Titel Proffs
Registrerad 2006-07-28
Inlägg 1 901
Ännu ett spel som är så coolt att jag inte vill spela det. -_-
Titel Veteran
Registrerad 2007-11-01
Inlägg 986
Sitter själv hemma i mörkret, så jag kommer nog inte att kolla på denna video
Titel Veteran
Registrerad 2005-04-19
Inlägg 1 111
Huga! Penumbra och Penumbra Overture är två av de läskigaste spelen jag spelat. Man känner sig verkligen sårbar och utsatt när man smyger omkring och hoppar till vid minsta ljud eller skugga.
Dead Space var ju också skrämmande på sitt sätt, men där har man ju en hel arsenal med vapen att försvara sig med.
Amnesia:TDD ser ju lovande ut och de verkar ha fått tag på bättre röstskådisar den här gången (tack och lov!). Men av filmen att döma så var det väldigt likt Penumbra. Jag hade ju hoppats att det skulle vara lite annorlunda.
Nåja, stor risk att man skaffar spelet, fast det blir lite otäckt att spela när nätterna blir längre.
Titel Veteran
Registrerad 2009-08-02
Inlägg 731
Penumbra var hur grymt och välgjort som helst. Det kmr bli ett självklart köp detta.
Titel Intresserad
Registrerad 2007-02-06
Inlägg 84
Hah! En press-release skriven av H.P Lovecraft. Mäktigt!
Titel Proffs
Registrerad 2006-07-28
Inlägg 1 901
Sadako skrev:
Hah! En press-release skriven av H.P Lovecraft. Mäktigt!
Tänkte inte ens på att läsa den, men sannerligen som du säger. Tydliga referenser till Shadow over Innsmouth och Pickman's Model, inte sant? Förmodligen fler.
Fan, nu blir jag bara mer sugen på att åtminstone testa spelet, vilket jag vet att jag inte kommer palla. Något jag mer dömer efter
denna video. Suck.
Titel Veteran
Registrerad 2007-09-19
Inlägg 862
Penumbra-serien var så jävla bra! Det här ska jag förhandsboka redan nu
Titel Storröjare
Registrerad 2006-05-31
Inlägg 3 586
Lätt köp , allt annat vore en skandal.
Stöd dessa briljanta utvecklare, plus att spelet knappt kostar nånting.
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-09-27
Inlägg 149
Jag bor i Helsingborg och det han skrev är absolut sant.
Titel Pelletsbud
Registrerad 2008-06-08
Inlägg 1 729
Ser ut som ett elderscrolls oblivion i skräcktema?
Titel Kändis
Registrerad 2007-08-02
Inlägg 5 299
Penumbra var hur grymt som helst, rätt läskigt ibland också fast inte i närheten av vad det här kommer bli. Det finns ett klipp på youtube där man får se hur man kan gömma sig från fienderna, jäkligt läbbigt^^
Blir att skaffa det här
Titel Stammis
Registrerad 2009-12-03
Inlägg 319
Inte spelat penumbra men ska införskaffa det snarast. Varit sugen på det jävligt länge. Det här verkar också det riktigt smaskens