WIZZY365 skrev:
Jag är glad att spelföretagen försöker sig på nogåt nyare och tar bort basbyggandet. Spelet är trots allt 15 år gammalt och innan dess som gamla spelare minns så fanns dune 2 med basbyggandet.
15 år är lång tid att mjölka på RTS liknande spel där man endast förbättrar grafiken.
Det finns inte många spelserier som klarar av det.
Varför förändra något som fungerar så bra? Stort sett varje C&C-spel har ju varit en hit så tydligen är det ju sånt som folk tycker om.
Om EA vill leka med nya idéer så kan de ju i sådana fall skapa ett nytt spel och kalla det för något annat än att förstöra det som gör C&C så omtyckt.
Själv får jag fortfarande en glädjetår i ögat när jag kör igång första C&C med sitt EVA-installationsprogram, maffiga musiken och den nu enkla grafiken. Ett mästerverk. Men det var ju då när företag visste vad de gjorde, företag som t.ex Westwood.
Har tyckt om stort sett alla C&C till och med Generals (förutom Renegade som var en FPS-shooter), sedan började det gå åt skogen. RA2 var alldeles för färgglatt och puttinuttigt, och detta verkar ju bli ännu värre då de tagit bort grundpelarna i C&C. Nu kan de ju likagärna löpa linan ut med sin misshandel av C&C-varumärket och skapa ett Mario-plattformsspel:
Command & Conquer: Kane's Adventures.
Sedan kommer snabbt fem expansionspaket till det, inklusive ett specialpack för The Sims 3 med C&C-tema... Allt bärandes Command & Conquer-märket.
Tvi.