Titel Hemmavan
Registrerad 2009-08-02
Inlägg 274
Hela Bethesda-paketet, hela Assassins Creed-paketet samt Batman: Arkham City. Kan erkänna att jag spelat dessa spel förut som piratkopia, men jag köper alltid det som är värt pengarna och dessa spel är helt klart värt varje euro
.
Titel Veteran
Registrerad 2011-01-25
Inlägg 1 083
Pga. min instälning till DRM så är spelreor sällan intressanta för mig. GOG har förvisso haft rea men då mitt köpande från GOG har en så stark principaspekt så är jag inte intresserad av att "komma undan billigare".
Ska dock erkänna att Metro 2033 köptes från Steam under rea. Min kärlek till det spelet fick mig att frångå mina principer.
Titel Veteran
Registrerad 2011-01-25
Inlägg 1 083
Pga. min instälning till DRM så är spelreor sällan intressanta för mig. GOG har förvisso haft rea men då mitt köpande från GOG har en så stark principaspekt så är jag inte intresserad av att "komma undan billigare".
Ska dock erkänna att Metro 2033 köptes från Steam under rea. Min kärlek till det spelet fick mig att frångå mina principer.
Titel Frågvis
Registrerad 2011-08-15
Inlägg 31
För mig blev det Red Orchestra 2 från Gamersgate för drygt 160 kr, Witcher 2 nordic edition för 149 kr från CDON och Red faction Armageddon från CDON också för 149 kr
Titel Stammis
Registrerad 2002-03-18
Inlägg 381
Vid en snabb överblick har jag uppemot 40 ospelade spel, som aldrig varit installerade ens, på mitt steam-konto. Ändå köpte jag;
Orcs must die + DLC
Defense Grid: The Awakening and DLC
E.Y.E.: Divine Cybermancy
Fallout 3 - Game of the Year Edition
Lost Planet 2 ( för COOP )
Trine 2 - Har börjat spela det i COOP på LAN. Underbart spel, estetiken i det är fantastisk!
|
|
Skulle du vilja ha en snigel på ögat?
|
Sen har jag fått Portal2 ( som jag redan har naturligtvis, om någon vill byta så säg till ), -25% rabattkupong på Bethesda spel och 9 kolbitar i inventoryn
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-05-05
Inlägg 253
Har ju knappt varit några värda spel att köpa
Om man jämför mot förra årets mellandagsrea så har den här varit sjukt mycket sämre. Hoppas dom har bättre spel i mellandagarna.
Har iaf köpt Limbo och Psychonauts.
Titel Hemmavan
Registrerad 2010-06-15
Inlägg 280
funderar på Deus Ex: HR för ca 188 kr och Renegade Ops för 88 kr, båda på Gamersgate...beslutångest om man ska köpa nu eller vänta tills det kommer andra erbjudanden?
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-07-07
Inlägg 131
Harpa skrev:
Själv kan jag inte köpa via Steam för mitt Visa-kort är bundet till köp från Sverige, och jag är i Kanada. Inte roligast. Sett flera spel jag vill köpa och mysa ner mig med när jag kommer hem igen. Skulle vilja sitta under en filt med en stor kopp kaffe och småfisandes lira diverse nyinförskaffade spel. Argh.
Ah, du kan få en Xbox 360 för under tusenlappen
borta på CDON också. Tycker jag var lite ballt.
VPN till sverige
Titel Kändis
Registrerad 2007-08-02
Inlägg 5 276
Max Payne serien såklart! 
Det blev även Fable: The lost chapters för nostalgin och ett impulsköp av Singularity, vilket var en glad överraskning då jag personligen tycker spelet är riktigt jäkla grymt!
Hade tänkt springa ner till burken efter julbordet på julafton och köpa mig ett Back to the future, men det sket sig
Titel Frågvis
Registrerad 2011-12-13
Inlägg 23
Renegade Ops
From dust
Singularity
Front mission evolved
Sniper Elite
Sniper: Ghost warrior
Magicka
Tropico 3
Brink (
Sim City 4
Sökte igenom på Steam, alla deals är inte på framsidan.
Titel Stammis
Registrerad 2006-07-24
Inlägg 563
Har köpt en hel massa, en del för achievements men de flesta för att de verkade intressanta.
Till att börja med köpte jag humble indie bundle 4 till mig och som julklapp till en släkting, svårt att låta bli när man får 12 spel för (minst) 5.4$.
I bundlen får man:
Klicka för mer information
Gratuitous Space Battles
Cave Story+
Jamestown
Bit.Trip Runner
Super Meat Boy
Shank
NightSky HD
Crayon Physics Deluxe
Cogs
VVVVVV
Hammerfight
And Yet It Moves
På Steam rean har jag köpt:
Klicka för mer information
Dirt 3
Portal 1 & 2
Mass Effect 1 & 2
Recettar & Chantaleise
Beyond Good and Evil (påtvingad 16:9 letterbox i 4:3 är ondska)
Limbo
Terraria
Magicka (med alla DLC)
Orcs Must Die!
Dungeons of Dredmor
Sanctum
SkyDrift
Bastion
Audiosurf
X3: Terran Conflict
Demolition Inc.
Braid
Frozen Synapse
DEFCON
Monday Night Combat
Psychonauts
The Polynomial
Toki Tori
World of Goo
Känns lite som jag har det jag vill ha nu, får se vilka ebjudanden som dyker upp, dock så kommer detta antagligen vara ett bra tag.
Titel Pelletsbud
Registrerad 2004-04-12
Inlägg 3 872
Batman Arkham City skall visst ha varit 50% off på Steam! JAG MISSADE DET! BLAAAAAAAAaaaAaaaaaaRGGHH!
Måste ha det till sjukt billigt pris! Vill helst slippa Games for Windows LIVE också!
FUUUUuuuUUuuuuuu!
Titel Noob
Registrerad 2009-07-10
Inlägg 10
Harpa skrev:
Själv kan jag inte köpa via Steam för mitt Visa-kort är bundet till köp från Sverige, och jag är i Kanada. Inte roligast. Sett flera spel jag vill köpa och mysa ner mig med när jag kommer hem igen. Skulle vilja sitta under en filt med en stor kopp kaffe och småfisandes lira diverse nyinförskaffade spel. Argh.
Jag hade samma problem när jag var utomlands och skulle köpa spela på Steam. Jag mailade deras custom service och förklarade min situation och vilket spel jag vill köpa. De fixade så jag kunde köpa spelet typ nästa dag. Men bara just det spelet. Var tvungen att kontakta dem igen när jag ville köpa nåt annat.
Titel Intresserad
Registrerad 2009-05-28
Inlägg 55
På Steams "rea-of-the-day" (typ) har det än så länge blivit Metro 2033, Singularity och Fallout 3 GOTY. Allt för totalt ~130kr
Titel Moderator
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 4 873
Skriver som i en annan tråd:
Har en Valva 50% kupong som någon kan få om de vill ha valfritt valvespel billigare. Jag har alla redan
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-14
Inlägg 4 434
Köpte Company Of Heroes Complete pack till en vän. 50 kronor.
Titel Stammis
Registrerad 2006-11-15
Inlägg 369
Skaffade Fable 3 för 92 kr via Steam. Tokroligt spel som jag föll pladask för.
Titel Veteran
Registrerad 2005-04-19
Inlägg 1 111
DegJ skrev:
Harpa skrev:
Ah, du kan få en Xbox 360 för under tusenlappen
borta på CDON också. Tycker jag var lite ballt.
VPN till sverige

Jepp, det fungerar bra. Jag bor och jobbar för tillfället i Kina och jag använder VPN till Sverige när jag köper spel i Steam. När köpet väl är godkänt kan jag ladda via VPN till USA (går mycket fortare härifrån).
Dessvärre så verkar Origin vara betydligt kinkigare än Steam. Mina försök att betala med mitt VISA kort vägrar gå igenom. Har inte lyckats köpa SWTOR, vare sig via webbsidan eller direkt i Origin. Och de tar inte PayPal-betalningar heller. Irriterande.
OnTopic: Jag köpte Duke Nukem på Steamrean för några dagar sedan. Glad att jag inte betalade fullpris för det. Man kan väl säga att det är ett bevis på att utvecklingstid och kvalitet inte nödvändigtvis är samma sak.
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-02-08
Inlägg 172
Köpte Killzone 3 till PS3 på CDON.com för 28kr. Det kostade 49 kr, hittade en rabattkod på 50kr, betalade endast 28kr för frakten.
Titel Proffs
Registrerad 2011-06-10
Inlägg 1 372
Jag har köpt massor från Steam. Orkar inte ens räkna upp men närmast av nyinköpta spel ska jag ta mig an DoW2: Chaos Rising och Left For Dead 2.
Titel Intresserad
Registrerad 2008-05-22
Inlägg 67
Doom-Packen och Worms Reloaded!
Titel Proffs
Registrerad 2002-03-03
Inlägg 2 347
Remus skrev:
Batman Arkham City skall visst ha varit 50% off på Steam! JAG MISSADE DET! BLAAAAAAAAaaaAaaaaaaRGGHH!
Måste ha det till sjukt billigt pris! Vill helst slippa Games for Windows LIVE också!
FUUUUuuuUUuuuuuu!
Lugn och fin, finns på greenmangaming.com med 60% rabatt med följande kod
JOLLY-BRUCE-WAYNE
edit: ej steamversion men billigt ändå
Titel Skribent
Registrerad 2005-03-30
Inlägg 1 442
Rätt billigt Battlefield hos CDON nu. Nån EA-rea. Är väl samma som på Origin om Origin-rean fortgår?
Titel Noob
Registrerad 2011-10-19
Inlägg 24
WildThing 2011-12-26 11:51:51 Skriver som i en annan tråd: Har en Valva 50% kupong som någon kan få om de vill ha valfritt valvespel billigare. Jag har alla redan
Jag vill ha den tror jag heter WILLbeMaster
Titel Moderator
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 4 873
warferwille skrev:
WildThing 2011-12-26 11:51:51 Skriver som i en annan tråd: Har en Valva 50% kupong som någon kan få om de vill ha valfritt valvespel billigare. Jag har alla redan
Jag vill ha den tror jag heter WILLbeMaster
Lägger till dig på steam, heter Wildthing89
Titel Veteran
Registrerad 2010-12-16
Inlägg 759
Titel Veteran
Registrerad 2010-12-16
Inlägg 759
Köpte Dungeon Defenders men annars infaller min jul den 22 feb när ps vitan kommer ut
Titel Stammis
Registrerad 2004-01-08
Inlägg 521
Jag skaffade Metro 2033 när det gick på bara en spottstyver på Steam..Nu funderar jag på Fear 3. (runt 200 SEK).
Älskar alla reor!
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-04-13
Inlägg 167
Har köpt Magicka plus några DLC och Machinarium. Magicka är ju sjukt roligt.
Titel Proffs
Registrerad 2007-09-16
Inlägg 1 272
Köpte Off-Road Drive för 129 spänn. Äntligen ett drivingspel i lugnt tempo där man får vässa sina kunskaper i planerad körning. Fantastiskt spel om det inte vore för att det messar med både Xbox 360 kontroll och Logitech G25 Ratt där till och med växellådan är rena lotteriet. Hur de bart sig åt för att förstöra spelet med detta förstår jag inte. Man får bita i det sura äpplet och köra med tangentbord för själva spelet är en stor njutning.