FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Bassepojken
Titel Intresserad
Registrerad 2011-08-10
Inlägg 67

Såg sådär ut, men tycker absolut de andra modellerna är mycket snyggare än den där.

Insanity
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-10-21
Inlägg 193

Sista försöket från Sony att sälja lite extra innan de släpper PS4? Nja, snygg verkar den inte heller, gillar mer första designen med pianolacken!

inK
inK
Titel Veteran
Registrerad 2006-11-15
Inlägg 802

Riktigt ful, jag behåller den jag har!

Parzec
Titel Proffs
Registrerad 2007-09-03
Inlägg 2 410

Förstår inte riktigt meningen med att släppa en ny modell nu egentligen. De gör ju dock som de vill och vet säkert bättre än mig.

SWEBarb
Titel Proffs
Registrerad 2001-12-19
Inlägg 2 420

inget slår dom gamla ps3 riktigt fin design.

showerguy
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-14
Inlägg 4 441

Ser förjävlig ut! Första PS3:an var lätt snyggast!

wolfshade
Titel Nykomling
Registrerad 2012-04-23
Inlägg 0

Jämförelsebild:
http://i.imgur.com/VBKp5.jpg

Den nya är lätt snyggast.

Kazutoyo
Titel Proffs
Registrerad 2003-01-27
Inlägg 1 425
Mormis
Titel Frågvis
Registrerad 2007-07-24
Inlägg 41

Går väl inte särskilt bra för Sony i allmänhet, gör väl allt för att hitta lite pengar.

MrPeters
Titel Proffs
Registrerad 2008-02-09
Inlägg 1 613

Gillar den första PS3:an men den nya ser lite mer praktisk ut och passar in lite bättre i omgivningen än den första klumpen :P

Håller mig till den första då det känns väldigt onödigt att spendera pengar på att bara byta modell...

KoP
KoP
Titel Proffs
Registrerad 2006-09-08
Inlägg 2 460

Känns ju lite menlöst att lansera ytterliggare en modell. Eller?

Krattan
Titel Nykomling
Registrerad 2007-09-16
Inlägg 1

Stor chans att den här blir desto billigare för oss samt Sony att producera, så självklart har dem en orsak. Värt att tänka på att nya är en cd top-loader som gamla ps2 slim. Därav jacket på mitten.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-20
Inlägg 0

de va en ful en dom skulle ha satsat på en snygare model

Dunkelburk
Titel Trähatt
Registrerad 2008-05-19
Inlägg 107

"Enligt bloggen ska den nya modellen lanseras med tre olika storlekar på hårddisken: 16, 250 och 500 gigabyte."

16 GB räcker inte särskilt långt, säkert att det inte ska vara 160 GB då? :D

Kuci
Titel Stammis
Registrerad 2009-04-11
Inlägg 566

16gb, så litet :D

conthox
Titel Kändis
Registrerad 2003-09-08
Inlägg 6 056

Jag säger samma sak som ang den "nya" x-boxen med Halo-motiv: ett sista försök att pressa ut lite mer pengar ur denna generationens konsoler innan det är dags att börja om på ny kula med nästa version.

Zayne
Titel Nykomling
Registrerad 2005-12-17
Inlägg 7

Sony har fått ner storleken på PS3:an ordentligt. Nu börjar den likna PS2-slim. Tror nog den kan sälja rejält.

Cortex
Titel Stammis
Registrerad 2006-11-15
Inlägg 373

Fugly...

snipercat
Titel Frågvis
Registrerad 2011-11-17
Inlägg 19

Ps3 Slim är snyggare...
den vanliga PS3 är snyggare...
DON'T MAKE IT UGLY :C

Haeken
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-11-01
Inlägg 101

Det var absolut de fulaste ja sett! :(

showerguy
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-14
Inlägg 4 441

conthox skrev:
Jag säger samma sak som ang den "nya" x-boxen med Halo-motiv: ett sista försök att pressa ut lite mer pengar ur denna generationens konsoler innan det är dags att börja om på ny kula med nästa version.

Ja eller så finns det ett intresse att vilja ha en xbox med skal.

conthox
Titel Kändis
Registrerad 2003-09-08
Inlägg 6 056

showerguy skrev:
conthox skrev:

Skulle man då inte kunna släppa ett skal då, som till mobiler? Och varför komma med det nu och inte tidigare? Varför så få motiv och i speciella versioner?

Ostfarfar
Titel Frågvis
Registrerad 2012-04-27
Inlägg 28

inK skrev:
Riktigt ful, jag behåller den jag har!

Så du har din konsoll pg av utseendet?

showerguy
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-14
Inlägg 4 441

conthox skrev:
showerguy skrev:
conthox skrev:

Skulle man då inte kunna släppa ett skal då, som till mobiler? Och varför komma med det nu och inte tidigare? Varför så få motiv och i speciella versioner?

Varför så få motiv och få skal? Finns hur mycket skal som helst att välja emellan.Skal har funnits enda sedan Xbox 1 kom!

dafuq
Titel Intresserad
Registrerad 2012-05-24
Inlägg 87

HAHA, som om någon köper ett nytt ps3 för att det ser annorlunda ut ? :S

Margy
Titel Veteran
Registrerad 2004-07-21
Inlägg 975

Parzec skrev:
Förstår inte riktigt meningen med att släppa en ny modell nu egentligen. De gör ju dock som de vill och vet säkert bättre än mig.

KoP skrev:
Känns ju lite menlöst att lansera ytterliggare en modell. Eller?

Om den nya modellen är mindre och strömsnålare, kostar mindre att tillverka och blir billigare för konsumenten att köpa så finns det väl ingen anledning att INTE släppa en ny modell?

Fenix
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-20
Inlägg 1 273

dafuq skrev:
HAHA, som om någon köper ett nytt ps3 för att det ser annorlunda ut ? :S

Du har för höga tankar om folk ;)

Tybalt
Titel Rikskändis
Registrerad 2007-01-19
Inlägg 8 558

Jag säger som flera andra i tråden, originalversionen av PS3 är den snyggaste konsolen.

conthox
Titel Kändis
Registrerad 2003-09-08
Inlägg 6 056

(Detta borde egentigen vara i x-box-tråden, men samma gäller kanske för PS?)

showerguy skrev:
Finns hur mycket skal som helst att välja emellan.Skal har funnits enda sedan Xbox 1 kom!

Jaha, ok, där ser man. Då återstår egentligen min grundfråga: varför inte släppa detta som ett skal istället för en "ny" konsol med tema?

// edit

Och som Parzec skrev nedan, varför ens bry sig om att fixa en ny modell när den nya generationens konsoler är på ingång?

Parzec
Titel Proffs
Registrerad 2007-09-03
Inlägg 2 410

Margy skrev:
Om den nya modellen är mindre och strömsnålare, kostar mindre att tillverka och blir billigare för konsumenten att köpa så finns det väl ingen anledning att INTE släppa en ny modell?

Det jag tycker är konstigt är inte att de släpper en ny bättre (?) design utan det jag tycker är konstigt är att de lade en massa pengar på det nu när det inte är värst länge kvar innan PS4. Eller vad vet jag, kanske är ett tecken på ett de vill skjuta lite till på den.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 510 medlemmar online. 79 foruminlägg har postats idag.

FZ