FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Typhor
Titel Veteran
Registrerad 2011-03-12
Inlägg 881

Mitt största problem med spelet är att det inte ser ut som Elder Scrolls, bortsett från den där Dwemer Centurion så är det något med artstylen som har exakt 0 Elder Scrolls känsla

Neatherblade
Titel Kändis
Registrerad 2004-07-30
Inlägg 7 500

Ser då bättre ut än det dom visade första gången.

vuze2143
Titel Veteran
Registrerad 2011-02-27
Inlägg 736

Flopp me baby 1 more time

Castor.T
Titel Har för mycket fritid
Registrerad 2008-06-14
Inlägg 549

vuze2143 skrev:
Flopp me baby 1 more time

Another MMO bites the dust.

Seggallion
Titel Frågvis
Registrerad 2009-06-05
Inlägg 24

Efter att ha läst MMORPG.com förhandstest så fick jag upp hoppet en smula med detta spel.

http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game/821/feature/6819/The-Elder-Scrolls-Online-The-Comprehensive-Preview.html

morfin91
Titel Stammis
Registrerad 2008-11-24
Inlägg 529

ser mycket bättre ut en tidigare så nu ser det mycket mer intresant ut :)
men det som avgör om spelet blir bra bra är nog deras skill & combat system samt alla andra game play saker.
floppar gör det nog inte pga sitt tunga namn om man skall kalla det så men lever länge det avgör resten.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-23
Inlägg 0

Kommer GARANTERAT vara en förbannad jävla månadskostnad som är övedriven... Kör hellre utan månadskostnad gw 2 funkar ju bra utan det.

Preed
Titel Proffs
Registrerad 2007-09-02
Inlägg 1 408

Måste vara i First Person huvudsakligen för att jag skall prova det. Tar dom Elder Scrolls universumet och bränner in det i en generisk MMO-mall så är jag helt ointresserad.

Voorhees
Titel Veteran
Registrerad 2007-02-27
Inlägg 643

Ser fan fram emot detta :D Ska lugnt ge det en ärlig chans. Så sjukt trött på WoW.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-23
Inlägg 0

qun0 skrev:
Kommer GARANTERAT vara en förbannad jävla månadskostnad som är övedriven... Kör hellre utan månadskostnad gw 2 funkar ju bra utan det.

Varför ogilla? säg istället varför jag har fel? Månadskostnad är bara drygt och det blir dyrt i längden, sedan guild war 2 klarar ju sig fin fint utan den dyngan. Rätta mig om jag har fel

elPresidente
Titel Stammis
Registrerad 2006-05-13
Inlägg 344

Tyvärr är MMO marknaden så pass hård att Bethesda MÅSTE minst ha en sak i ESO som revolutionerar, annars väntar en stenhård död...

Jag hoppas verkligen dom vet vad dom gett sig in i!

aholman
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-02-07
Inlägg 134

Seggallion skrev:
Efter att ha läst MMORPG.com förhandstest så fick jag upp hoppet en smula med detta spel.

http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game/821/feature/6819/The-Elder-Scrolls-Online-The-Comprehensive-Preview.html

Tack för tipset, intressant läsning. Blev riktigt sugen!

Chnum
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-02-21
Inlägg 102

Spelet ser fint ut men hur är gameplayen? Jag vet att det kommer vara typ som WoW, dvs. inget action MMO vilket verkligen är synd men det kanske kan bli bra bortsätt från denna skandal (min åsikt).

Phobo
Titel Veteran
Registrerad 2004-03-17
Inlägg 1 176

Läste också mmorpg.com's preview och blev väldigt sugen, kommer definitivt testas!

conthox
Titel Kändis
Registrerad 2003-09-08
Inlägg 6 071

qun0 skrev:

Men då måste det troligen kompenseras med microtransaktioner för att finansiera fortsatt utveckling, eller någon annan betalmodell. Och är det ingen månadskostnad och t ex microtransaktioner istället, så kommer folk kvida om "pay 2 win".

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-23
Inlägg 0

conthox skrev:
qun0 skrev:

Men då måste det troligen kompenseras med microtransaktioner för att finansiera fortsatt utveckling, eller någon annan betalmodell. Och är det ingen månadskostnad och t ex microtransaktioner istället, så kommer folk kvida om "pay 2 win".

Vad jag vet har inte gw 2 microtransactioner, spelar det och inte märkt av något sådant. Gw 1 hade inte ens det så vitt jag vet, bara för det är ett spel man köper och sedan är det ingen månadskostnad så innebär det inte att små transaktioner kommer finnas.

Brandter
Titel Veteran
Registrerad 2008-09-10
Inlägg 662

qun0 skrev:
conthox skrev:
qun0 skrev:

Vad jag vet har inte gw 2 microtransactioner, spelar det och inte märkt av något sådant. Gw 1 hade inte ens det så vitt jag vet, bara för det är ett spel man köper och sedan är det ingen månadskostnad så innebär det inte att små transaktioner kommer finnas.

Då är du antingen blind eller korkad. Du måste betala för extra karaktärsslots, extra väskutrymme, juveler som du använder som valuta i shoppen m.m.
Och kom inte och säg att du kan byta in guld mot juveler för växelkursen för detta är efterbliven och kommer bara att bli värre och värre ju mer guldförsäljare som dyker upp.

Ankh
Titel Storröjare
Registrerad 2002-12-29
Inlägg 4 132

Det ser underhållande ut - men efter besvikelser som Guild Wars 2 (Yes, det föll inte mig i smaken - men jag kan förstå att det passar många andra) och Secret World...så vet jag faktiskt inte om jag någonsin kommer köpa ett MMO igen. Har väl ett 40tal på hyllan redan.

Svanberg
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-05-15
Inlägg 257

Chnum skrev:
Spelet ser fint ut men hur är gameplayen? Jag vet att det kommer vara typ som WoW, dvs. inget action MMO vilket verkligen är synd men det kanske kan bli bra bortsätt från denna skandal (min åsikt).

"Combat is nearly identical to other Elder Scrolls games. You control your swings with the left mouse, and block with the right."

siZe
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-06-04
Inlägg 215

Skygasmmm

conthox
Titel Kändis
Registrerad 2003-09-08
Inlägg 6 071

Ankh skrev:
Det ser underhållande ut - men efter besvikelser som Guild Wars 2 (Yes, det föll inte mig i smaken - men jag kan förstå att det passar många andra) och Secret World...så vet jag faktiskt inte om jag någonsin kommer köpa ett MMO igen. Har väl ett 40tal på hyllan redan.

Prövat LotRO? :)

Ankh
Titel Storröjare
Registrerad 2002-12-29
Inlägg 4 132

Chnum skrev:

Hade du läst än spelet innan du sa detta? :)

Ankh
Titel Storröjare
Registrerad 2002-12-29
Inlägg 4 132

conthox skrev:
Ankh skrev:

Prövat LotRO? :)

"jag har ett 40tal på hyllan redan.".

;) sen får du gissa vad jag menar ;)

Epoxlol
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-02-22
Inlägg 204

Seggallion skrev:

Grymt intressant läsning, har inte alls sett fram emot detta innan, men nu blev det andra bullar (pixlar?) :D

The Puffybear
Titel Frågvis
Registrerad 2012-05-15
Inlägg 36

Vad jag älskar med "The elder scrolls singleplayer spelen" är den mystiska och nyfikna upptäckarkänslan, men om det kommer ett MMO är det inte lika stor chans att det kommer en "singleplayer uppföljare":/

Att göra ett MMO av the elder scrolls är en bra idé:) men den häftiga leder scrolls känslan kommer inte finnas kvar.

Skjuludde1
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-05-15
Inlägg 245

Efter previewsen på mmorpg och tentonhammer så låter det mer intressant. Får se hur övriga mechanics kommer fungera och jag kanske ger det en chans.
Återigen utvecklar inte Bethesda detta.

Tobblish
Titel Stammis
Registrerad 2011-01-28
Inlägg 588

Har dom sagt något om mods eller addons?
Då inga av dom nya MMO titlarna vill stödja det så hoppas jag iaf att Elder Scrolls ska stödja det.
Det är ju mer eller mindre det som gjort spelet så stora.

Rasmus117
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-05-11
Inlägg 130

Hoppas att de kommer vara som Skyrim/Oblivion/Morrowind och inte som Wow/alla andra där man har en rad med attacker o tjofs att välja från.

Och framförallt det ska vara första persons perspektiv!

Cnopt
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-05-02
Inlägg 203

Blir tufft det här spelet, man vet ju inte om man vågar skapa en guild med en hemsida eller inte, Bethesda tycks ju gilla att stämma sina fans, followers... fuckit dom är spelvärldens Apple, stämmer allt dom kan stämma.

Gogglebottle
Titel Frågvis
Registrerad 2011-11-30
Inlägg 22

jättefint med screenshots och sånt men det säger inte så mycket om spelet. Har vi levels eller skills? är det hotbar mashing combat eller skill based? finns det social professions?

Själv hade jag velat se något mer i MMO spel. Att en spelare kan ta på sig rollen som en fiskare i världen och bara försöker leva i en player-made stad. En professor som hyr in spelare med stridserfarenhet för att utforska ruiner för att få tag i magiska föremål. Gör ett system så att spelare kan ge andra spelare quests, och som senare belönar med guld och exp beroende på hur svårt målet va.

Gå inte den trånga vägen av "döda 10 björnar" för att bli bättre på vad-du-nu-är-för-klass.

rant mode deactivated

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 556 medlemmar online. 58 foruminlägg har postats idag.

FZ