Fuidama skrev:
GnutAh skrev:
Spelet var nästintill ospelbart när jag fick händerna på det, dessutom tog det ungefär 2 timmar innan man ens hade reggat kontot och skapat en karaktär.
Regga konto tog sin tid. Gillade inte Playonline till FFXI och jag hoppades att de inte skulle använda det till FFXIV. Det var ännu jobbigare nu med gametime då de inte använde Timecards utan man var fortfarande tvungen att regga ett kreditkort och sedan köpa deras timecrystals eller vad de nu var (jag ville inte ha ett spel som bara drar pengar varje månad).
Det jag tyckte var lustigt med character creatorn i FFXIV var att det fanns så lite att ändra på.
I en developer film så sa de att man kunde sitta flera timmar med att skapa en karaktär, men för mig tog det mindre än en kvart att gå igenom allt man kunde välja mellan på en Miqo´te.
Men jag antar att om man lägger ihop tiden för varje ras och kön så kommer sw upp i en timme eller mer.
Character creatorn ska inte vara ett jävla minigame, SquareEnix
FFXIV blev en ganska stor besvikelse och inte ens att det blev F2P kunde få mig tillbaka med alla de tusentals med brister och ologiska valen de gjort.
2.0 kanske får en chans, men inte innan det gått ett halvår eller något så man får se vad som händer.
Vill inte råka ut för ett nytt APB då servrarna körs i ett par månader och sedan stängs ner pga brist på folk eller buggar som gör det ospelbart för majoriteten av spelarna (typ i stil med när Rage släpptes).
Tog ungefär 1 timme att skapa kontot, eftersom allting var på Japanska och helt out of context.
1 Timme innan man hade pusslat ihop att man faktiskt var tvungen att fixa en character slot.
Ja, vafan var det om kristallerna? den skiten kommer jag ihåg!
Man kan nästan säga att man köpte spelet för den lilla musikfilen som spelades upp så fort man blev klar med ett quest. Den där klassiska Final Fantasy-låten.
Btw, Kan ta ett tag innan man ens lägger en enda enkrona på ett Final Fantasy-spel igen.
Knappt värt att ens blunda på efter allt detta + FF XIII.
Och inte för att sprida mer circlejerk, men tacka vet jag GW2.
Det var allt. Rant slut.