Battlefield 3 vs. Modern Warfare 3

Medlem
Citat:

I andra ringhörnan Battlefield 3, enligt Dice-fansen den "riktiga" uppföljaren till 2005 års Battlefield 2

Nja, dom flesta hårdbitna 1942/BF2 fansen tycker BF3 = BC3

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av papagoja:

Till alla er som kommer spela MW3 istället för BF3. Ingen som spelar Battlefield kommer sakna er.
Spela med småpojkarna från amerika och fjortisarna från Sverige, det är lugnt.

Skall bli skönt att slippa småbarn i Hardcore mode på BF3. Barnens små gälla röster skär i mina öron.

Det var moget sagt, kom igen nu, du behöver inte vara nedlåtande, det är "bara" spel

Jag försöker inte vara nedlåtande. Jag kan försäkra dig om att Battlefieldcommunityn blir betydligt trevligare utan frekventa CODspelare. Angående barns gälla röster så är det en smaksak. I mina öron skär det ordentligt när ett barn skriker "Fuck you!"

Skrivet av bjosarn:
Skrivet av papagoja:

Till alla er som kommer spela MW3 istället för BF3. Ingen som spelar Battlefield kommer sakna er. Spela med småpojkarna från amerika och fjortisarna från Sverige, det är lugnt.
Skall bli skönt att slippa småbarn i Hardcore mode på BF3. Barnens små gälla röster skär i mina öron.

Undra vem det är som behöver växa till sig egentligen... Att försöka dumförklara någon för att de inte gillar samma spel som en själv... Slåss du i sandlådan för att någon vill bygga ett slott istället för en tunnel också?

Dumförklara någon? Klarar inte barn utav att bli kallade just.. Barn? COD spelare passar inte in i Battlefield helt enkelt. Jag kommer säkert spela Singeplayer läget utav MW3 eftersom jag gillade både ettan och tvåans SP. Multiplayerdelen kommer jag inte röra eftersom jag inte kommer lägga ut några pengar på spelet.
P.S Brukar inte leka i sandlådor så kan inte svara på huruvida jag skulle slåss eller inte i den frågan.

Medlem
Skrivet av martinhjerpe:

Care to elaborate?

Fråga Influence eller EnVyUs som vann MLG Dallas om Modern Warfare 2 är "simpelt" och saknar teamplay.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Finns bättre spel den här vintern än bådda dom här gererika modern fps spel.

Medlem

MW3 = Money Waste 3. Min åsikt om MW3.

Det har inte kommit ett bra CoD spel sen CoD: MW. There i said it.

Skägg.
10 Chambers

Påhopp på person, antingen direkt eller att kalla en grupp det ena eller det andra, kommer att straffa sig.


signatur
Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av martinhjerpe:

Care to elaborate?

Fråga Influence eller EnVyUs som vann MLG Dallas om Modern Warfare 2 är "simpelt" och saknar teamplay.

Om man måste gå till absoluta toppen utav spelare för att hitta teamplay, är det verkligen ett spel som framhäver teamplay då?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av martinhjerpe:

Care to elaborate?

Fråga Influence eller EnVyUs som vann MLG Dallas om Modern Warfare 2 är "simpelt" och saknar teamplay.

Bara för att det finns MLG grupper som spelar ett spel betyder inte att det inte är simpelt. Faktum kvarstår att det bara är springa och skjuta, kanske även campa om du nu vill det.

Sen tror jag fortfarande inte att de har särskilt mycket teamplay även fast de spelar tillsammans, man kan inte riktigt kalla det teamplay bara för att man hjälps åt att döda folk.

Medlem

VS är så 90-tal, man spelar det man tycker är roligt. Är så ointressant att höra på folk som gnäller på spel som dom förmodligen inte kommer att spela.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Redaktör
Skrivet av bjosarn:

Aldrig gillat liknande liknelser, men måste säga att artikeln är välskriven.
En rolig grej är ju att FZ varit tydliga med att skriva under med både skribent och "pamparna", är det av någon speciell anledning? Ska man tolka det här som det OFFICIELLA FRAGZONE-jämförelsen som inte kan skyllas på någon frilansare?

Tack för berömmet! Den som skrivit något sätter alltid sitt namn under texten. Denna gång var vi tre som hjälptes åt. Elementärt.

Skrivet av StrongBad:

Inte så oväntat tilltag av FZ, så här veckan innan release av BF3. Speciellt med tanke på att ni betygsätter detaljer som ni inte ens testat eller vet något om.

Det som mest fascinerar mig är att ni kan bedöma Call of Duty Elite utan att ha provat det. Går inte det emot någon form av ärlighetsprincip hos spelrecensenter? Visst, ni hävdar att ni bedömer förutsättningarna, men ni lyckas ändå med konstycket att betygsätta er egen okunskap. [...]

Vi betygsätter ingenting, det gör vi när vi recenserar spelen. Artikeln tar upp spelens förutsättningar på tio punkter som vi tycker är viktiga. För att göra det har vi använt våra hands-on-erfarenheter samt det vi läst, hört och sett. Elite-infon hämtas från officiellt håll. Det kan hända att andra finner vissa punkter oviktiga eller felbedömda, men vi tror att vi fått med en hel del saker som folk kan ha glädje av att få veta vad vi tror om.


signatur
Inaktiv
Skrivet av wichax:
Skrivet av Galant:

Go go MW3! Mer intensivt = Win. Plus att både Origin & Battlelog är kasst.

Nej MW3 är inte ett dugg mer intensivt, det ända som händer i fighten är att någon skjuter ner den andra lite lätt med sin ljuddämpare och RDS. När du är i en BF3 strid snackar vi riktigt jävla krig för det är stora skillnaden och det är därför man inte ska jämföra spelen. Battlefield är krig, Call of Duty är mer av...ja arena kanske. BTW: Origin & Battlelog fungerar väldigt bra och Battlelog har samma funktioner som CoD Elits fast gratis

Är ju det som innebär intensivt? små banor gäller att försöka klara sig då man aldrig vet vilken sekund en fiende kommer bakom eller framför dig där du redan varit. Bf3 tycker jag inte rä så intensivt. Möjligtvis på det där rush. Inte lirat bf3 men vad jag sett då man kollat ingame av betan så verkar rush vara det enda som är inom intensiva stridet. Dom stora banorna är inte det. Så tycker du bör tänka om vad du snackar om. cod spelen är och har alltid varit strider där det går fort och därav så kallade INTENSIVT!

Medlem

OjOjOj Fz.. detta måste vara den sämsta resensionen/insändare whatever ni någonsin gjort. Ni skriver själva att det är 2 helt olika spel det enda like med dem är atyt det är FPS. Man får helt olika spelupplevelser, den som gillar att raga sönder och döda 70st på 10 minuter lirar COD,mw3, och den som vill spela taktiskt och bara gå för vinnsten spelar battlefield, bf3.
Det är bara dumt att jämföra dom för dom är helt fcking olika bara att ingen j*vla fanboy kan förstå det!
Och den som skrev resensionen lr hure nu stavas är förmodligen bf3 nu för tiden bara för at han varit besviken på de senare cod och då hoppat över till bf3 bara för att det är uuuber grafik vilket inte betan visade och för att alla är så uppspelta över ett spel där alla campar.
JAAA JAG SPELARE HELLRE MW3 MEN JAG SKA ÄVEN SPELA BATTLEFIELD 3 FÖR JAG SKA GE BÅDA EN CHANS!

Medlem

Man gillar hur de som föredrar Battlefield också föredrar personangrepp med tanke på att communityn överlag är bättre på Battlefieldsidan, (enligt mig). CoD-spelare har tendensen att bli riktigt sura eftersom majoriteten inte kan prestera i närheten av en erfaren gamer.

Slutar som vanligt med att man köper båda och sedan varierar dem. Personligen har jag alltid föredragit modern warfare eftersom jag är rätt upptagen vanligtvis och vill kunna gå in och panga. Battlefield har alltid behövt mer tid för att blir fullt njutbart. Att hitta 32 duktiga människor att spela med för att få det tävlingsinriktat är också väldigt jobbigt.

Det där med intensiteten som alla tjatar om är näst intill orelevant eftersom det är näst intill likartat om man jämnför med äldre fpsspel som quake.

Medlem

BF3 dålig grafik? Betan erbjöd låga inställningar vad jag vet där man kunde ändra endast skuggorna.
Gameplay ser helt fantastisk ut. Gillade SP i de andra Modern Warfare men det blev ganska tröttsamt i 2:an och grafiken förstör hela upplevelsen i en sån högklassig Hollywoodshooter som det är.

Fan hände med dig då Grumbledock? Skitsnack från luften?!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Redaktör
Skrivet av BlackK:

OjOjOj Fz.. detta måste vara den sämsta resensionen/insändare whatever ni någonsin gjort. [...]

Det är ingen recension. Vi recenserar spelen var för sig, BF3 på måndag och MW3 (förmodligen) i början av november.

Battlefield 3 och Modern Warfare 3 är shooters med single- och multiplayer, de släpps med mindre än två veckors mellanrum och de kommer köpas av åtskilliga miljoner. Det finns givetvis flera skillnader mellan dem, men du måste väl hålla med om att det också finns ganska många likheter?

Jag hoppas att fler gör som du och ger båda en chans. Alla har ju tyvärr inte den möjligheten, då kan det kanske smaka med en artikel som benar ut skillnaderna.


signatur
Medlem

Jag tycker att Battlelog borde vinna över Elite. Visst erbjuder Elite på fler tjänster, men kommer nog tvinga spelaren till att köpa Elite medlemskap förr eller senare. Tänk på det, när MW3 fått så jäkla mycket DLC så det blir omöjligt att hitta en server som enbart spelar orginal kartorna.

Jag lovar att Kotick och hans evil minions hade det här i baktanke hela tiden!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av BlackK:

OjOjOj Fz.. detta måste vara den sämsta resensionen/insändare whatever ni någonsin gjort. [...]

Det är ingen recension. Vi recenserar spelen var för sig, BF3 på måndag och MW3 (förmodligen) i början av november.

Battlefield 3 och Modern Warfare 3 är shooters med single- och multiplayer, de släpps med mindre än två veckors mellanrum och de kommer köpas av åtskilliga miljoner. Det finns givetvis flera skillnader mellan dem, men du måste väl hålla med om att det också finns ganska många likheter?

Jag hoppas att fler gör som du och ger båda en chans. Alla har ju tyvärr inte den möjligheten, då kan det kanske smaka med en artikel som benar ut skillnaderna.

Jämföra bf3 och mw3 är som att jämföra nhl och fifa. båda är sport spel och man får poäng genom att göra mål i det andra lagets mål/mårbur.

Inaktiv
Skrivet av Javas:

Jag tycker att Battlelog borde vinna över Elite. Visst erbjuder Elite på fler tjänster, men kommer nog tvinga spelaren till att köpa Elite medlemskap förr eller senare. Tänk på det, när MW3 fått så jäkla mycket DLC så det blir omöjligt att hitta en server som enbart spelar orginal kartorna.

Jag lovar att Kotick och hans evil minions hade det här i baktanke hela tiden!

Du kommer kunna lira original barnorna med oavsett om det släpps så många dlcs så alla har nya banor. Finns alltid där det är classic maps. Sen har jag ignet emot att punga ut på dlcs om det är ett spel jag verkligen diggar. Jag ser frame mot mw3 och kan lätt lägga ut några slantar på banor i don't give a shit. Så kommer säkerligen dice göra med så småning om kan jag försäkra dig om.

Medlem

I dagsläget är det inte hur bra spelen är som avgör försäljningssiffror. Utan det beror helt på hur mycket dom spenderar på reklam och exponering i media. ni har väl inte glömt vilka massiva reklamkampanjer activision drev för dom tidiga mw spelen.
jag tycker det är synd att det inte är ovanligt för företag att spendera mer pengar på reklam än på produkten i sig.

Medlem

För mig blir det helt klart BF3, trött på allt som har med COD att göra.
Folk som säger att MW3 är spelet som skall spelas säger nog bara så för att gå emot massan, hävda sig lite liksom. Inget fel på det, men jag råder dem att ge BF3 en chans. Jag tror att de kan gå miste om en helt ny epok i förstapersons-universumet.
De kan vara lugna, det kommer att finnas mycket close combat också!
Och glöm inte att 1st person-spel ska spelas på PC (Förnyad PC-nörd enbart pga BF3)

Medlem
Skrivet av Siken:

Att "Ett spel per år" endast gäller COD kan jag tyvärr inte hålla med om.

2008: Battlefield bad company
2009: Battlefield heroes
2009: Battlefield 1943
2010: Battlefield: Bad company 2
2011: Battlefield: Play4free
2011: Battlefield 3

Är ju självklart inte samma utvecklare till alla dessa battlefield. Men det är det inte till COD heller.

Heroes är gratis, 1943 är en remake som bara fanns på PSN och XBLA, Bad Company 2 släpptes alltså 2år efter ettan, och att de ens kom tror ja berodde på att PC-spelarna klagade över att dom aldrig får något och för att fortsätta storyn i single player kampanjen. Play4Free säger väl sig själv, det är en gratisversion. När släppte Activision något senast som är gratis? Dom tar tom betalt för en onlinetjänst som EA erbjuder gratis.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av BlackK:

OjOjOj Fz.. detta måste vara den sämsta resensionen/insändare whatever ni någonsin gjort. [...]

Det är ingen recension. Vi recenserar spelen var för sig, BF3 på måndag och MW3 (förmodligen) i början av november.

Battlefield 3 och Modern Warfare 3 är shooters med single- och multiplayer, de släpps med mindre än två veckors mellanrum och de kommer köpas av åtskilliga miljoner. Det finns givetvis flera skillnader mellan dem, men du måste väl hålla med om att det också finns ganska många likheter?

Jag hoppas att fler gör som du och ger båda en chans. Alla har ju tyvärr inte den möjligheten, då kan det kanske smaka med en artikel som benar ut skillnaderna.

Nämn gärna likheterna, jag kan inte säga att jag kan se många likheter.

Medlem

Tänkte denna skulle passa bra här. MW3 blir städaren av BF3 rester. http://baltsarg.blogspot.com/2011/10/spelindustrin-har-en-ny-...


signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se
Palworld Sverige https://palworld.se

Redaktör
Skrivet av Kuci:

Nämn gärna likheterna, jag kan inte säga att jag kan se många likheter.

Lagbaserade fps till de tre stora plattformarna (pc, 360, PS3) i moderna miljöer (städer, tunnlar/t-banor, etc.) med nutida vapen, vapenuppgraderingar, verkliga arméer som förlagor, singleplayerkampanj och co-op vid sidan av co-op. Det finns likheter.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Kuci:

Nämn gärna likheterna, jag kan inte säga att jag kan se många likheter.

Lagbaserade fps till de tre stora plattformarna (pc, 360, PS3) i moderna miljöer (städer, tunnlar/t-banor, etc.) med nutida vapen, vapenuppgraderingar, verkliga arméer som förlagor, singleplayerkampanj och co-op vid sidan av co-op. Det finns likheter.

Någon likheter spelmässigt? typ spel stil mm.?

Medlem
Skrivet av Tompa:

Vi betygsätter ingenting, det gör vi när vi recenserar spelen.

Det är rätt uppenbart hur "spelen" kommer att recenseras

Medlem
Skrivet av MachOne:
Skrivet av Siken:

Att "Ett spel per år" endast gäller COD kan jag tyvärr inte hålla med om.

2008: Battlefield bad company
2009: Battlefield heroes
2009: Battlefield 1943
2010: Battlefield: Bad company 2
2011: Battlefield: Play4free
2011: Battlefield 3

Är ju självklart inte samma utvecklare till alla dessa battlefield. Men det är det inte till COD heller.

Heroes är gratis, 1943 är en remake som bara fanns på PSN och XBLA, Bad Company 2 släpptes alltså 2år efter ettan, och att de ens kom tror ja berodde på att PC-spelarna klagade över att dom aldrig får något och för att fortsätta storyn i single player kampanjen. Play4Free säger väl sig själv, det är en gratisversion. När släppte Activision något senast som är gratis? Dom tar tom betalt för en onlinetjänst som EA erbjuder gratis.

Free2Play, pay2win..
Det är fortfarande ett spel även fast det är gratis. Det tog ju antagligen inte två dagar att utveckla. Sen vad spelar det för roll om det är till konsol eller PC?

Hmm, det har kommit ut 8 chararangaplangalanga spel de två senaste åren.
O justja! Sju spel kom bara till konsol. Då har ju bara ett spel kommit ut!

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Kuci:

Nämn gärna likheterna, jag kan inte säga att jag kan se många likheter.

Lagbaserade fps till de tre stora plattformarna (pc, 360, PS3) i moderna miljöer (städer, tunnlar/t-banor, etc.) med nutida vapen, vapenuppgraderingar, verkliga arméer som förlagor, singleplayerkampanj och co-op vid sidan av co-op. Det finns likheter.

Jag tycker att de flesta där kallas för "standard FPS". Jag förstår dock att ni inte gör "x vs y" av andra spel med tanke på att de är inte i närheten utav lika stora/spel som folk pratar om.

Men jag tycker att era anledningar är löjliga, som någon annan skrev:

"Jämföra bf3 och mw3 är som att jämföra nhl och fifa. båda är sport spel och man får poäng genom att göra mål i det andra lagets mål/mårbur."
-BlackK

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Javas:

Jag tycker att Battlelog borde vinna över Elite. Visst erbjuder Elite på fler tjänster, men kommer nog tvinga spelaren till att köpa Elite medlemskap förr eller senare. Tänk på det, när MW3 fått så jäkla mycket DLC så det blir omöjligt att hitta en server som enbart spelar orginal kartorna.

Jag lovar att Kotick och hans evil minions hade det här i baktanke hela tiden!

Du kommer kunna lira original barnorna med oavsett om det släpps så många dlcs så alla har nya banor. Finns alltid där det är classic maps. Sen har jag ignet emot att punga ut på dlcs om det är ett spel jag verkligen diggar. Jag ser frame mot mw3 och kan lätt lägga ut några slantar på banor i don't give a shit. Så kommer säkerligen dice göra med så småning om kan jag försäkra dig om.

Tror nog Dice enbart kommer gör det ifall EA tvingar dom tbh.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Väldigt bra och intressant artikel , men hur fan det kan bli lika på Multiplayer förstår jag inte . Har Cod fixat spawn kills, killcam , Akimbo möget , knivningar ?? Battlefield vinst på Multiplayer med

Skriv svar