FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
flopper
Titel Intresserad
Registrerad 2011-01-03
Inlägg 66

på östfronten inget nytt.

KatOne
Titel Veteran
Registrerad 2008-05-10
Inlägg 1 141

Kommer bli grymt!

Rekommendation under väntan till COH2: http://www.moddb.com/mods/coheastern-front

m_g_karlsson
Titel Intresserad
Registrerad 2011-12-10
Inlägg 64

Ny grafik och lite små fix, annars ska det vara samma!
Däremot borde multiplayer sidan bli com COH Online var.

Wobbler!
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-10-28
Inlägg 124

Company of Heroes ligger varmt om hjärtat, ska bli kul med en uppföljare. Eastern Front modden till CoH bör testas för den som vill ha lite försmak på Ryska trupper :)

vampyrer_suger
Titel Stammis
Registrerad 2007-09-11
Inlägg 591

Jag hoppas det blir snarlikt Dawn of war 2.
Världens kanske bästa rts =)

classon81
Titel Frågvis
Registrerad 2011-10-13
Inlägg 31

2v2, 3v3, 4v4 med matchmaking och Commander utveckling med kontinuitet som i COHO.
Förövrigt är spelet redan perfektion, ändra inte på något vitalt!

Hx2
Hx2
Titel Frågvis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 20

Allt company of heroes behöver är fixad matchmaking och ryssar. Om det är allt som kommer med COH2 så är jag mer än nöjd. Allt annat är bonus

conthox
Titel Kändis
Registrerad 2003-09-08
Inlägg 6 058

Nästan bra det, så det inte blir för mycket av det goda i år.

reavpeals
Titel Nykomling
Registrerad 2011-05-13
Inlägg 7

Ny grafikmotor tack! Den "upphottade" varianten i DoW2 börjar även den kännas lite gammal...

Caedmon
Titel Proffs
Registrerad 2010-10-31
Inlägg 1 233

grafiken i coh är fortfarande inte dålig .. tycker inte det spelet känns daterat på ngt sätt ..och jag brukar va känslig för sånt
men stridsvagnarna kändes like fyrkantiga

PeTTs0n
Titel Stammis
Registrerad 2007-08-23
Inlägg 404

DoW2 är galet mycket mer optimerat än CoH dock, kan man fixa ännu en rejäl uppdatering av Essence-motorn (som för övrigt är en av de bästa RTS-motorerna någonsin) kan det bli förbaskat bra.

Mer "itemization"/"customization" hade varit trevligt, lite som i CoHO eller Dawn of War-spelen. Möjligheten att uppgradera sitt infanteri och pansar (och övriga enheter/byggnader, givetvis) med nya vapen och övriga förbättringar är alltid riktigt kul. Valmöjligheter (och varför inte exklusiva sådana, m.a.o. att man kan bara kan välja en av två (eller två av tre, osv.) möjliga?) genererar mer spelvärde.

eddie the eagle
Titel Spelar på easy
Registrerad 2010-01-13
Inlägg 459

Hoppas man får följa soldaterna lika personligt som i det första spelet.

nils45
Titel Veteran
Registrerad 2008-09-07
Inlägg 1 055

Låter underbart men tycker det är lite underligt att dom inte valde att fokusera på the pacific, Japan och USA, utvecklare brukar vilja ha med USA för dom är bäst, men men, det gör inte mig någonting alls.

krad
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-05-31
Inlägg 257

vampyrer_suger skrev:

Galen! DoW2 är ju inte i närheten av CoH! DoW 2 är ju helt värdelöst...

krad
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-05-31
Inlägg 257

Så nöjd över att det utspelar sig i öst, om det vart mot japanerna hade jag inte köpt spelet. Östfronten FTW!

Tpiom
Titel Proffs
Registrerad 2007-04-14
Inlägg 1 472

De borde göra ett spel som täcker hela kriget... Nu måste man ju ändå spela första spelet för att få uppleva västfronten och allt.

Buio
Titel Proffs
Registrerad 2007-07-30
Inlägg 2 169

reavpeals skrev:
Ny grafikmotor tack! Den "upphottade" varianten i DoW2 börjar även den kännas lite gammal...

Det är redan sagt att de använder nya Essense Engine 3.0. Om bilden inte är ett bullshot så kan man redan där se att den är rejält uppgraderad.

nils45 skrev:
Låter underbart men tycker det är lite underligt att dom inte valde att fokusera på the pacific, Japan och USA, utvecklare brukar vilja ha med USA för dom är bäst, men men, det gör inte mig någonting alls.

Antalet intressanta pansarslag i kriget mellan Japan och USA är ungefär noll. Kan inte tänka mig COH2 utan pansar.

Tpiom skrev:
De borde göra ett spel som täcker hela kriget... Nu måste man ju ändå spela första spelet för att få uppleva västfronten och allt.

Blir nog för omfattande för ett spel. Men om motorn är kraftigt uppgraderad, skulle jag gärna se en helt egen expansion som tar in västfronten i COH2 också.

PeTTs0n
Titel Stammis
Registrerad 2007-08-23
Inlägg 404

Buio skrev:
reavpeals skrev:

Det är redan sagt att de använder nya Essense Engine 3.0. Om bilden inte är ett bullshot så kan man redan där se att den är rejält uppgraderad.

Tja, det är nog mer rättvist att med stor sannolikhet kalla motorn på bild Essence Engine 2.5 - det lär hända en hel del fram tills release. :)

Buio skrev:

Blir nog för omfattande för ett spel. Men om motorn är kraftigt uppgraderad, skulle jag gärna se en helt egen expansion som tar in västfronten i COH2 också.

En remake av ettan i Essence 2.0 eller 3.0 har efterfrågats många gånger, hade varit jäkligt nice att få se!

Ish
Ish
Titel Proffs
Registrerad 2010-04-04
Inlägg 1 252

Men of war med bättre nätkod så har vi det bästa ww2 RTS ever :D

JakopDalunde
Titel Frågvis
Registrerad 2006-05-04
Inlägg 31

Jag hoppas tempot blir något lägre, så det blir lättare att spela utan att behöva pausa hela tiden. Och att perspektivet flyttas ett snäpp från taktiskt mikro till strategiskt makro. Mer beslutsfattande än snabbt knappklickande.

Tybalt
Titel Rikskändis
Registrerad 2007-01-19
Inlägg 8 558

Kunde inte ha varit bättre nyheter. Östfronten ftw.
Ser fram emot ett sådär "lagom" stort pansarslag vid Kursk. ;)

conthox
Titel Kändis
Registrerad 2003-09-08
Inlägg 6 058

krad skrev:
vampyrer_suger skrev:

Det där känns lite som att jämföra äpplen med päron, visst är båda goda frukter men totalt olika.

Bara det faktum att det enda utspelar sig i ett autentiskt 30-40-tal och det andra i en fantasy-framtid säger en del dom att man inte riktigt kan sätta dom sida vid sida.

Men visst skulle man kunna flytta över gamplay och så, men det är nog inget som jag vill. Låt DoW vara DoW och låt CoH vara CoH :)

Buio
Titel Proffs
Registrerad 2007-07-30
Inlägg 2 169

PeTTs0n skrev:
Tja, det är nog mer rättvist att med stor sannolikhet kalla motorn på bild Essence Engine 2.5 - det lär hända en hel del fram tills release. :)

Det är alltid svårt att se stora skillnader jämfört med ett spel som var så snyggt i första versionen. Sen är förstås inte allting grafiska uppdateringar heller. Vi får väl mer info längre fram.

Här är en större bild (1920x1200):
http://h11.abload.de/img/416636_40863644916735bhjln.jpg

conthox
Titel Kändis
Registrerad 2003-09-08
Inlägg 6 058

En "bra" sak med just WWII-spel är att dom inte behöver se så förbaskat fina ut.

Alltså, tänker man på WWII så tänker man på ett skitet, grå-brunt krig. Inte glansiga pansarvagnar, nytvättade uniformer och blå himmel.

Eisenhart73
Titel Veteran
Registrerad 2006-09-25
Inlägg 669

Faan va jag längtar tills det släpps. Skaplig torka på rts-fronten nu. Förbokat spelet nu :)

krukan6
Titel Hemmavan
Registrerad 2005-10-21
Inlägg 147

Ojojoj! Detta kommer bli trevligt!

Schnabel
Titel Frågvis
Registrerad 2008-01-07
Inlägg 38
Konfucius
Titel Stammis
Registrerad 2008-01-12
Inlägg 512

Helt underbart!

Som vi väntat på en uppföljare.

vampyrer_suger
Titel Stammis
Registrerad 2007-09-11
Inlägg 591

krad skrev:
vampyrer_suger skrev:

Det är exakt samma spel, fast med fler samt bättre funktioner och smidigare interface, hur kan coh inte vara i närheten av dow2?

Tarmböld
Titel Hemmavan
Registrerad 2005-12-08
Inlägg 282

Nice ser framemot det som bara den.CoH är ett av de bästa RTS spelen. Starcraft 2 kan slänga sig i väggen dära.

Dock så blir det nog att gråta blod när det blir stridsvagnsstrider.
Men of war spelen bevisade hur man kan göra realistiska och samtidigt roliga stridsvagnsstrider.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 400 medlemmar online. 7 foruminlägg har postats idag.

FZ