FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
NaxoS
Titel Hemmavan
Registrerad 2010-09-10
Inlägg 109

Ambitiösa.

Kopplade spel:
Molotov
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-29
Inlägg 2 354

tja vad säger man.
Grekland, har ju bevisats att det inte är världens smartaste folk heller.

Digu21
Titel Stammis
Registrerad 2011-05-21
Inlägg 410

Såå två personer som står helt öppet och fotograferar på en mlitärbas är plötsligt ondskefulla spioner ??

Wintermist
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-07-22
Inlägg 160

Det har vi här hemma med, fotografering förbjuden. Men jag har då aldrig hört om någon arrestering :)

Sharpblade
Titel Stammis
Registrerad 2006-01-20
Inlägg 353

Tjaa, eller så är det kanske inte så smart att stå och fota militäranläggningar i ett främmande land och tro att det är helt ok..

Här i Sverige är de ju klassade som skyddsobjekt och att stå och fotografera ett skyddsobjekt är ju olagligt, oavsett nationalitet.

Sedan att dra igång ett åtal som leder till fällande (och strängare) domar med tanke på deras uppsåt är ju en annan femma ;)

Edit: Pucktvåa..

davvearak
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-08-03
Inlägg 102

Molotov skrev:
tja vad säger man.

är grekland inte världens smartaste? för vem fan kom på mattten o allt annat sånt skit

Mogres
Titel Intresserad
Registrerad 2008-02-13
Inlägg 71

davvearak skrev:
Molotov skrev:
tja vad säger man.

är grekland inte världens smartaste? för vem fan kom på mattten o allt annat sånt skit

Han menar väl i nutid, dingus. Jag har inte hört om någon ny matte revelation från Grekland det senaste århundradet. De har ju till och med haft seriösa problem med ekonomin på sistone.

Vilka snillen, grekerna.

redruM
Titel Stammis
Registrerad 2006-09-30
Inlägg 399

davvearak skrev:
Molotov skrev:
tja vad säger man.

Bara för att matematik härstammar från ett grekiskt ord betyder inte det att Grekland "uppfann" matematik. Många gamla kulturer var framstående i ämnet. Och snälla människa, det är inte svårt att granska sitt eget inlägg en enda gång och skriva grammatiskt korrekt, om du vill bli tagen på allvar.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-22
Inlägg 0

Lite slapphänt journalistik med hänsyn till källhänvisningen; att tacka PCG för något de i sin tur hänvisar till EDGE visar på att ni (läs FZ) inte har studerat PCG's artikel särskilt ingående.

"Jag känner en snubbe som känner en snubbe..."

grypon
Titel Intresserad
Registrerad 2008-04-26
Inlägg 67

Så kan det gå.

Raklödder
Titel Veteran
Registrerad 2012-08-21
Inlägg 652

davvearak skrev:
Molotov skrev:
tja vad säger man.

En gång i tiden.. för sisådär fem tusen år sedan? :lol: NOT ANYMOAR

davvearak
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-08-03
Inlägg 102

[quote="Mogres"][quote="davvearak"][quote="Molotov"]tja vad säger man.
Grekland, har ju bevisats att det inte är världens smartaste folk heller.[/quote]

är grekland inte världens smartaste? för vem fan kom på mattten o allt annat sånt skit[/quote]

Han menar väl i nutid, dingus. Jag har inte hört om någon ny matte revelation från Grekland det senaste århundradet. De har ju till och med haft seriösa problem med ekonomin på sistone.

Vilka snillen, grekerna./quote
man är inte trög om man har ekonomiska problem

Natrium
Titel Veteran
Registrerad 2007-02-23
Inlägg 930

dom är så jävla nojjiga alla militärer, även här i sverige va fan nu dom ska vara det, min fader jobbar på flygfält ibland, och då brukar han använda en hus bus som han byggt up, och ibland fast han har papper och allt så är skit svårt för han att få komma in på vissa ställen för ens det går väldigt högt upp och han får typ inte sova inne på fältet där han ska jobba m.m och va fan har sveriga att vara försiktiga imot, en gubbe som jobbat med grov job som är kanske spion? =D

Floppydick
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-08-30
Inlägg 231

Stora frågetecknet är ju varför dom inte frågat om lov innan dom fotade.

Red_warning
Titel Veteran
Registrerad 2009-01-02
Inlägg 745

Bra gjort av grekiska myndigheter, för det är ju rätt uppenbart att dessa män tagit foton i syfte att förbereda för en Tjeckisk invasion av Grekland. Att finna bra landstidningsplattser kommer minimera förlusterna för den tjeckiska flottan!

Manqs
Titel Stammis
Registrerad 2010-02-08
Inlägg 507

Mogres skrev:
davvearak skrev:
Molotov skrev:
tja vad säger man.

Vilka snillen, grekerna.

Kanske för att det inte finns något som heter revelation i svenskan... Bara en tanke.

Och bara för att sådär spä på lite. Vilken var den senaste stora upptäckten inom matematiken som du faktiskt hörde talas om? Och google inte nu.

Själv tycker jag det är ganska fånigt att generalisera intelligensen hos befolkningen i ett helt land baserat på makroekonomiska händelser när dessutom halva övriga världen går på knäna. Bara en tanke det med...

Men tydligen är det bara bra att föringa greker. Jag tror nog att 10 tummar upp på Molotovs kommentar snarare beskriver vår intelligens...

ReeBart
Titel Intresserad
Registrerad 2009-08-26
Inlägg 82

davvearak skrev:
Mogres skrev:
davvearak skrev:
Molotov skrev:
tja vad säger man.

Vilka snillen, grekerna.

man är inte trög om man har ekonomiska problem

De är lite tröga. Inga nere i Grekland vill betala skatt och de vill pensioneras så tidigt som möjligt. Det är en del av varför det går åt skogen nere i Grekland

OT
Lite onödigt att arrestera dom istället för att konfiskera Bilderna och Videon. Men man borde veta bättre. Man går ej och börjar filma militär baser.

sgtbastard
Titel Frågvis
Registrerad 2006-05-15
Inlägg 39

Tror inte att det är värst populärt att filma/fota skyddsobjekt i Sverige heller. De skulle nog ha pratat med någon inom det militära först...

Neatherblade
Titel Kändis
Registrerad 2004-07-30
Inlägg 7 500

Man kanske ska fråga om tillstånd först.

oDIRTDIVERo
Titel Stammis
Registrerad 2012-02-21
Inlägg 468

Mogres skrev:
davvearak skrev:
Molotov skrev:
tja vad säger man.

Vilka snillen, grekerna.

Minns rubriken på Aftonbladet; "Grekland: Nu sämst i världen"
Asroligt:D

oDIRTDIVERo
Titel Stammis
Registrerad 2012-02-21
Inlägg 468

Red_warning skrev:
Bra gjort av grekiska myndigheter, för det är ju rätt uppenbart att dessa män tagit foton i syfte att förbereda för en Tjeckisk invasion av Grekland. Att finna bra landstidningsplattser kommer minimera förlusterna för den tjeckiska flottan!

Japp, och dom kan dessutom kolla hur asfalten ser ut, så att Jaromir Jagr vet vad han ska ha för rullskridskor när han rullar in först och hockey-tacklar sig igenom deras beach-defense.

Idono
Titel Veteran
Registrerad 2007-09-15
Inlägg 750

oDIRTDIVERo skrev:
Mogres skrev:
davvearak skrev:
Molotov skrev:
tja vad säger man.

Vilka snillen, grekerna.

Minns rubriken på Aftonbladet; "Grekland: Nu sämst i världen"
Asroligt:D

Haha ja när större delen av befolkningen skattesmiter och sedan klagar på regeringen så får man fan i mig verkligen göra en RL facepalm på hur många idioter det måste finnas där :D

purjo
Titel Veteran
Registrerad 2008-08-14
Inlägg 1 124

Jag tycker nog att de anställda kanske borde frågat grekiska myndigheter om det var ok att ta foton på byggnader man inte får ta foton på innan de började. Inte direkt smart utav dem att bryta mot lagen utan tillstånd, inte heller i Sverige får man ju ta bilder på militära byggnader, något jag har fått poängterat till mig av en brysk militär en gång.

Sisyr
Titel Galen kyckling
Registrerad 2006-04-01
Inlägg 1 026

Imponerande hur grekerna har gått från att vara en av de emst avancerade civilisationerna i världen till en av Europas träskmarker...

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 445

davvearak skrev:
Molotov skrev:
tja vad säger man.

"Algebra" kom från araberna, men kineserna, maya indianerna, grekerna och indierna, uppfann egna matematiska principer som fortfarande används idag. Det var inte bara ett folkslag eller ett land.

krad
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-05-31
Inlägg 257

Grekland har ingenting i det moderna EU att göra, släng kut dessa idioter ur EU och tvinga dom att betala tillbaka varenda öre av nödlånet som dom bara slösat bort...

Mogres
Titel Intresserad
Registrerad 2008-02-13
Inlägg 71

Manqs skrev:
Mogres skrev:
davvearak skrev:
Molotov skrev:
tja vad säger man.

Vilka snillen, grekerna.

Kanske för att det inte finns något som heter revelation i svenskan... Bara en tanke.

Och bara för att sådär spä på lite. Vilken var den senaste stora upptäckten inom matematiken som du faktiskt hörde talas om? Och google inte nu.

Själv tycker jag det är ganska fånigt att generalisera intelligensen hos befolkningen i ett helt land baserat på makroekonomiska händelser när dessutom halva övriga världen går på knäna. Bara en tanke det med...

Men tydligen är det bara bra att föringa greker. Jag tror nog att 10 tummar upp på Molotovs kommentar snarare beskriver vår intelligens...

Hah, ge dig. Frågan i hand var ju om det hade bevisats att Grekerna är, eller inte är, världens smartaste folk. Du spinner ju in på en mängd annat som har noll relevans till vad jag eller de jag citerade till, sa.

Om jag eller någon annan väljer att generalisera om saker och ting behöver du inte bry dig om.

LoyalCrystalean
Titel Veteran
Registrerad 2011-01-29
Inlägg 1 046

Fyfan vilket idiotiskt folk! Nu behöver väl inte alla greker vara vrickade i skallarna men... hallå?

acrylamid
Titel Intresserad
Registrerad 2011-09-01
Inlägg 88

Så hela Grekland är idioter och alla dess invånare, samt alla som råkar vara greker bara för att de är greker och har ekonomiska problem?

Vi har ett ekonomiskt system i världen där ekonomin krashar för jämnan på olika ställen och slår olika hårt. Det är ett systemfel.

Earth and Wind
Titel Stammis
Registrerad 2004-10-03
Inlägg 392

davvearak skrev:
Molotov skrev:
tja vad säger man.

davvearak skrev:
Molotov skrev:
tja vad säger man.

sumererna var väll rätt långt före grekerna vill jag minas .

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 409 medlemmar online. 11 foruminlägg har postats idag.

FZ