showerguy skrev:
Första månaden är gratis?
1 : Köpa spelet som inkluderar 30 dagar
2 : Tvunga att aktivera våra 30 dagar med ett kontokort.
3 : Köa i flera timmar
? 30 dagars speltid är inkluderat med spelet.
Jag respekterar att det kan bli problem med servrar och så vidare men inte har jag betalat för att stå i kö heller. Står det 30 dagar så ska man kunna vara online 30 dagar. Finns ju inga andra argument.
Hade det funnits någon försäkran om att du skulle kunna vara online 24/7 hade jag hållit med om att kompensation vore rätt i det här fallet, men nu finns det ingen sådan. Du kan fortfarande spela spelet, även om du tråkigt nog behöver sitta i kö i ~2 tim om du väljer att spela på de mest befolkade servrarna, under de mest befolkade tiderna.
Ville du vara säker på att inte stöta på det här problemet hade du kanske gjort smartast i att vänta med att köpa spelet, för att invänta andras reaktioner? Du köpte spelet och du är inte nöjd med vad DU hade förväntat dig, det gör det inte till en skyldighet för NCsoft att betala tillbaka dina pengar.
Drunken_monkey_boxer skrev:
Det är väl ingen direkt ursäkt för Aion då spelet har varit "Live" över ett år i asien.
Folks intresse är väl knappast något som NCsoft kan styra över? Bara för att spelet funnits ute i Asien sedan ett år tillbaka betyder det väl inte att det kommer vara exakt samma tryck på servrarna här i Europa eller i Nordamerika? De hade säkerligen kunnat lösa problemet genom att slänga upp 45 olika servrar, men om det skulle ha varit så pass mycket bättre har jag svårt att tro - sett till spelupplevelse.