51,8 miljoner PS3:or skeppade

Robot
51,8 miljoner PS3:or skeppade

Sony flåsar Microsoft och Xbox 360 i nacken.

#sony, #microsoft, #nintendo


Medlem
51,8 miljoner PS3:or skeppade

Låt det alltid så fräscha konsollkriget starta i kommentarerna!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Medlem

http://en.wikipedia.org/wiki/Ps2
bah, små siffror
The PS2 is the best-selling console of all time, having reached over 150 million units sold as of January 31, 2011.

Medlem

Alla som tänkt skaffa en konsol borde väl snart ha gjort det?

Medlem
Skrivet av ingen aning:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ps2
bah, små siffror
The PS2 is the best-selling console of all time, having reached over 150 million units sold as of January 31, 2011.

Just detta gör faktiskt Xbox 360s försäljning även mer imponerande, då personer i allmänhet är mer benägna att hålla sig till ett märke de använt tidigare. Man kan i vilket fall som helst inte klaga på att båda säljer lika mycket, det gynnar ju bara kunderna.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ingen aning:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ps2
bah, små siffror
The PS2 is the best-selling console of all time, having reached over 150 million units sold as of January 31, 2011.

För någon vecka sedan såldes det fler PS2:or än Xbox i Japan


signatur
Medlem

Alltid varit Playstation-älskare

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av ingen aning:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ps2
bah, små siffror
The PS2 is the best-selling console of all time, having reached over 150 million units sold as of January 31, 2011.

För någon vecka sedan såldes det fler PS2:or än Xbox i Japan

Det är väl egentligen inte någon speciell överraskning då Japan är välkänt för att "dissa" Microsofts produkter till fördel av deras egna Sony/Nintendo.
Det var väl inte så längesedan som ni på FZ hade en artikel om Microsofts eviga försök att bryta sig in på den japanska marknaden (denna gången var det väl nån kinnect reklam) om jag inte minns fel.

Inaktiv

Skeppade ja, men hur många av dom är sålda till personer ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Just det, MICRO$OFT!

Medlem
Skrivet av BeachBum4fun:

Skeppade ja, men hur många av dom är sålda till personer ?

jag köpte två.. så räkna iaf bort en


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Inaktiv

Härligt! Bra med konkurrens

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av ingen aning:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ps2
bah, små siffror
The PS2 is the best-selling console of all time, having reached over 150 million units sold as of January 31, 2011.

För någon vecka sedan såldes det fler PS2:or än Xbox i Japan

Det har hänt ett antal gånger de senaste månaderna, enligt Media Create. Och det tenderar vara sju stolta samurajer som varje vecka köper en ny PSP Go.

Medlem

Räknar dom med alla konsoller som konsumenter har fått i utbyte pga att den tidigare fått något slags fel (typ RROD eller motsvarande på PS3) så kan vi nog ta bort någon miljon från vardera siffra. Har (ta i trä) varit förskonad från klydd med min PS3 och 360.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv
Skrivet av Hammer:

Räknar dom med alla konsoller som konsumenter har fått i utbyte pga att den tidigare fått något slags fel (typ RROD eller motsvarande på PS3) så kan vi nog ta bort någon miljon från vardera siffra. Har (ta i trä) varit förskonad från klydd med min PS3 och 360.

4 st 360 har dött för mig, och 2 ps3or. den ena ps3an dog redan första dan. Fast när man fick 360 slim så har inget hänt sen dess.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Skeppade är väl inte samma som sålda? De kanske har 14 miljoner enheter i lager nånstans?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

BeachBum4fun: :S

Skeppade kan ju vara skeppade från fabriken, som du är inne på Dumlen så kan de ha skeppat 51.7 miljoner och sålt 100 000 konsoller till slutkunder :P.
Är inte statistik underbart?
Hade varit mer roligt att veta hur många av dessa 51.8 miljoner konsoller som faktiskt är i bruk än är skeppade.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Allt jag hoppas på är att det är tillräckligt för att konsollen skall blomstra några år till och Sony tjänat pengar för att investera i nästa generation.

Den riktigt dåliga effekten av konkurrensen mellan konsollerna är ju omaket att köpa exklusivitet för just sin plattform eller annat exklusivt DLC under viss tid osv. MS är 10 ggr större än Sony och lär vinna på ekonomiska muskler.

Men tävla gärna om bästa grafiken och prestandan osv.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Allt jag hoppas på är att det är tillräckligt för att konsollen skall blomstra några år till och Sony tjänat pengar för att investera i nästa generation.

Den riktigt dåliga effekten av konkurrensen mellan konsollerna är ju omaket att köpa exklusivitet för just sin plattform eller annat exklusivt DLC under viss tid osv. MS är 10 ggr större än Sony och lär vinna på ekonomiska muskler.

Men tävla gärna om bästa grafiken och prestandan osv.

Äsch, allting utvecklades ju typ utav IBM ändå. IBM borde släppa en konsoll istället, skulle nog blir bra.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Äsch, allting utvecklades ju typ utav IBM ändå. IBM borde släppa en konsoll istället, skulle nog blir bra.

Jag hoppas också på något liknande. Det där att Microsoft reggat några domäner sony-microsoft.com och microsoft-sony.com kan kanske vara samarbete om hårdvara framledes. Med OEM-tillverkning av konsollerna skulle de slippa den dyrbara förlusten det är några år innan de går på plus med ny generation. Gärna lika flexibel som PCn var med öppen arkitektur.

1
Skriv svar