trasen skrev:
Tycker idén är helt underbar. Ska man vara spydig och dryg bör det reflektera mot personens riktiga namn.
Jag står för yttrandefrihet på internet men som ungar utvecklas över internet nu så är det nästan pinsamt, Real ID eller fasta regler på hur man beter sig i forum och spel vore kanske en bättre lösning.
Vet att Heroes of newerth stöttar anmälan om tvivelaktigt beteénde, sen om admins faktiskt tar seriösa beslut i saken vettefan, men det vore inte helt fel om e-people hade en bättre attityd

Och hur skulle det göra någon skillnad? Internet gör dig fortfarande anonym, även om ditt riktiga namn visas, helt enkelt för att du inte är fysiskt närvarande.
Arslen kommer fortsätta vara arslen i alla fall.
Enda skillnaden är att sagda arslen eller andra som vill ta lagen i egna händer har tillgång till mer än vad de kanske borde ha.
I övrigt tycker jag att Blizzard skjuter sig själva i foten med implementeringen av RealID eftersom man tvunget måste visa sitt kontoregistrerade namn till alla man vill ha RealID-kontakt med. De skulle ha gjort mer som Steam istället, att det bara visar ett nick (men visst kan väl folk få visa sitt namn om de vill, men då ska det vara ett aktivt val).
Bra mycket lättare att hålla koll på folks alias än riktiga namn i alla fall, allt som oftast.
Känns som att RealID överlag inte används i närheten av den utsträckning som det skulle kunna göra om det inte var för ogenomtänkt design.
Skulle iofs inte vara så "real" då, syftandes på namnet, men jag tror de skulle tjäna på att släppa kraven på riktigt namn och låta folk använda det på ett mer lättillgängligt sätt.