67 miljoner Xbox 360 sålda – MS leder över Sony

Robot
67 miljoner Xbox 360 sålda – MS leder över Sony

Nästan 70 miljoner Xbox 360-maskiner och 19 miljoner Kinect-apparater har Microsoft lyckats kränga hittills, avslöjar företaget.

#microsoft, #sony, #nintendo


Medlem
67 miljoner Xbox 360 sålda – MS leder över Sony

Xbox är och kommer alltid vara bäst !

Medlem
Skrivet av lulepower:

Xbox är och kommer alltid vara bäst !

Pc master race

inb4 Console wars

Medlem

Föredrar PC över allt men när det nu är konsoler vi snackar om så är det helt klart xbox 360 som gäller för min del.

Medlem

Om min googling inte var allt för krasslig så har jag konstaterat att Xbox 360 funnits på marknaden ca 1,5 år längre än PlayStation 3! (Kan tänkas vara relevant information i sammanhanget)

Medlem

Själv är jag en av de där gladare typerna som älskar alla platformar. Finns det bra spel, ja...då är det vinst för mig som gamer! (Dåliga portningar är ett undantag...)

Medlem

Skulle vara intressant att veta hur många av dessa enheter som inhandlats för att ersätta 360s som gått sönder

Medlem

Varför tummar ni ner de som säger att man tycker om xbox 360? Låt dem ha sina åsikter xd

Själv tror jag att Ps3:an är bättre men min första konsoll efter ps2:an var ett 360 som jag hade i några år och jag gillar starkt Forza samt Halo! De är anledningen till att jag gillar xbox mer men angående hårdvaran, meh :/

Inaktiv

Imponerande att de lyckats sälja så många Kinects!

Medlem

Undrar ifall det beror på att fler folk köper xbox, eller att det är vanligt att xbox går sönder och samma personer som redan har köpt måste köpa en till... ;E

*playstation fanboy*


signatur
Medlem

Konsolen är irrelevant, det är spelen som räknas.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv
Citat:

I år blir Xbox den överlägsna underhållningstjänsten för Microsoft. Oavsett på din pc, tablet, tv eller telefon kommer Xbox vara porten till det bästa i musik och video, dina favoritspel och omedelbar tillgång till dina vänner, säger marknadsföringsanställde Yusuf Mehdi.

Personen verkar sakna verklighetsförankring.

Var tvungen läsa orginaltexten.

Citat:

This year, Xbox becomes the premium entertainment service for Microsoft. Whether on your PC, tablet, TV or phone, Xbox will be a gateway to the best in music and video, your favorite games and instant access to your friends. With the launch of Windows 8, we’ll bring Xbox entertainment to everyone. With Xbox on Windows 8 devices, we rapidly accelerate the reach of Xbox entertainment from more than 60 million people to hundreds of millions of people worldwide.

Så idioten tror att Windows 8 kommer göra Xbox till huvudplattform för media, sociala sajter och spel på PC? För mig låter det som "herp derp herp derp...".

Medlem
Skrivet av Buio:
Citat:

I år blir Xbox den överlägsna underhållningstjänsten för Microsoft. Oavsett på din pc, tablet, tv eller telefon kommer Xbox vara porten till det bästa i musik och video, dina favoritspel och omedelbar tillgång till dina vänner, säger marknadsföringsanställde Yusuf Mehdi.

Personen verkar sakna verklighetsförankring.

Var tvungen läsa orginaltexten.

Citat:

This year, Xbox becomes the premium entertainment service for Microsoft. Whether on your PC, tablet, TV or phone, Xbox will be a gateway to the best in music and video, your favorite games and instant access to your friends. With the launch of Windows 8, we’ll bring Xbox entertainment to everyone. With Xbox on Windows 8 devices, we rapidly accelerate the reach of Xbox entertainment from more than 60 million people to hundreds of millions of people worldwide.

Så idioten tror att Windows 8 kommer göra Xbox till huvudplattform för media, sociala sajter och spel på PC? För mig låter det som "herp derp herp derp...".

Jäklar vilken huvudvärk av att läsa den texten. Stog "Xbox" i varje mening en eller flera gånger.

Medlem

Nu låter jag väl som världens drygaste människa, men jag är trött på rubriksättning som denna i media när man trissar upp redan stora siffror.

67 miljoner är inte "nästan" 70 miljoner, det skiljer 3 MILJONER enheter vilket är enormt mycket i sig, man skriver upp antalet sålda enheter med nästan 5% av just ingen anledning alls.

Inget mot FZ direkt utan man ser det överallt!

Nu har jag drygat klart mig!

Till ämnet;

Det är en ofantlig mängd enheter, men jag är inte så imponerad om man ser till hur många år 360:n har funnits och hur dålig kvaliteten var/är.

Jag är inne på min tredje 360, de flesta i bekantskapskretsen på sin andra

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Konsolen är irrelevant, det är spelen som räknas.

Exakt.

Medlem
Skrivet av Dunis:

Skulle vara intressant att veta hur många av dessa enheter som inhandlats för att ersätta 360s som gått sönder

Det var min första tanke när jag läste första raderna av nyheten

Medlem
Skrivet av lulepower:

Xbox är och kommer alltid vara bäst !

Baserat på?


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Föredrar pc, men spelar gärna vissa spel på konsol. Sportspel och bilspel kommer till sin rätt i soffan med polare och bärs. Och utav konsolerna föredrar jag xbox. Har ett playstation 3 också men det används bara som blurayspelare och till Uncharted serien.

Inaktiv
Skrivet av Dunis:

Skulle vara intressant att veta hur många av dessa enheter som inhandlats för att ersätta 360s som gått sönder

Skulle vara intressant att veta hur många ps3:or som har gått sönder. Har fler vänner vars ps3:or som har gått sönder än 360.

Medlem

i remember those day's when an consoll was old after 4 years now is it fucking 8 years or Something

Medlem
Skrivet av lulepower:

Xbox är och kommer alltid vara bäst !

http://resource.mmgn.com/Gallery/normal/7PLLYLB8.jpg

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Dunis:

Skulle vara intressant att veta hur många av dessa enheter som inhandlats för att ersätta 360s som gått sönder

Skulle vara intressant att veta hur många ps3:or som har gått sönder. Har fler vänner vars ps3:or som har gått sönder än 360.

Du är isåfall den första personen jag hört som känner någon vars PS3 gått sönder. Du måste endå hålla med om att ps3:or som går sönder är ganska ovanligt

Medlem

Knepigt med alla som försvarar konsoller mot PC med att man kan sitta framför TV'n.... Ni vet att man kan koppla in datorn till TV'n va? Det blir dessutom jävligt nice och spöar alla konsoller på både media och spel.

Medlem

Skit som skit. Pc är vad som gäller, att inte alla har fattat det ännu...

Inaktiv
Skrivet av tavener:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Dunis:

Skulle vara intressant att veta hur många av dessa enheter som inhandlats för att ersätta 360s som gått sönder

Skulle vara intressant att veta hur många ps3:or som har gått sönder. Har fler vänner vars ps3:or som har gått sönder än 360.

Du är isåfall den första personen jag hört som känner någon vars PS3 gått sönder. Du måste endå hålla med om att ps3:or som går sönder är ganska ovanligt

Nej det är inte ovanligt. Klart att Microsoft hade mycket problem men Sony har likså problem och får YLOD.

Medlem
Skrivet av Dunis:

Skulle vara intressant att veta hur många av dessa enheter som inhandlats för att ersätta 360s som gått sönder

Borde inte vara med tanke på den tre-fyra års långa garantin som följde med vid köpet


signatur

Game long and prosper

Medlem

sony får skylla sig själva föra att dom var så sena med lanseringen....playstation fo life för mig!

Medlem

Nä Xbox är seriöst en bajs konsol derans exklusiva spel är sådär hur orkar man spela Halo det är så tråkigt kan dom inte komma med nått nytt Gears Of War är sådär. Men Däremot Playstations exklusiva spel är bara för underbara som te.x Uncharted, God Of War, inFamous, Recistance, Killzone, Lilltle Big Planet, Ico Shadow and the coluses och nya Last of Us där piskar playstation skiten ur Xbox. Playstation in my fucking heart

Medlem

Och påtal om kincet så släpper dom bara en massa skit spel till den samma som till Playstation Move men den har lite vetigare spel

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Dunis:

Skulle vara intressant att veta hur många av dessa enheter som inhandlats för att ersätta 360s som gått sönder

Borde inte vara med tanke på den tre-fyra års långa garantin som följde med vid köpet

Precis. borde vara ganska få. jag köpte ett begagnat och det gick sönder. Var inga problem att skicka in det och få det fixat. tog visserligen två veckor men det var ju gratis.

Med det sagt så måste jag säga att jag avskyr användaravtalet som gäller för live. helt otroligt att de kan ha ett så restriktivt avtal att de kan banna folk för att tex koppla på extra fläktar och liknande.

123
Skriv svar