Agemman skrev:
Nu vet jag inte så mycket om hur själva systemet är uppbyggt, men jag är helt klart emot det. Om folk vill dela ut sitt namn får de göra det, det rör inte mig i ryggen. Nu är det dock så att jag, på grund av diverse omständigheter, inte kan dela ut mitt namn hur som helst. Kan man helt enkelt bara registrera sig med ett annat namn?
Nog för att folk beter sig som arslen när de är anonyma, men att tvinga folk att uppge sin identitet är ett steg i fel riktning.
Men... du har väl fortfarande ett val? Du behöver inte posta, och då behöver du givetvis heller inte uppge namn. Enkelt.
Ungefär som att gå och handla i en butik: betalar du med kontant behöver du aldrig legitimera dig, eftersom dina kontanter talar klarspråk.
Ett betalkort däremot, då blir det mer komplext, och allehanda jävelskap kan ha hittats på.
Ser inget fel i att använda RealID vid forumpostning - kan man skriva något skall man också kunna stå bakom det. Med andra ord skall man kunna sätta sitt namn under det. Kan man inte det bör man heller inte skriva.
Givetvis är det inte så svart och vitt, men för att slippa de problem (*host* Blizzards forum *host*) som finns på många forum - såsom trollning, flaming, spamming etc. etc. kan det definitivt vara en lösning att på något sätt, mer rakt och definitivt, knyta poster och konton till en faktisk person, och att denne/denna också tar ansvar för det han/hon skriver.