 245

Jag hade då aldrig kunnat sitta 4 dagar i streck. Herregud. Jag blir trött på skiten efter några timmar i streck. Dessutom behöver jag sömn, jag hade aldrig klarat av att hålla mig vaken.

2infinity
Titel Stammis
Registrerad 2008-05-19
Inlägg 315

Kajlie skrev:

Hade exakt samma tanke. Dricker rikligt med både läsk och vatten när jag spelar längre tider. Samt att jag äter kanske var 5e timme. Sedan runt 6h sömn brukar göra under :)

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 344 medlemmar online. 26 foruminlägg har postats idag.

FZ