Titel Stammis
Registrerad 2004-11-28
Inlägg 599
Motsäger? Det bekräftar väl snarare det i så fall. Det gick från hardcore (nåja) till übercasual.
Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0
Jasså det gör dom, därför först idag Algalon klarades utan att nån i raiden dog då. vill ni ha ost till vinet?.
Själv tycker jag raida instanser är tråkigt men spelat mer än 5500 timmar, 800 timmar på xfire profilen och det efter flera år utan xfire.
Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0
Herre min gud, sluta eller säg vad som är så casual och varför det försört spelet för er, som jag pörecis sa så finns det achievments kvar i Ulduar som ingen KLARAT HALLÅ.
Är det så att alla "leet" blir sura när dom blir överpresterade av så många andra som inte hadde turen i vanilka att komma in i en bra guild och få gear av sin kusin.
Patetiskt wine, dra och klara alla Ulduar achievments då!.
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-12-07
Inlägg 287
... det är ju just det som det står i artikeln... börja hardcore, sen göra spelet lättare för casual gamers..
Titel Proffs
Registrerad 2006-08-31
Inlägg 1 632
Drunken_monkey_boxer skrev:
Utveckling i wow motsäger väl det där ganska mycket, när dom plockar bort alla hardcore moment en efter en.
Dom lägger ju till nya också, sen efter ett tag gör dom den nya mer lättåtkomlig för casuals och det ofta i samband med att något nytt patchas in.
Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0
Det är både bra samt dåligt.
Hardcore spelarna spelar antagligen mer WoW än casual spelarna. Dock när Hardcore spelarna tröttnar så vill antagligen Blizzard ha mera spelare, men då blir det svårt att komma in i spelet.
Titel Proffs
Registrerad 2006-12-12
Inlägg 1 465
Mest intressant är det ju faktiskt att folk klagar att det inte är hardcore nog. Måste mest vara ungdomar som klagar. Vem har annars tid och spela hundratals timmar i månaden liksom?
Är där inte instanser i WoW som tar löjligt lång tid att klara av? Typ 10timmars sträckspelande för att klara det eller mer.
Titel Veteran
Registrerad 2008-06-27
Inlägg 744
Jag spelade bara till första expansion kom, då la jag av direkt. Jag tappade spelsuget i wow, då det hade kommit ut och man spelade som mest och det var hardcore om man la ner riktigt många timmar på det, då var det ett grymt spel.
Men sen vart det lättare och lättare och inte alls lika kul nå mer tyvärr.
Titel Proffs
Registrerad 2004-10-18
Inlägg 1 809
Haha, mjölknings-, hype- och mainstream-experterna vet vad de ska säga i media för att spelarna ska bli glada och extra hypade så klart. What else is new?
Klart "hardcore"-koreanerna älskar spel som nästan är identiska kopior av deras älsklingar.
...Mer skrämmande är väl att Blizzard tagit stora kliv bort från innovationer och att komma på nya spelkoncept för varje spel de producerat. Än värre är att flera andra bolag verkar ta efter och bara polera gamla koncept. Det blir billigare och ger garanterade pengar, som man slipper riskera något på. Fast spelutveckligen i sig blir illa hotad.
Titel Veteran
Registrerad 2008-06-28
Inlägg 1 026
HYBRiS skrev:
Haha, mjölknings-, hype- och mainstream-experterna vet vad de ska säga i media för att spelarna ska bli glada och extra hypade så klart. What else is new?
Klart "hardcore"-koreanerna älskar spel som nästan är identiska kopior av deras älsklingar.
...Mer skrämmande är väl att Blizzard tagit stora kliv bort från innovationer och att komma på nya spelkoncept för varje spel de producerat. Än värre är att flera andra bolag verkar ta efter och bara polera gamla koncept. Det blir billigare och ger garanterade pengar, som man slipper riskera något på. Fast spelutveckligen i sig blir illa hotad.
De pratar ju om nytt IP från just blizzard. Mirror's Edge är väl inte tillräckligt innovativt. Flow, patapon, little big planet, scribblenauts och hela den baletten kan ju inte heller vara innovativt. Splintercell: Conviction tog ju en 360 graders sväng och gick rakt iväg, ser ut och bli vad Bourne kunde ha varit. Arkham Asylum är väl ett relativt tappert försök till 3D Batman. Alan Wake är väl fortfarande på tapeten? I Am Alive? Mirror's Edge? Last Guardian?
Fast samtliga lär väl försvinna i mörkret för som du säger så är det bara polerade gamla koncept som säljer, behöver inte sån stor undersökning - kolla bara på topplistorna.
Titel Hemmavan
Registrerad 2003-08-07
Inlägg 277
"Hardcore först, casual sen"
När kommer Starcraft 2 och Diablo 3 då? imorgon? ;D
Titel Kändis
Registrerad 2005-10-26
Inlägg 6 093
HYBRiS skrev:
Öhm...
Blizzard håller på med dessa spel för tillfället: Starcraft 2 - mycket efterlängtad uppföljare till ett mycket gammalt spel.
Diablo III - de har alltid blånekat att de skulle göra uppföljare efter Diablo II men nu bestämde dom sig för att göra det. Det är en oerhörd chansning eftersom fans till Diablo II är rabiata (mig inräknat). Om inte Diablo III blir perfekt kan Blizzard hälsa hem.

Hemligt MMO - vem vet vad detta kan bli?
Hemligt spel i en ny spelserie - dom gjorde inget nytt sa du?
Ta reda på saker innan du uttalar dig.
Titel Proffs
Registrerad 2008-11-15
Inlägg 1 408
Kan inte säga annat än jag HATAR spel där man är mer eller mindre tvungen att spendera största delen av sin tid för att komma någon vart.
Så som det var i WoW förut innan Blizzard ändrade om det.
Spel är som sagt SPEL och inget annat. Man ska spela för att ha kul... det är inget arbete eller annat livsviktigt.
Titel Veteran
Registrerad 2008-09-10
Inlägg 606
Så, helt enkelt du utvecklar ett skit bra spel i 5 år som alla nya spelare älskar, sen bestämmer du dig för att tjäna så mycket pengar som möjligt och lägger bajs på hela spelet och får in 11 miljoner spelare... så ekvationen är helt enkelt Hardcore + casual - hardcore = profit.
Titel Kändis
Registrerad 2003-09-08
Inlägg 6 417
Så, med andra ord så har hardcore-spelare begränsat med tid de kan spela spelet på, för efter ett tag så patchas det och anpassas till casual? Tur för mig att jag inte är hardcore då, men synd om hardcore-spelarna som får spela spelet på "sitt sätt" mycket kortare tid.
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-16
Inlägg 2 861
@Drunken_monkey_boxer:
Sen när har World of Warcraft NÅGONSIN varit gjort för "hardcore" gamers?
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-01-27
Inlägg 206
vin vy på blizzard de senaste 3 åren: "money first, rainbows second, hardcore later"
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-02-23
Inlägg 118
Säger ju en hel del om Blizzard, och ger mera stöd åt min teori att de är patologiska löngnare. Finns väll knappt en tillstymmelse av hardcore matrial i deras spel. Skall välla vara Diablo 2 då med deras hardcore mode.
Wow har ju alltid varit ett casual spel, från dag ett har spelet var väldigt enklet och trivialt. Inte ens i början var det hardcore om man inte räknar orginal naxx. Spelet är ju helt designat för att vara causual och inget annat. Det blir dessutom värre och värre hela tiden.
Nä tillbaka med hardcore spel alla EQ och UO det var hardcore! Mer eller mindre alla spelare i wow skulle klaga över hardcore spel, efter som där måste man ha lite kunskap om spelet man spelar, inte bara förlita sig på scrip och plugins.
Titel Proffs
Registrerad 2006-10-30
Inlägg 1 333
World of WarCraft - ett hardcore-spel förklätt till casual-spel.
Titel Taiwanesisk krympling
Registrerad 2006-08-31
Inlägg 7 510
Titel Proffs
Registrerad 2006-05-11
Inlägg 1 247
Jag tycker det här med casual och hardcore bara är meningslöst att diskutera ändå. Det går ju inte att definiera dessa begrepp annat än på en individuell nivå. För det mesta är dessa begrepp innehållslösa forumtrender som folk älskar att hoppa på så att de får gotta sig i lite negativitet - men det är ju ingen nyhet eftersom det är den främsta funktionen för spelforum.
Titel Nykomling
Registrerad 2009-01-31
Inlägg 1
Det var ett jävla tjaffs...
Jag har alltid varit en "casual"-spelare i WoW.. haft en hel del avbrott o grejer..Har lirat det enda sen det kom ut dock..
Enda sen TBC kom har det bara gått ut för när det gäller WoW... Visst det är många som spelar fast det är dåligt...
Tycker dock alla de 1000 gångerna de ha ÄNDRAT på spel upplevelsen har varit 1000 ggr för mkt.. Dom skulle ha låtit spelet vara och fixat buggar o bara lagt till allt nytt..
Hur många ggr har de inte ändrat attributen och egenskaperna på alla karaktärer t.ex. för att jämna ut skillnaderna. 
Dessutom har allt blivit för lätt.. Vad hände t.ex. med alla "elite-områden" i första delen? 99 % försvann ju..
Titel Stammis
Registrerad 2007-02-26
Inlägg 375
kollar man på wow så är det fanemig casual först sedan ännu mer casual -.- GIEF BACK VANILLA WOW!
Titel Veteran
Registrerad 2006-08-03
Inlägg 1 123
Exxo skrev:
Kan inte säga annat än jag HATAR spel där man är mer eller mindre tvungen att spendera största delen av sin tid för att komma någon vart.
Spel är som sagt SPEL och inget annat. Man ska spela för att ha kul... det är inget arbete eller annat livsviktigt.
Men det är ju roligare att bli t.ex. lvl 20 om man får kämpa lite för det, inte sant? Brukar tänka ungefär samma grej IRL när något är jobbigt, "kommer kännas så himla skönt när detta är klart och det kommer bli underbart att få komma hem och sova".
Titel Storröjare
Registrerad 2002-09-19
Inlägg 2 900
casual ftw ett jävla spel ska fan inte vara ett andra jobb
Titel Veteran
Registrerad 2001-12-08
Inlägg 677
Strumpa skrev:
Exxo skrev:
Men det är ju roligare att bli t.ex. lvl 20 om man får kämpa lite för det, inte sant? Brukar tänka ungefär samma grej IRL när något är jobbigt, "kommer kännas så himla skönt när detta är klart och det kommer bli underbart att få komma hem och sova".
Många gånger så vill man sätta sig med ett spel för att man just äntligen har fått komma hem och slappna av när man har kämpat hela dagen med något vettigare. Att man behöver kämpa för saker behöver inte göra det roligare alls speciellt inte för spel.
Titel Proffs
Registrerad 2008-11-15
Inlägg 1 408
Strumpa skrev:
Exxo skrev:
Svårt behöver inte per automatik betyda oerhört tidskrävande. Jag håller med om att "lätta" spel är tråkiga... eftersom det inte finns så mycket utmaning.
Men WoW var ju ganska så tidskrävande förut. Ville man delta i "raids" så fick man lägga ner lite tid för o komma någon vart som sagt. Jag deltog några gånger men tröttnade på folket... mest bara idioter som tar spelet på för stort allvar.