Kuci skrev:
Kickstartar inget projekt själv då jag inte har en bra inkomst men jag tycker definitivt att de spel som skapas är oftast mycket mer intressanta än vad stora spelutgivare gör.
Dock hoppas jag att företag håller sig borta från kickstarter, Uber Entertainment vill göra Planetary Annihilation (likt Total Annihilation, Supreme Commander-serien) och enligt mig har de råd att göra det utan fans pengar...
"Enligt mig har de råd" - kul att du har så mycket insikt i hur mycket det kostar att göra ett spel i en studio med fler än en person, *utöver* Ubers ekonomiska tillgångar.
Kickstarter är till för att ta idéer som kommit en bit på väg, in i mål. Eftersom pengarna går till initiativ man själv väljer (du betalar inte EA, som öser in pengar i annan skit trots att du kanske bara ville köpa ett enda spel från dem) och du stöttar i den mån du kan och vill - ser jag en konstant potential.
Så länge skepticismen inte växer (om flera stora projekt floppar eller kör rejäla bedrägerier) kommer det här att vara ett ypperligt verktyg till att få fram produkter som konsumenter faktiskt vill ha, trots att de inte är del av den enorma hjärndöda massa som bara konsumerar samma skit, hela tiden och vad det än kostar.