FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Javas
Titel Kändis
Registrerad 2007-08-02
Inlägg 5 287

Skitspel för visso, men självklart är det synd att folk förlorar sina jobb.

Rasmus96
Titel Trähatt
Registrerad 2009-10-15
Inlägg 102

Så att pengarna kan gå till mera COD eller vadå ? =(

Sisyr
Titel Galen kyckling
Registrerad 2006-04-01
Inlägg 1 026

..............

ohem
Titel Veteran
Registrerad 2007-06-24
Inlägg 720

Jag gillar Prototype-serien skarpt, finner det synd att utvecklarna måste gå. Varför inte låta teamet jobba på nya märken eller nuvarande?

Biggles
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-04-23
Inlägg 146

Trodde Prototype gjordes av en EA studio?

Oh well, då har man fått lära sig nåt nytt idag då...lycka till till de 90 som får gå, hoppas de hittar nåt dugligt jobb omgående! :)

Floppydick
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-08-30
Inlägg 231

Prototype serien är riktigt bra tycker jag men det är helt sjukt vad pengar dom plöjjer ner i utvecklingen och vilka säljkrav det finns, rätt galet.

Juel91
Titel Spelar på easy
Registrerad 2009-07-03
Inlägg 441

Activision... Nuff' said.

Mikaelh
Titel Storröjare
Registrerad 2005-10-26
Inlägg 3 888

Prototype är det mest underhållande och actionfyllda open-world-spelet jag spelat. Tråkigt. :(

Xixor
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-02-11
Inlägg 152

De kunde väll satt denna studio på CoD också tycker man, verkar inte vara tillräckligt med utvecklare för en spelserie vad de än gör.

Wartex
Titel Proffs
Registrerad 2007-03-27
Inlägg 1 649

Dey took their jerbs. :(

Xstioph
Titel Spelar på easy
Registrerad 2005-08-05
Inlägg 319

http://en.wikipedia.org/wiki/Radical_Entertainment
Försökte komma på nåt bra spel de gjort... Och får säga att det var synd att de slutade göra hockeyspel! NHL Championship 2000 var riktigt jäkla bra! Brett Hull hockey var väl mer annorlunda än bra dock.. :P I övrigt verkar det inte vara så mycket nämnvärt..

Då så.. Starta Reradical och gör ett nytt hockeyspel och sparka EA i röven!

f0qnax
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-09-01
Inlägg 149

Riktigt synd, gillade Prototype skarpt. Har inte spelat tvåan, men nu får vi väl se om det någonsin blir eftersom de inte släppt det till PC än.

absimilard
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-03-16
Inlägg 124

Gick det med förlust eller bara inte stor nog vinst? Låter illa som fan hur som hur. Jag gillade Prototyp, även om det hade sina missar.

Floppydick
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-08-30
Inlägg 231

f0qnax skrev:
Riktigt synd, gillade Prototype skarpt. Har inte spelat tvåan, men nu får vi väl se om det någonsin blir eftersom de inte släppt det till PC än.

Dom har lovat att det släpps till PC denna tråkiga nyhet till trots.

Mirage
Titel Stammis
Registrerad 2011-09-06
Inlägg 359

Synd. Jag gillade Prototype serien.

Mjauv
Titel Veteran
Registrerad 2011-01-25
Inlägg 1 086

Dumma Activision. Hoppas de drar lärdomar av sina misstag och justerar PC-versionen.
Det konsumenterna vill ha är
A: mer DLC (gärna från första dagen)
B: mer DRM
C: Xbox-knappar på skärminstruktionerna.
Jag hade lagt till "försenad PC-release" som punkt D men där har de klokt nog redan legat steget före/efter.

Det här kommer bli succé

StrongBad
Titel Veteran
Registrerad 2005-11-24
Inlägg 1 161

Prototype-spelen var som Just Cause-serien. Kul att roama runt i en timme eller två, sen insåg man att spelet sög och man kände aldrig för att återvända igen.

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 426

StrongBad skrev:
Prototype-spelen var som Just Cause-serien. Kul att roama runt i en timme eller två, sen insåg man att spelet sög och man kände aldrig för att återvända igen.

Håller med. Sandlådespel är inte kul alls.

Earth and Wind
Titel Stammis
Registrerad 2004-10-03
Inlägg 391

walter_iego skrev:
StrongBad skrev:

humm sanlådespel kräver generellt lite mer av spelaren att själv finna /skapa det roliga ..... d.v.s inget handhållande eller korridor spelande .

pallar men inte det skall man hålla sig borta. det finns ju en hel uppsjö av korridor shoters att tillgå för de med adhd och instant reward behov.

StrongBad
Titel Veteran
Registrerad 2005-11-24
Inlägg 1 161

Earth and Wind skrev:
walter_iego skrev:
StrongBad skrev:

humm sanlådespel kräver generellt lite mer av spelaren att själv finna /skapa det roliga ..... d.v.s inget handhållande eller korridor spelande .

pallar men inte det skall man hålla sig borta. det finns ju en hel uppsjö av korridor shoters att tillgå för de med adhd och instant reward behov.

Varför blir du så grinig och förolämpande bara för att någon inte tycker om samma sak som du? Personligen gillar jag båda spelformerna, men när det gäller sandboxspel så tycker jag att Prototype och Just Cause är usla.

Earth and Wind
Titel Stammis
Registrerad 2004-10-03
Inlägg 391

StrongBad skrev:
Earth and Wind skrev:
walter_iego skrev:
StrongBad skrev:

Varför blir du så grinig och förolämpande bara för att någon inte tycker om samma sak som du? Personligen gillar jag båda spelformerna, men när det gäller sandboxspel så tycker jag att Prototype och Just Cause är usla.

humm jag är inte ett dug grinig faktiskt inte heller var avsikten att förolämpa någon . jag ber så mycket om ursäkt.

.konstaterar bara att dra ALLA sanlådespel över en kant som här görs är felaktigt bara för att man själv inte gillar dessa ?

själv har jag inte testat just Prototype eller just cause och kan därför inte bedöma just dessa.

Valpnos
Titel Hemmavan
Registrerad 2010-03-05
Inlägg 132

Mjauv skrev:
Dumma Activision. Hoppas de drar lärdomar av sina misstag och justerar PC-versionen.
Det konsumenterna vill ha är
A: mer DLC (gärna från första dagen)
B: mer DRM

Uppenbarligen så vill majoriteten av konsumenterna ha detta då dom fortsätter köpa produkter med skiten.

Ravenknight
Titel Stammis
Registrerad 2007-02-08
Inlägg 594

Jag som trodde att Prototype var en succé. Där ser man. Trist. Känns som att kostnaderna och de långa utvecklingstiderna bara leder ännu mer likriktning av de spel vi kommer att spela i framtiden. Om ett spel inte blir enormt framgångsrikt så räknas det som en förlust och studion läggs ner. Tråkigt. Även om jag nu inte är någon större fan av Prototype så tycker jag inte om utvecklingen.

FUtech
Titel Stammis
Registrerad 2007-11-14
Inlägg 548

Att gå med vinst räcker inte för Activision. Det måste sälja som CoD för det är vad "alla" vill ha.
Med Activision logik innebär detta en höjd produktionstakt till snart ett CoD per kvartal. :S

Kiriakis
Titel Stammis
Registrerad 2011-09-20
Inlägg 348

Ingen förlust direkt, Infamous är så mycket bättre.

Neatherblade
Titel Kändis
Registrerad 2004-07-30
Inlägg 7 498

Om det ändå vore tvärtom.

Stromlaren
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-07-29
Inlägg 238

Wartex skrev:

De-tik-a-joh!

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-21
Inlägg 0

Rasmus96 skrev:
Så att pengarna kan gå till mera COD eller vadå ? =(

Tror dom oavsett skulle ha råd med fler cod titlar oavsett om dom la ner eller ej.

Prototype var oavsett inget vidare spel, slutade med att jag kastade runt bilar och vägrade utföra uppdrag. Då har CoD eller något annat spel mer att komma med, jämfört med dessa titlar.

Mjauv
Titel Veteran
Registrerad 2011-01-25
Inlägg 1 086

Stromlaren skrev:
Wartex skrev:

De-tik-a-joh!
DER DER DEEEEEERRRRP

Mirage
Titel Stammis
Registrerad 2011-09-06
Inlägg 359

Kiriakis skrev:
Ingen förlust direkt, Infamous är så mycket bättre.

Jag skaffade en PS3 och infamous nyligen och let me tell you, grafiken ser ut som en PS2 samt styrsystemet känns föråldrat. Storyn är fräckare i Infamous men överlag är spelet mycket sämre, imo.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 894 medlemmar online. 13 foruminlägg har postats idag.

FZ