Titel Hemmavan
Registrerad 2009-07-31
Inlägg 264
Titel Stammis
Registrerad 2007-12-10
Inlägg 436
Trevligt, Mycket Trevligt.
Nu behövs bara lite mer steampunk spel också.
Titel Stammis
Registrerad 2008-11-24
Inlägg 526
Gillar inte Sci-fi men kommer nog bli ett undantag som duesx-hr och dead-space 1.
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-20
Inlägg 1 971
Cyberpunk är ju det bästa, hoppas verkligen att det kommer och tar över all öken-postap skit.
Blade Runner > annat.
Titel Veteran
Registrerad 2007-10-02
Inlägg 785
Xermalk, Dishonored är väl lite steampunk?
Blir Cyberpunk ens hälften så bra som the witcher 1/2 blir det ett garanterat köp.
Titel Intresserad
Registrerad 2012-07-05
Inlägg 65
Jag hade klämt till med ett ord som vuxet, istället för moget, i översättningen.
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-12-14
Inlägg 106
Ser fram emot detta. Kläderna och designen i witcher var ju fan i särklass det bästa jag sett. Om de gör ett lika bra jobb med detta kommer det vara givet köp bara för det visuella. Tänk neonfärger, djur-mönster, pälsar, läder och punkfrisyrer. Fan va snyggt det kommer bli.
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-03-14
Inlägg 154
Hipshot skrev:
Blade Runner > annat.
QFT.
Man blir nästan lite taggad iom att TW2 var såpass välgjort.
Titel Veteran
Registrerad 2006-02-07
Inlägg 642
Det här låter exremt bra.
Cyberpunk 2020 är ett riktigt bra rollspel, inte lika bra som svenska Neotech, men man kan inte begära att cd projekt skall känna till det och basera ett spel på ett litet svenskt rollspel istället för ett mera välkänt amerikanskt.
Blir ett köp direkt.
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-01-19
Inlägg 181
Jag äger Witcher 2 sen releasen men möjligen bara spelat 1-2h. Älskar verkligen djupa och äkta RPG men är ändå något som gör att jag inte får för mig att starta det.
Något i mig säger att striderna och action styrningen kommer göra mig frustrerad.
Någon som kan berätta mer om hur striderna är längre fram i spelet och hur bra "konsoll" spelare man måste vara ?
Jag är mer för turnbased/pause number combat tex BG/2 och Nwn2 systemen.
Men spelet tilltalar mig och känner alltid en viss sorg över jag inte spelat klart det än.
Titel Hemmavan
Registrerad 2010-03-05
Inlägg 132
morfin91 skrev:
Gillar inte Sci-fi men kommer nog bli ett undantag som duesx-hr och dead-space 1.
Om det är något du borde göra ett undantag för så är det Deus Ex, det vill säga ettan och inte HR.
Titel Hemmavan
Registrerad 2005-03-15
Inlägg 190
älskar witcher spelen så det här ser jag fram emot
Titel Veteran
Registrerad 2007-09-15
Inlägg 747
Hell yes! CD Project är så goa! Cyber Punk är en av dem bästa världarna.
Titel Stammis
Registrerad 2008-11-24
Inlägg 526
Valpnos skrev:
morfin91 skrev:
Om det är något du borde göra ett undantag för så är det Deus Ex, det vill säga ettan och inte HR.
har försvårt att spela gammla 3d spel nu på "senare" dagar om det inte är ett spel som man nötade som liten.. så kommer nog alldrig spela första duesx pga det.
Titel Galen kyckling
Registrerad 2006-04-01
Inlägg 1 025
Salami skrev:
Jag äger Witcher 2 sen releasen men möjligen bara spelat 1-2h. Älskar verkligen djupa och äkta RPG men är ändå något som gör att jag inte får för mig att starta det.
Något i mig säger att striderna och action styrningen kommer göra mig frustrerad.
Någon som kan berätta mer om hur striderna är längre fram i spelet och hur bra "konsoll" spelare man måste vara ?
Men spelet tilltalar mig och känner alltid en viss sorg över jag inte spelat klart det än.
Få RPG:s har så flytande och lättlärda (men svårbemästrat som sig bör) stridssystem som detta. Jag själv äger inte ens en konsol och tyckte gameplayet var skitkul, så du behöver definitivt inte vara en duktig konsollirare.
Titel Proffs
Registrerad 2003-04-09
Inlägg 2 260
Hoppas dom kan skapa en snarlik cyberpunkfeeling som fanns i det gamla Neocron MMOrpg:et (bästa mmorpg jag spelat, trots sina flaws).
Och överföra det till sp.
Titel Veteran
Registrerad 2010-07-13
Inlägg 933
Det här kan bli jävligt bra
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-18
Inlägg 0
Det är bra, Cyberpunk ska inte vara städat!
Dock vet jag väl inte om CD Projekt tar upp "viktiga" teman, men roliga teman iaf. Vet då att vissa dialoger och uppdrag i både Witcher och Witcher 2 har varit så urbota korkade att jag nästan skrattat rakt ut, men älskar ändå spelen.
Titel Stammis
Registrerad 2009-10-21
Inlägg 523
även om jag tycker om sp, så hade en möjlighet om det finns att ha någon sorts coop i detta varit riktigt kul.
Titel Stammis
Registrerad 2006-05-04
Inlägg 515
"vara lika moget som Witcher och utspela sig i en realistisk och brutal värld" så ja det är allt jag behöver veta om spelet!
Titel Hemmavan
Registrerad 2010-03-05
Inlägg 132
morfin91 skrev:
Valpnos skrev:
morfin91 skrev:
har försvårt att spela gammla 3d spel nu på "senare" dagar om det inte är ett spel som man nötade som liten.. så kommer nog alldrig spela första duesx pga det.
Galen människa.
Titel Storröjare
Registrerad 2008-10-14
Inlägg 2 967
morfin91 skrev:
Valpnos skrev:
morfin91 skrev:
Om man bortser från den grafiska delen (som dock blir riktigt bra med diverse mods) så håller Deus Ex fortfarande och jag har själv börjat spela det på senare tid då jag bara testade demot när det släpptes även om jag senare köpte spelet. Trots att jag fortfarande inte spelat klart första spelet så är det utan tvekan ett av de bästa FPS jag spelat och då har jag kört en hel del FPS spel både nya och gamla. Gillar man öppna spel så finns det helt enkelt inget som slår första DE, man kan ta sig an uppdragen som man själv vill även om spelet givetvis inte tillåter sådant som utvecklaren inte tänkt på. Har fortfarande inte kört ett spel som kommer i närheten av detta. Kort sagt, du går miste om ett mycket bra spel som håller än idag om du inte spelar det.
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-18
Inlägg 0
När kan man förhandsboka?!
Titel Frågvis
Registrerad 2007-08-29
Inlägg 24
xermalk skrev:
Trevligt, Mycket Trevligt.
Nu behövs bara lite mer steampunk spel också.
Dishonored?
Titel Proffs
Registrerad 2002-03-03
Inlägg 2 347
Blir det här i samma klass som Witcher 2 kan det bli ett av de bättre spelen man lirat, någonsin.
Har inte lirat något bra cyberpunk sedan Shadowrun till SNES ^^ , om nu inte Deus Ex räknas dit?
Har dom hintat om något releasedatum alls? Nästa år eller längre bort?
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-07-13
Inlägg 197
Salami skrev:
Bara kör för fan, sluta analysera...gillar du inte det efter 1 timmes spelande så kan du skita i det.
Det är ett bra spel, men inte pga striderna (vilket RPG är det?!?).
Titel Stammis
Registrerad 2007-09-11
Inlägg 591
ja!!!
äntligen lite vuxengodis
Titel Stammis
Registrerad 2007-12-10
Inlägg 436
Woffen skrev:
Xermalk, Dishonored är väl lite steampunk?
Blir Cyberpunk ens hälften så bra som the witcher 1/2 blir det ett garanterat köp.
Indeed, men man kan aldrig få för mycket steampunk
Vill dock ha mer steampunk rpg's. Arcanum var ju helt underbart när det kom. Prefekt blandning mellan magi och steampunk/tech.
Tyvärr var mp/coop i spelet uruselt
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 425
Jag hoppas de hittar en bättre titel på sin produkt. Vad det gäller att de vill utmana andra actionspel, vill jag kasta om fråga. Vilka andra actionspel kan mäta sig med "The Witcher 2"?
Titel Veteran
Registrerad 2011-01-06
Inlägg 781
Witcher var fan inte moget.