Blizzard: Auktionshuset i Diablo III var ett misstag

Robot
Blizzard: Auktionshuset i Diablo III var ett misstag

Jay Wilson har vädrat sitt missnöje med auktionshuset och hur det används.

#blizzard-entertainment, #diablo-iii


Medlem
Blizzard: Auktionshuset i Diablo III var ett misstag

Just nu för mig, så känns Diablo III som något gammalt och ligger på hyllan. Det blev gammalt mycket snabbare än Diablo II.

Det enda som intresserar mig är om det kommer någon expansion!


signatur

Nämen!

Skribent
Skrivet av Struggle:

Just nu för mig, så känns Diablo III som något gammalt och ligger på hyllan. Det blev gammalt mycket snabbare än Diablo II.

Det enda som intresserar mig är om det kommer någon expansion!

Håller med. Gillade spelet skarpt, men det kändes meningslöst att grinda. Lär hoppa på det igen, när som du säger, en ny expansion kommer.


signatur

I am the black wizards.

ZF
Medlem

ja man kan ju fråga sig vad tanken hur det ekonomiska systemet skulle fungera gick runt.

Medlem

Diablo 3 är inte ett spel konstruerat för Hardcore-spelare. Det är ett försök av Blizzard att nå ut till så många olika spelare som möjligt. Precis som deras nya kortspel.

Det enda sätter för Blizz att växa är att finna nya kunder, och det gör man inte genom att tillverka spel för nördar. Man gör det genom att ordna spel som är mainstream.

ett spel helt dedikerat till HC-spelare som vill nöta sönder ett spel i åratal är tex Path of Exile. PoE har dessutom en helt annan ekonomisk lösning, just därför har så många D2-veteraner gått över till PoE. Ickeveteranerna som hellre bara lirar lite ibland spelar D3 istället.

Medlem

Tror det ärligt var en tanke att flytta försäljningen från 3rdpartysites till deras system för att både göra det säkrare & tjäna en smärre summa på det, men jag märker ju själv hur det blir då man spelar - det bästa kan jag hitta genom att öppna auktionhuset.

Hoppas även på en lika bra expansion som LoD var för d2. Personligen tycker jag att själva striderna (och skills därmed) är riktigt välgjorda, det är bara allt annat som fattas litet för att man ska bli fast. T.ex så kan man fråga sig varför dom ens brydde sig om att lägga till en svårighetsgrad och inte bara gjorde hell = inferno. Eftersom Hell inte var svårt på något sätt blev det ju bara extra transportsträcka - i alla fall nu efter ändringar.

Medlem

Öka dropraten på bra items och slopa RMAH. Varför lyssnade ni inte på era fans från början?

Medlem

--> Torchlight 2, ruskigt kul och beroendeframkallande, kan bara inte sluta spela det.

Medlem

Jag tror att väldigt många som spelar fortfarande gillar det nu. Alla som hatar det har slutat för längesedan(jag).

Men sen är AH långt ifrån det ända problemet, D3 känns som ett spel där de inte riktigt kunde bestämma sig vad de ville göra så de började från scratch om och om igen så spelet känns rushat, fast det hade väldigt lång dev-time.

Medlem

1 miljon om dagen? Really?

Medlem

Jasså? Det säger ni nu? Grattis...

Medlem

Där kom lite respekt för blizzard tillbaka.. ändrar de så AH försvinner slipper jag bojkotta dem kanske.

Inaktiv
Skrivet av Miindz:

Öka dropraten på bra items och slopa RMAH. Varför lyssnade ni inte på era fans från början?

Problemet är att de lyssnade för mycket. De förstörde spelet genom alla nerfs och ökade drop rates

Medlem

Tycka vad man tycka vill om RMAH i D3, men idén bakom RMAH är något som jag gillar starkt. Låt användare köpa/sälja items som de hittat för riktiga pengar och låt utgivarna/utveckarna få en inkomst på det sättet. Istället för alla miljontals microtransaktioner där supply/demand inte har någonting alls med vilka items som finns att köpa.

Medlem

Problemet är ju egentligen inte AH i sig, problemet är hur items och dropps fungerar i spelet. Det tar inte lång stund innan man börjar får väldigt svårt att själv hitta uppgrades till sin/sina toons och då står man inför valet att grinda i evigheter för att kanske hitta en item som är en uppgrade, eller så köpar man dem på AH. Mao pga hur items funkar i spelet är man tvungen att använda ah om man vill ha någon progress på sin toon inom en acceptabel tidsram.

Medlem

Gör som i verkligheten när myndigheter inte vill att befolkningen ska göra något:
Höj skatten/lägg in avgifter på allt som säljs, och framför allt INTE säljs på AH.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Ge det en expansion så kommer ni all haters komma tillbaka. Även för D2 krävdes allt en expasion för att det skulle peaka och bli "bra"...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Inget tipstack? =(

Medlem
Skrivet av Kuci:

Inget tipstack? =(

Borde ges till Jay Wilson


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd

Man får hoppas att de slopar AH i expansionen och ger mer "endgame bonuscontent" som tex the infernal machine.

Spelar förövrigt fortfarande lite då och då eftersom jag verkligen tycker gameplay är nice.

Medlem
Skrivet av Veshir:

Tycka vad man tycka vill om RMAH i D3, men idén bakom RMAH är något som jag gillar starkt. Låt användare köpa/sälja items som de hittat för riktiga pengar och låt utgivarna/utveckarna få en inkomst på det sättet. Istället för alla miljontals microtransaktioner där supply/demand inte har någonting alls med vilka items som finns att köpa.

Vad de borde ha gjort är att ha en separat del för de som ville spela på det sätt du förespråkar och en för de som vill spela spelet som tidigare spel.

Medlem

Ta bara bort AH, diablo 3 är väl inte dåligt men ah hör inte hemma alls i det spelet. Så ta bort skiten, blir folk sura för det så låt dom bli det. Då vet dom fan inte vad bra spel är ifall dom tror att allt hänger på att köpa allt istället för att leta upp sakerna som man ska göra.

k3m
Medlem

Först, duktiga idioter Blizzard. Andra, stäng av skiten bara. Så får ni fler spelare också. Tredje, stäng av alltid-uppkopplad-krav DRM.

Aldrig spelat skiten och kommer aldrig göra det heller så länge auktionshuset finns.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Veshir:

Tycka vad man tycka vill om RMAH i D3, men idén bakom RMAH är något som jag gillar starkt. Låt användare köpa/sälja items som de hittat för riktiga pengar och låt utgivarna/utveckarna få en inkomst på det sättet. Istället för alla miljontals microtransaktioner där supply/demand inte har någonting alls med vilka items som finns att köpa.

Vad de borde ha gjort är att ha en separat del för de som ville spela på det sätt du förespråkar och en för de som vill spela spelet som tidigare spel.

Exakt. Om det bara implementerat/implementerar ett gamemode där det inte finns nån koppling till AH/RMAH så är vi hemma. Såklart då även med anpassade droprates.

Men det var så otroligt många stolpskott med hela Diablo3-lanseringen. Error 37, att man inte kunde lira "osynligt" utan forcerat online, AH, för gullig färgsättning, helt värdelös story o s v...

Tyvärr krävs det nog en expansion eller dylikt för att jag ens skulle testa det igen, men ett enkelt gamemode helt utan koppling till AH skulle kanske kunna rycka mig/oss bort från Torchlight 2 en stund.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag sa det redan dagen då aktionshuset annonserades, men folk kallade mig galen!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Veshir:

Tycka vad man tycka vill om RMAH i D3, men idén bakom RMAH är något som jag gillar starkt. Låt användare köpa/sälja items som de hittat för riktiga pengar och låt utgivarna/utveckarna få en inkomst på det sättet. Istället för alla miljontals microtransaktioner där supply/demand inte har någonting alls med vilka items som finns att köpa.

Vad de borde ha gjort är att ha en separat del för de som ville spela på det sätt du förespråkar och en för de som vill spela spelet som tidigare spel.

Exakt. Om det bara implementerat/implementerar ett gamemode där det inte finns nån koppling till AH/RMAH så är vi hemma. Såklart då även med anpassade droprates.

Men det var så otroligt många stolpskott med hela Diablo3-lanseringen. Error 37, att man inte kunde lira "osynligt" utan forcerat online, AH, för gullig färgsättning, helt värdelös story o s v...

Tyvärr krävs det nog en expansion eller dylikt för att jag ens skulle testa det igen, men ett enkelt gamemode helt utan koppling till AH skulle kanske kunna rycka mig/oss bort från Torchlight 2 en stund.

fast torchlight har ju "gullig" färgsättning med om du nu inte tänkt på det. Du måste ju gnälla på den lila detaljen då också.

Ah kan tas bort tycker jag men hur det ser ut grafiskt har jag inget emot. Tycker det är bra som det är

Medlem

När dom släpper en expansion så borde dom skrota AH och ge oss en stor klassisk server lista där man kan skapa spelservrar som har support för en hel hög spelare, Att hitta egna items ska vara ett äventyr men det borde även vara ett äventyr att leta sånt man vill köpa utav andra..

I Diablo2:LOD brukade jag farma med min sorceres för att sedan gå med i trade spel och slänga ut allt som jag inte ville spara på till de spelare som behövde grejerna mer än vad jag gjorde, Det var jätteroligt att se ett gäng spelare kuta efter sin karaktär. Det var ren spelglädje ^^

Jag slutade mestadels att spela Diablo3 för att det tillslut kändes som att jag bara farmade guld åt mig själv så att jag kunde köpa bättre saker på AH för att jag aldrig hittade någonting användbart till mina karaktärer.. Man hittade sjukt mycket saker som skulle kunnat varit användbart för nybörjare men man sålde det till en vendor för att det inte ens var värt att slänga upp på AH. Det skulle ha varit mycket roligare med trade spel där man skulle kunna slänga ut sakerna på marken åt andra spelare precis som man kunde i Diablo2:LOD..

Jag kommer säkert att installera spelet framöver när det kommer någon intressant patch eller expansion, Men just nu så känns det inte så lockande.

Medlem

Det är bra att erkänna misstag. Ännu bättre är att fixa till dem.
Men Jay är inte involverad nåt mer eller missminner jag mig?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Struggle:

Just nu för mig, så känns Diablo III som något gammalt och ligger på hyllan. Det blev gammalt mycket snabbare än Diablo II.

Det enda som intresserar mig är om det kommer någon expansion!

Håller med 100%
Det beror främst på att gameplaycontent var lika lång/kort som diablo II, trots att det släpptes så sent som 2012.. alltså jag hade förväntat mig en längre story och mer saker att göra i spelet.

Medlem
Skrivet av Zlither:

fast torchlight har ju "gullig" färgsättning med om du nu inte tänkt på det. Du måste ju gnälla på den lila detaljen då också.

Antar att du menar "lilla" när du skriver "lila", och gnäll är nog att ta i. Det handlar om att bibehålla en känsla och estetik som entusister av serien förväntar sig. Diablo ska vara mörkt och lite "elakare". När bröderna Schaefer m fl, från gamla riktiga Blizzard North, skapade Torchlight så valde de en helt annan inriktning.

Men det ovan är en detalj som jag nämnde i en lista med många andra. Personligen är jag idag snudd på aggressivt allergisk mot att man som gamer förväntas köpa grisen i säcken med "uppföljare". Jag vill se att det ursprungliga teamet finns där, att det är folk som kommer göra sitt yttersta för att bibehålla den känsla som gjorde föregångare stora. Är det, som i Diablo3-fallet, istället ett team från Irvine som bara gjort Warcraft tidigare blir det också som det blev. Det handlar då bara om IPn, "Intellectual Properties", och pengar. Sälj massor innan spelet ens släppts, se till att få ut prelaunch reviews av "speljournalister" som bara dödat Diablo en gång och höjer spelet till skyarna. Luta er sen tillbaka när fansen klagar och peka på de största prepurchase-intäkterna genom tiderna. Vad skulle det annars handla om? Spelglädje? Ha!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

123
Skriv svar