@Zidius, lägg ner. Ingen orkar med dessa jämförelser med CoD längre.
Det är ungefär som att säga att Doom ser ut som Quake 1. Den som inte spelat endera kanske tycker det, men alla andra vet annorlunda. Tycker du verkligen det du säger föreslår jag att du faktiskt spelar båda två.
ratache skrev:
Stag skrev:
Dice är inte EA's slyna. Sluta larva er och sluta hata bara för att det är trendigt.
Dice har helt rätt i det beslut de gjort, och Dice är rena föredömet på marknaden jämfört med många andra.
Ja för en distributör har ju absolut inget att säga till om när det gäller produkterna dom är med och finansierar.
On topic; jag tycker det kvittar. Jag hade slagit av filtret men det är ju inte så man är van nu. Det som är intressant är hur sånt här kan ske(dvs att såna här uttalanden sker), det känns jävligt amatörmässigt. Det krävs ingen pr-nisse för att förklara för en anställd varför ett sånt uttalande kan slå fel om det inte är spikat.
Okej så då antar jag att Ica är Scans slyna också? Osv.
Bara för att de är leverantör så innebär inte det att leverantören styr allt. Om utgivaren ogillar leverantören går de till någon annan. Självklart vill inte leverantören det, därför måste de ge producenten en viss rätt och frihet att utveckla spelet som de vill.
De som har diskuterat detta och kommit fram till ett nej är Dice, inte EA.