dosman skrev:
Tydligen så ska en medlem av BoB blivit ledare inom ISD(frivilligt test/bugg/moderator-avdelning) och låtit hans eget corp fått exklusivt testa mekaniken för hur man tar över territorium. Tydligen ska Kieron(CCP community manager) ha varit medlem och delat sitt gamla konto med spelare från BoB.
http://www.kugutsumen.com/showthread.php?t=424
CCP verkar tyvärr ha det ganska svårt att hålla sig neutrala. Det är synd att enskilda gillens/corp vilja att vinna till vilket pris som helst förstör CCP och Eves rykte.
Kan inte vara bra för CCP om nybörjare frågar sig om det är värt att börja spela eller inte eftersom utvecklarna hjälper gamla spelare att fuska. Speciellt i ett spel där det står på förpackningen: "The galaxy is yours to control if you have the brains, strength, and cunning to succeed".
Goonfleet kommer efter det här kriget att bli lika hatat som de var innan. De har aldrig varit särskilt omtyckta och de verkar tycka om att vara "the bad guys".
Mjo, jag tycker faktiskt om GF, och hela kriget som pågår just nu mot BoB och LV är VÄLDIGT underhållande.
Det bästa med dom är ju det fina att de inte bryr sig om stats, dom kör och kör OCH KÖR tills deras fiende är nere. Power in numbers.
De ses som "bad guys" av många eftersom de inte spelar på det konventionella, och någorlunda "statswhore" sättet. Men de har faktist utmärkt logistiksystem, från vad jag har hört.
Angående devs som är med i högtstående corps, i de flesta MMOs finns det regler mot sådant, men här verkar det vara tvärtom.
Det värsta är dock hela grejen med BoB som har på något sätt lyckats ta kål på två titans, båda pga piloten som av nån underlig anledning blev disconnectad.
Menmen, tänker inte ta på mig foliehatten just än.