SWEBarb skrev:
och xbox 360 är inte duktigt chippad till höger och vänster ? en gång i tiden var han cool, nu bara snackar han skit hela tiden och gör sig till åtlöje.
Piratkopiering må ske även på 360, men det är fortfarande inte ens närheten av den utsträckning som PC:n utsätts för.
RazorShard skrev:
Och om han verkligen är så bekymrad om piratkopiering så borde dem väl utveckla Gears 2 till PS3; såvitt jag vet så finns det inga piratkopior av PS3 spel (ännu iaf).
Nä, han kan väl säga rent ut som det är: dem har sålt själen till M$.
Bara för att en av deras spelserier är Microsoft-exklusiv så har de sålt själen? De har ingått i ett samarbete, är det verkligen så svårt att smälta? Gears är planerat att bli en trilogi, att bryta kontraktet med Microsoft innan det tredje spelet är släppt lär inte vara det smartaste draget. Dessutom har Gears sålt i så enormt stora summor att de knappast går och förbannar sig över att de inte kan utveckla det till PS3.
Allting kretsar runt ekonomiskt vänliga lösningar. Och kom inte och säg att något företag inte bryr sig om pengar, för det är så långt ifrån sanning att det är skrattretande att ens tänka tanken. Man arbetar för att tjäna pengar, så enkelt är det.
EDIT: Angående kontrollerna så måste jag nog säga att 360-kontrollen ligger skönast i mina händer. Och, nej... Att jag tycker så är beror inte på att jag avgudar allt som har med Microsoft att göra, utan för att jag helt enkelt har förstora händer för att kunna avnjuta spelande med PS(1/2/3)-kontrollen i längre stunder.