RobbazSweC skrev:
Skulle nog köpa en ps3 slim i dags läget, move är uppenbarligen mycket bättre än natal/kinect. Nog är det bra med en ny uppbiffad console men kom igen, saker som trådlöst nätverk borde varit inbyggt från dag 1.
Äger dock båda consolerna, köpte ps3 på launch bara för att inse att jag spottade ut nästan 6000kr på något som 360 kunde göra lika bra för 3500kr. Blueray är såklart trevligt tröstade man sig med. Nu är det mycket mer värt pengarna.
Xbox live är knappast bättre än psn, men så här funkar xbox live. Everyone got xbox live, everyone play xbox live. Samma sak kan sägas om till exempel mw2.
Håller med dig om det skulle vara så att man var intresserad av bluray, men idag finns det betydligt bättre och snabbare spelare än ps3ans. Vad gäller trådlösa inbyggda nätverkskort så förstår jag MS, samtidgt som jag varit irriterad på att de inte hade 802.11 inbyggt i "gamla" konsolerna.
De har nu valt att implementera detta, 802.11b/g/n
vilket inte ens PS3 stödjer (och inte kunde då den standarden inte fanns färdig när den släpptes).
Varför i hexxxke uppdaterade inte sånny bluray spelaren och wifi till N när de uppgraderade till slimkonsolen (snålhet förstås).
Angående live vs PSN så är jag inte ett dugg imponerad av kvaliteten på spelandet på ps3 (även om MAG ligger mig varmt om hjärtat) då de har alldeles för mycket lagför min smak och för få som kommunicerar, att inte headset följde med varje konsol bör ha varit deras största miss, men de förstod inte vart online gaming var på väg (och de försöker fortfarande komma ifatt MS).
Jag betalar hellre 350 kr / år för live guld än spelar på psn faktiskt (hade nog betalat fullpris med hellre än psn).
Min ps3 samlar som sagt damm nu, i väntan på gt5, men om prologue är någon riktlinje så blir det nog en ps3 slim 250 till salu i november