Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Preed
Titel Veteran
Registrerad 2007-09-02
Inlägg 1 182

Då måste man skaffa mus och tangentbord för att inte bli helt gimp då.. kasst.

Kopplade spel:
Slashgibber
Titel Intresserad
Registrerad 2008-07-29
Inlägg 97

Preed skrev:

Men... du har ju mus och tangentbord till datorn, det är ju bara att plugga in i konsollen.

Titel Intresserad
Registrerad 2008-10-09
Inlägg 63

Preed skrev:

Riktigt ansträngande.

Titel Stammis
Registrerad 2005-03-08
Inlägg 453

Alltså va. EVE-fansen är datorspelare, men CCP väljer att släppa spelet exklusivt till PS3? Hur tänkte dom här egentligen? Låter som ett bra sätt att bädda för fail imo.

Tybalt
Titel Rikskändis
Registrerad 2007-01-19
Inlägg 8 064

Toppen! Önskar att alla spel stödjer mus och tangentbord.

PcKaffe
Titel Veteran
Registrerad 2011-01-06
Inlägg 606

Bra att de låter folk välja. Personligen föredrar jag handkontroll när jag spelar (även på PC) så jag vet hur jobbigt det kan vara att använda ful-lösningar för att få det att fungera som man vill.

Ariae
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-10-02
Inlägg 115

Vissa spel ter sig bra på handkontroll och några är tekniskt sett gjorda för tangentbord och mus.
Jag ser bara fördelar med mus & tangentbord, fler knappar, snabbare respons, och om man faktiskt "har det i armen" så lär man inte sikta sämre än med en handkontroll.. handkontroll i fps equals autosnap to target?

Sen kanske det är mycket bekvämare att spela med handkontroll.. men som sagt, bra att dom låter en välja. Trött på konsolskadade ports till PC framförallt.

Proximately
Titel Proffs
Registrerad 2008-01-19
Inlägg 2 066

Själv lär jag köra Dust 514 mest på Playstation Vita när det släpps dit. Men bra att man kan köra med vilken kontrollmetod man vill. ^^

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 603

Tycker det funkar bra vilket som.

Mjauv
Titel Veteran
Registrerad 2011-01-25
Inlägg 718

Coolt tycker jag! Dessutom är det bara bra om utvecklarna vänjer konsolspelarna vid mus och tangentbord så att det blir folk av dem! :)

Titel Spelar på easy
Registrerad 2009-07-03
Inlägg 481

Nice, hatar att köra FPSer med handkontroll.

Titel Hemmavan
Registrerad 2008-08-03
Inlägg 172

Här har vi nån som fattar. Mus+Tangenbord is the only way to go med FPS :P Ska stödja dem och köpa det till ps3 lätt :)

DarkZide8
Titel Veteran
Registrerad 2007-08-01
Inlägg 910

Ja, varför är inte mus och tagentbord standard för konsoler? Hade väldigt gärna spelat RTS-spel på min konsol.

WoD-ZeeRoX
Titel Nykomling
Registrerad 2007-02-06
Inlägg 5

Det är bara blåsta människor som spelar First person shooter med handkontroll ändå :) man kan omöjligt få samma kontrol som man har med att sikta med en mus än en jävla spak på handkontrollen.

Smekarn
Titel Frågvis
Registrerad 2010-06-18
Inlägg 28

PcKaffe skrev:
Bra att de låter folk välja. Personligen föredrar jag handkontroll när jag spelar (även på PC) så jag vet hur jobbigt det kan vara att använda ful-lösningar för att få det att fungera som man vill.

Värsta jag varit med om var när min flickvän ville lira ZSENS med en polares billiga third party USB-PSX-kontroll. Jag fick mappa om D-paddan som ABXY och X [] O /\ som Up, Down, Left och Right och hålla skiten upp-och-ner (styrkors på kanapparna, knapparna på styrkorset)

PeTTs0n
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-08-23
Inlägg 240

Missvisande att ha ett IBM Model M på bild - det har inte USB-anslutning. :(

Titel Stammis
Registrerad 2011-11-02
Inlägg 472

WoD-ZeeRoX skrev:
man kan omöjligt få samma kontrol som man har med att sikta med en mus än en jävla spak på handkontrollen.

No shit. Hur lång studie var du tvungen att genomföra för att komma på den otroliga slutsatsen? Är grymt imponerad måste jag säga.

Typhor
Titel Stammis
Registrerad 2011-03-12
Inlägg 575

Preed skrev:

skillnaden mellan mus/tangentbord och kontroll märks inte när det är vanliga gamers som spelar.

jag spelar Homefront till PC med kontroll och är i 9 av 10 fall bland top 5

Titel Pelletsbud
Registrerad 2009-04-09
Inlägg 1 476

Typhor skrev:
Preed skrev:

skillnaden mellan mus/tangentbord och kontroll märks inte när det är vanliga gamers som spelar.

jag spelar Homefront till PC med kontroll och är i 9 av 10 fall bland top 5

Haha, Homefront. Testa ett spel som CS med handkontroller.

raefzm88
Titel Storröjare
Registrerad 2010-05-12
Inlägg 2 545

Tybalt skrev:
Toppen! Önskar att alla spel stödjer mus och tangentbord.

*host*pc*host*

White
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-11-24
Inlägg 127

Fantastisk idé! Skulle verkligen vilja kunna spela fler spel med mus och tangentbord. Det är ju det enda som jag saknar från tiden jag var PC-spelare.

Titel Veteran
Registrerad 2006-10-01
Inlägg 800

bara göra spelet till pc...

fanboyen
Titel Stammis
Registrerad 2009-10-04
Inlägg 570

Man kan tycka att det borde finnas stöd för Tangentbord & mus till de flesta ps3-spel, hur mycket merjobb blir det egentligen? Unreal T3 har det i alla fall.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 253 medlemmar online. 11 foruminlägg har postats idag.

FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter