Titel Pelletsbud
Registrerad 2002-06-11
Inlägg 1 421
Yeeeeah, about that....
Titel Veteran
Registrerad 2006-05-03
Inlägg 829
Inte intressant om det inte finns Jap tal/eng text att välja. Känns som bolagen som dubbar alltid använder samma 5 personer tilll alla spel och röster.
Det låter som allltid förjävligt imo.
Titel Veteran
Registrerad 2007-08-31
Inlägg 795
Ctrl skrev:
Inte intressant om det inte finns Jap tal/eng text att välja. Känns som bolagen som dubbar alltid använder samma 5 personer tilll alla spel och röster.
Det låter som allltid förjävligt imo.
De här.
Tycker att japanska röster görs bäst då de har dedikerade människor som gör röster åt spel, animé ect.
FF13 Vanille någon?
Titel Proffs
Registrerad 2007-10-15
Inlägg 1 432
Åh, herre gud. Man ska ju få betalt som kund som kompensation för ens lidande för att lyssna på så dålig dubbning.
Kan de inte bara sluta dubba och nöja sig med undertext?
Titel Veteran
Registrerad 2006-05-03
Inlägg 829
Amerikaner kan väl inte läsa, precis samma fenomen som i tyskland.
Titel Veteran
Registrerad 2008-09-10
Inlägg 606
Ser ut som ett PS2 spel...
Titel Skribent
Registrerad 2008-08-28
Inlägg 3 489
Ser sött ut.
Titel Storröjare
Registrerad 2006-05-04
Inlägg 2 764
Hjälp! Vem vill spela det där? Då lär man ju först stänga av ljudet och sen klistra nån lapp på tvn över karaktären så man slipper se snorungen.
Titel Proffs
Registrerad 2003-10-21
Inlägg 1 857
Rädda sin verkstad? Eh...
Dubbat! ARGH!
Dubbningar must die.
Titel Kändis
Registrerad 2006-03-19
Inlägg 5 311
Argh, mina öron blöder!
Originalspråket måste bara finnas som alternativ. Valkyria Chronicles var inte lika illa vet jag, men även där förmådde jag mig inte att spela på något annat språk än japanska.
I övrigt vet jag inte vad jag ska säga. Handlar det om att rädda ens verkstad? Är det ännu ett typiskt JRPG?
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-07-22
Inlägg 124
Story: Rädda sin verkstad, det går att förlåta, vi har sett värre. Design: Typiskt gulligt japanskt rpg. Röster: OH GOD MY YEARS!
Varför dessa groteskt horribla och öronförstörande dubbar!? WHY? Jag hoppas då, för köparnas skull, att man lagt in möjligheten att byta till japanskt tal. Om inte så kommer detta hamna i samma hemska kategori som Star Ocean 4 till 360 och Infinite Undiscovery.
Man måste ju nästan finna en viss njutning i att skada sig själv på det vis man gör av att höra dessa dubbar.