FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Brain
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-16
Inlägg 2 508

Sounds good.. men hatar speldelar där man blir tvungen att stressa - som t.ex. det där med "drycker" ni nämner.. pallar inte sånt, jag spelar dels för att slappna av och stress passar inte mig.

liath
Titel Stammis
Registrerad 2007-06-27
Inlägg 444

Brain skrev:
Sounds good.. men hatar speldelar där man blir tvungen att stressa - som t.ex. det där med "drycker" ni nämner.. pallar inte sånt, jag spelar dels för att slappna av och stress passar inte mig.

Jag förstår hur du tänker men rimmar det inte lite dåligt med ett skräckspel :)? Den som är avslappnad i ett skräckspel kan väl inte vara särskilt rädd och då känns det som om spelet inte heller är något att hänga i granen :). För mig är den där "stress-rädslan" väldigt obehaglig. Som när man drömmer och inte kan springa ifrån det som jagar en typ ;).

AshTray
Titel Storröjare
Registrerad 2006-12-20
Inlägg 2 756

Spännande. Men om man ska tvingas springa och leta efter facklor som i Shadowgate kan det bli lite jobbigt.

Boldtaar
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-12-04
Inlägg 151

Älskar skräckspel men de blir lite sega ibland.
Blanda hellre in en stor dos av Amnesia: The Dark Descent i kommande Thief 4 så hade man fått ett grymt spel.

zauii89
Titel Storröjare
Registrerad 2006-05-31
Inlägg 3 584

Kommer bli ett av de bästa spelen i år.
Penumbra Black Plague var helt fenomenalt, detta borde köpas av alla som uppskattar riktiga skräckspel, och välgjorda spel med passion.

Kleptomaniac
Titel Stammis
Registrerad 2006-09-12
Inlägg 481

Helt klart intressant. Har inte spelat Penumbra (eller ens hört talas om det :S) men jag tror att det kanske blir så att man får införskaffa detta spel.

Frostmork
Titel Frågvis
Registrerad 2009-08-04
Inlägg 13

Jag hoppas att de fortfarande tänker på storyn och karaktärerna bara. Jag är lite skeptisk till miljön men jag hoppas ju på att bli motbevisad.
Lyckas de göra ett nytt spel i samma kaliber som Penumbra så blir det inte mycket tvekan.

KatOne
Titel Veteran
Registrerad 2008-05-10
Inlägg 1 154

Miljön verkar så OTROLIGT nice. Har ni sett youtubevideon där spelaren flyr undan någon slags gast in i ett rum, barrikaderar dörren med ett tungt bord (medans varelsen tacklar dörren hårt) och sen GÖMMER SIG I EN GARDEROB? Helt otroligt. Som att vara i ett barns mardröm. Och jag vet redan från Penumbra att jag kommer vara skitskraj hela tiden, speciellt med fatal1ty-hörlurar, x-fikort och 24-tummare i ett kolmörkt rum. Brrrrr!

Akitosh
Titel Frågvis
Registrerad 2007-05-31
Inlägg 18

Jag älskade Black Plague och har höga förhoppningar om detta. Skräckgenren är som sagt väldigt fattig men ibland kommer det fram några blodsisande guldkorn.

Priapsi
Titel Stammis
Registrerad 2006-11-13
Inlägg 332

KatOne skrev:
Miljön verkar så OTROLIGT nice. Har ni sett youtubevideon där spelaren flyr undan någon slags gast in i ett rum, barrikaderar dörren med ett tungt bord (medans varelsen tacklar dörren hårt) och sen GÖMMER SIG I EN GARDEROB? Helt otroligt. Som att vara i ett barns mardröm. Och jag vet redan från Penumbra att jag kommer vara skitskraj hela tiden, speciellt med fatal1ty-hörlurar, x-fikort och 24-tummare i ett kolmörkt rum. Brrrrr!

http://www.youtube.com/watch?v=OWHBlDCvhkg
eller? Som sagt, grafiskt verkar det inte bli någon höjdare, men jävlar vilken stämning! :)

Wartex
Titel Proffs
Registrerad 2007-03-27
Inlägg 1 649

Håller med skribenten om att det finns för få skräckspel. Det är en så bra genre eftersom skräck kan vara en så stark känsla, och det lär vara lättare att få till skräck i ett spel än på film då du vet att huvudpersonen (du) KAN dö om du begår misstag. Ändå görs det fler skräckfilmer än skräckspel.

Ghostknight
Titel Stammis
Registrerad 2009-05-01
Inlägg 561

Kan bli hur bra som helst! Älskar den här genren. :-)

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-24
Inlägg 0

Kleptomaniac skrev:
Helt klart intressant. Har inte spelat Penumbra (eller ens hört talas om det :S) men jag tror att det kanske blir så att man får införskaffa detta spel.

deras hemsida kan du köpa alla tre Penumbra-spel för 200 spänn.

IceMan
Titel Kändis
Registrerad 2001-11-29
Inlägg 6 411

TRE? wtf??

73mpl4R
Titel Kändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 7 849

Förbokat och klart! :)

zauii89
Titel Storröjare
Registrerad 2006-05-31
Inlägg 3 584

IceMan skrev:
TRE? wtf??

Det sista är bara pussel, inga skräck element eller dylikt.

Javas
Titel Kändis
Registrerad 2007-08-02
Inlägg 5 295

Jag älskade Penumbra, den sköna atmosfären, den mystiska stämningen m.m så det blir ett köp av Amnesia! Det verkar ännu häftigare än Penumbra t om!

MaXMC
Titel Veteran
Registrerad 2006-08-03
Inlägg 1 013

evolverar?
to evolve= att utvecklas

evolverar är inte ett ord, kanske på spanska, men då betyder det nog ungefär "gå runt"

Vad gäller resten av innehållet i artikeln så håller jag med, det behövs lite fler spel i samma genre. Förutom att jag inte vågat spela klart min kopia av Penumbra...

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 460

Är verkligen trött på "tappar minnet konceptet", nu får de faktiskt anstränga sig mer.

RazorShard
Titel Veteran
Registrerad 2005-04-19
Inlägg 1 111

walter_iego skrev:
Är verkligen trött på "tappar minnet konceptet", nu får de faktiskt anstränga sig mer.

Ja, jag håller med dig. Det är en kliché, inom böcker, film och framför allt spel.

Men anledningen till att det är så vanlig är väl att det är ett väldigt praktiskt scenario för spel. Det promotar nyfikenhet och utforskning, man behöver inte spendera en massa tid på att förklara bakgrund och scenario i början av spelet et cetera.

Hur som helst, man får väl repa mod till sig och försöka spela Amnesia när det kommer ut.

bjosarn
Titel Kändis
Registrerad 2006-11-20
Inlägg 7 226

Usch, jag är alldeles för nervig för det där spelet. Vågade knappt kolla klart på teasern.

torylva
Titel Hemmavan
Registrerad 2010-03-12
Inlägg 248

"laga inte något som inte är trasigt" verkar vara det som lionhead aldrig förstått.:\

Havocado
Titel Veteran
Registrerad 2009-11-10
Inlägg 718

Det enda jag hoppas med det här spelet är att jag kan få spela klart det! Penumbra var utmärkt, ända tills det kom fram att jag inte fick spela klart... Och ingen anständig lösning på problemet. Nåväl, det får bli ett köp när priset gått ner lite, så det inte gör så mycket. Curse you, begränsade spelbudget.

Havocado
Titel Veteran
Registrerad 2009-11-10
Inlägg 718

Det enda jag hoppas med det här spelet är att jag kan få spela klart det! Penumbra var utmärkt, ända tills det kom fram att jag inte fick spela klart... Och ingen anständig lösning på problemet. Nåväl, det får bli ett köp när priset gått ner lite, så det inte gör så mycket. Curse you, begränsade spelbudget.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 140 medlemmar online. 5 foruminlägg har postats idag.

FZ