Dark Souls III bäst på PS4, enligt teknisk undersökning

Robot
Dark Souls III bäst på PS4, enligt teknisk undersökning

I konsolkampen slår Digital Foundry fast att Playstation 4 segrar över Xbox One.


Medlem
Dark Souls III bäst på PS4, enligt teknisk undersökning

Med tanke på hur otroligt svårt det var för PS4 att hålla Bloodborne i 30 fps har jag inga större förhoppningar gällande DS3.

jbx
Medlem

LameBox one gör det igen! Kunde inte molnet hjälpa till nu heller??


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av jbx:

LameBox one gör det igen! Kunde inte molnet hjälpa till nu heller??

LameBox och Shitstation. Båda är i peasant 30 fps. PC är det som Dark Souls 3 skall spelas på.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Releasehästryttare

Har kollat på Dark souls 3 streams i 4 dagar nu från ps4 japanska versionen och vissa områden laggar vilket är synd, har kollat lite från de som streamat pc versionen och spelat i 60 fps där och de har inte haft några problem .. men som sagt kollat betydligt mer på ps4 versionen eftersom folk får spela förbi en viss boss vilket de som har engelska pc versionen inte får.

Pewdiepie streamar Pc versionen atm https://www.twitch.tv/pewdiepie

Medlem

Konsolerna kan ju uppenbarligen inte leverera ett smack i 60fps, Blir PC köp


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

jbx
Medlem
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av jbx:

LameBox one gör det igen! Kunde inte molnet hjälpa till nu heller??

LameBox och Shitstation. Båda är i peasant 30 fps. PC är det som Dark Souls 3 skall spelas på.

Håller med till fullo. Hur tänkte man när släppte så klena konsoler?


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av jbx:
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av jbx:

LameBox one gör det igen! Kunde inte molnet hjälpa till nu heller??

LameBox och Shitstation. Båda är i peasant 30 fps. PC är det som Dark Souls 3 skall spelas på.

Håller med till fullo. Hur tänkte man när släppte så klena konsoler?

Man tänkte att ingen vill lägga mer än 4000 på en konsol. Såhär i efterhand kanske många skulle kunna tänka sig en tusenlapp till.

Ambassadör
Xbox

Det är väl ingen som skaffar konsol för grafiken?


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av jbx:
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av jbx:

LameBox one gör det igen! Kunde inte molnet hjälpa till nu heller??

LameBox och Shitstation. Båda är i peasant 30 fps. PC är det som Dark Souls 3 skall spelas på.

Håller med till fullo. Hur tänkte man när släppte så klena konsoler?

Även om konsolerna skulle ha haft mer kraft under huven så skulle troligtvis spelutvecklarna bara pumpa upp grafik ännu lite ytterligare så att spelen ändå skulle ha körts i 30 fps.

Att påstå att konsolerna inte KAN köra 1080p 60 fps är bara bullshit. Klart dom kan, men utvecklarna satsar på mer ögongodis istället.

Och snälla, försök hålla bort pcmr skitsnacket. Som pc gamer själv skäms jag när jag ser sådana inlägg.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Väntar ivrigt på min Collector's Edition!

Medlem

Har kollat en del gameplay gällande dark souls 3, men det verkar vara ett riktigt fattigt spel, allt från animationer till den stela combaten...

Ambassadör
Xbox

Funderar lite på rubriken... Kanske vore "Dark Souls III bäst på PC, minst dålig på PS4 enligt teknisk undersökning" en bättre sådan.

Ärligt så är jämförelser mellan Xbox och PS lite som Paralympics, det är roligt att de försöker men det håller ju inte mot OS.

Med det sagt så tycker jag att det är småsaker i bedömningen av ett spel, den stora behållningen ligger i story och gameplay. Har ännu inte sett ett spel som är roligare för att det är "snyggt".


signatur

Jump in.

Medlem

Föredrar PC över konsoller, föredrar Xbone över Shitstation 4.

Inaktiv
Skrivet av Vercadi:

Har kollat en del gameplay gällande dark souls 3, men det verkar vara ett riktigt fattigt spel, allt från animationer till den stela combaten...

Vilka action-RPG:n har bättre combat och animationer? >_>

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av jbx:
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av jbx:

LameBox one gör det igen! Kunde inte molnet hjälpa till nu heller??

LameBox och Shitstation. Båda är i peasant 30 fps. PC är det som Dark Souls 3 skall spelas på.

Håller med till fullo. Hur tänkte man när släppte så klena konsoler?

Även om konsolerna skulle ha haft mer kraft under huven så skulle troligtvis spelutvecklarna bara pumpa upp grafik ännu lite ytterligare så att spelen ändå skulle ha körts i 30 fps.

Att påstå att konsolerna inte KAN köra 1080p 60 fps är bara bullshit. Klart dom kan, men utvecklarna satsar på mer ögongodis istället.

Och snälla, försök hålla bort pcmr skitsnacket. Som pc gamer själv skäms jag när jag ser sådana inlägg.

Jag kan ändå inte förstå varför man inte kan ha ett val på konsol, 30fps=hög grafikinställning, 60fps=medium. Varför inte göra alla nöjda? PCMR


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av jbx:
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av jbx:

LameBox one gör det igen! Kunde inte molnet hjälpa till nu heller??

LameBox och Shitstation. Båda är i peasant 30 fps. PC är det som Dark Souls 3 skall spelas på.

Håller med till fullo. Hur tänkte man när släppte så klena konsoler?

Även om konsolerna skulle ha haft mer kraft under huven så skulle troligtvis spelutvecklarna bara pumpa upp grafik ännu lite ytterligare så att spelen ändå skulle ha körts i 30 fps.

Att påstå att konsolerna inte KAN köra 1080p 60 fps är bara bullshit. Klart dom kan, men utvecklarna satsar på mer ögongodis istället.

Och snälla, försök hålla bort pcmr skitsnacket. Som pc gamer själv skäms jag när jag ser sådana inlägg.

Jag kan ändå inte förstå varför man inte kan ha ett val på konsol, 30fps=hög grafikinställning, 60fps=medium. Varför inte göra alla nöjda? PCMR

Redan gamla G-police på playstation ETT hade grafikinställningar, det fanns 3 sliders man kunde pillra med, Draw distance, FOV och framerate, man kunde inte maxa alla samtidigt, men man kunde välja själv om det skulle vara högre framerate eller om man ville se mer än 10 meter framför sig :P.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det är väl ingen som skaffar konsol för grafiken?

Precis. Man skaffar konsoll för spelen. Det som faktiskt är viktigt.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Funderar lite på rubriken... Kanske vore "Dark Souls III bäst på PC, minst dålig på PS4 enligt teknisk undersökning" en bättre sådan

Du menar alltså "Dark Souls III bäst på PC som uppfyller systemkraven, minst dålig på PS4 enligt teknisk undersökning"

Eller försöker du påstå att vilken pc som helst klarar av att driva spelet bättre?


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Avstängd
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av jbx:
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av jbx:

LameBox one gör det igen! Kunde inte molnet hjälpa till nu heller??

LameBox och Shitstation. Båda är i peasant 30 fps. PC är det som Dark Souls 3 skall spelas på.

Håller med till fullo. Hur tänkte man när släppte så klena konsoler?

Även om konsolerna skulle ha haft mer kraft under huven så skulle troligtvis spelutvecklarna bara pumpa upp grafik ännu lite ytterligare så att spelen ändå skulle ha körts i 30 fps.

Att påstå att konsolerna inte KAN köra 1080p 60 fps är bara bullshit. Klart dom kan, men utvecklarna satsar på mer ögongodis istället.

Och snälla, försök hålla bort pcmr skitsnacket. Som pc gamer själv skäms jag när jag ser sådana inlägg.

Jag kan ändå inte förstå varför man inte kan ha ett val på konsol, 30fps=hög grafikinställning, 60fps=medium. Varför inte göra alla nöjda? PCMR

Vad jag kan se så är det för det mesta pcmr anhängare som verkar bry sig om frameraten på konsoler...Varför förstår jag inte.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av jbx:
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av jbx:

LameBox one gör det igen! Kunde inte molnet hjälpa till nu heller??

LameBox och Shitstation. Båda är i peasant 30 fps. PC är det som Dark Souls 3 skall spelas på.

Håller med till fullo. Hur tänkte man när släppte så klena konsoler?

Även om konsolerna skulle ha haft mer kraft under huven så skulle troligtvis spelutvecklarna bara pumpa upp grafik ännu lite ytterligare så att spelen ändå skulle ha körts i 30 fps.

Att påstå att konsolerna inte KAN köra 1080p 60 fps är bara bullshit. Klart dom kan, men utvecklarna satsar på mer ögongodis istället.

Och snälla, försök hålla bort pcmr skitsnacket. Som pc gamer själv skäms jag när jag ser sådana inlägg.

Jag kan ändå inte förstå varför man inte kan ha ett val på konsol, 30fps=hög grafikinställning, 60fps=medium. Varför inte göra alla nöjda? PCMR

Vad jag kan se så är det för det mesta pcmr anhängare som verkar bry sig om frameraten på konsoler...Varför förstår jag inte.

Jag har både PS4 och Xbone och ibland är det ganska skönt att sätta sig i soffan utan krångel och lira lite, men att lira i 30fps blir olidligt om man är van med 60+fps, och ni som är så nöjda vet ju inte vad ni missar uppenbarligen. Tack vare er kan dom fortsätta att skippa frameraten för att lägga in en extra solstråle på skärmen.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av jbx:

LameBox one gör det igen! Kunde inte molnet hjälpa till nu heller??

LameBox och Shitstation. Båda är i peasant 30 fps. PC är det som Dark Souls 3 skall spelas på.

vilken tur att jag har sparat min pentium 286 mhz då om det är pc ds3 ska spelas på. Min xbox one får fortsätta samla damm ett tag till.

Avstängd
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av jbx:
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av jbx:

LameBox one gör det igen! Kunde inte molnet hjälpa till nu heller??

LameBox och Shitstation. Båda är i peasant 30 fps. PC är det som Dark Souls 3 skall spelas på.

Håller med till fullo. Hur tänkte man när släppte så klena konsoler?

Även om konsolerna skulle ha haft mer kraft under huven så skulle troligtvis spelutvecklarna bara pumpa upp grafik ännu lite ytterligare så att spelen ändå skulle ha körts i 30 fps.

Att påstå att konsolerna inte KAN köra 1080p 60 fps är bara bullshit. Klart dom kan, men utvecklarna satsar på mer ögongodis istället.

Och snälla, försök hålla bort pcmr skitsnacket. Som pc gamer själv skäms jag när jag ser sådana inlägg.

Jag kan ändå inte förstå varför man inte kan ha ett val på konsol, 30fps=hög grafikinställning, 60fps=medium. Varför inte göra alla nöjda? PCMR

Vad jag kan se så är det för det mesta pcmr anhängare som verkar bry sig om frameraten på konsoler...Varför förstår jag inte.

Jag har både PS4 och Xbone och ibland är det ganska skönt att sätta sig i soffan utan krångel och lira lite, men att lira i 30fps blir olidligt om man är van med 60+fps, och ni som är så nöjda vet ju inte vad ni missar uppenbarligen. Tack vare er kan dom fortsätta att skippa frameraten för att lägga in en extra solstråle på skärmen.

Ni? Er? Är även själv multiplatform gamer. Där ingår även en gaming pc. Men hur ni pc "master" race orkar hålla på med detta ständigt gnällande över hur konsoler presterar är ta mig fan barnsligt. Och jag skäms över att kalla mig pc gamer idag på grund av pcmr skitsnacket.

Håll dig till pc om du tycker det är så olidligt då. Varför orka bry sig om vad andra spelar på? Själv spelar jag för att ha kul och bryr mig inte om det är 30 eller 60 fps.

MPMG - MultiPlatform MasterGamer


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Ambassadör
Xbox
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Mortaigne:

Funderar lite på rubriken... Kanske vore "Dark Souls III bäst på PC, minst dålig på PS4 enligt teknisk undersökning" en bättre sådan

Du menar alltså "Dark Souls III bäst på PC som uppfyller systemkraven, minst dålig på PS4 enligt teknisk undersökning"

Eller försöker du påstå att vilken pc som helst klarar av att driva spelet bättre?

Ja precis, jag påstår självklart att min gamla Pentium kör Dark Souls III bättre.

Jag spelar på både konsol och PC, och uppskattar dem alla. På senare tid har det blivit mer konsol, men jag skulle aldrig få för mig att hävda att de har något att komma med prestandamässigt. Som tur är så är "jäla braa graaafiik" långt ned på min lista över varför jag spelar spel
Dock så blir det töntigt när två frånåkta system, PS och Xbox, tävlar om vem som är minst efter när glappet är enormt till toppen. Jag tycker att den nivån de håller räcker alldeles utmärkt för det de gör och allt prat om grafik/prestanda dem emellan gör dem båda en otjänst då de ofrånkomligen kommer att jämföras mot PC där det blir walk-over i alla fall.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Keza:

Föredrar PC över konsoller, föredrar Xbone över Shitstation 4.

Shitstation 4? Vad är det? Är det något nytt från Microsoft?

Förlåt, men kan verkligen inte ta en person som inte ens kan förmå sig att nämna en produkts riktiga namn på allvar. Speciellt inte när ett så originellt namn som Shitstation används...


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

(...)allt prat om grafik/prestanda dem emellan gör dem båda en otjänst då de ofrånkomligen kommer att jämföras mot PC där det blir walk-over i alla fall.

Så, i grunden ska vi sluta med jämförelser av ALLT som inte är det bästa som finns? Bilar - ingen ide att jämföra Toyota och Volvo eftersom en Lamborghini är bäst (eller vad fan det nu kan vara); Varför ska det spelas fotbollsmatcher mellan lag som är sämre än de 2 bästa i världen, de blir ju bara jämnförda med de bästa ändå och hamnar långt efter.
Om min pappa är starkare än din pappa är ju oväsentligt eftersom Chuck Norris skulle spöa båda.

Chuck Norris skulle äga alla kategorier, så ingen ide jämföra något med något annat

Jag överdriver medvetet för att få fram min poäng, inte för att vara dum/elak mot dig

Min poäng... vissa vill inte lägga 15 000 på köpa en bra PC + skärm för att kunna njuta av det som är överlägset. Och har man en budget på runt 5000kr och vill ha Dark Souls 3 och något att spela det på, så är det guld värt att få läsa om på vilken konsol den funkar bäst.
Precis som jag som Toyota-ägare skrattar varje dag när man ser sketna volvos som är sämre

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Ni? Er? Är även själv multiplatform gamer. Där ingår även en gaming pc. Men hur ni pc "master" race orkar hålla på med detta ständigt gnällande över hur konsoler presterar är ta mig fan barnsligt. Och jag skäms över att kalla mig pc gamer idag på grund av pcmr skitsnacket.

Håll dig till pc om du tycker det är så olidligt då. Varför orka bry sig om vad andra spelar på? Själv spelar jag för att ha kul och bryr mig inte om det är 30 eller 60 fps.

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Ännu en som inte förstår. Anledningen till att "vi PC-spelare" gnäller över konsoler och konsolspel är att konsolerna håller tillbaka utvecklingen. Om spelen hade utvecklats till PC först och konsol sedan (eller separerat från varandra), då hade begränsningar i FPS, grafik, innehåll osv osv varit ett minne blott. Eller i alla fall skalbart. Nu utvecklas det till konsolhelvetena först, pga de är de minsta gemensamma nämnaren. 30 FPS cap, minskad graffe, utrymmesbegränsningar både på fysiskt media och nedladdning, kontroller som är portade fel, menyer som är fördummade, GUI som är skit... the list goes on.

Argumentet "håll dig till PC då" fallerar alltså, då vi "PC master race" tvingas dras med kassa konsolporteringar och annan skit som konsolerna indirekt drabbar oss.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Avstängd

Många talar om att grafiken går före själva spelet, beviset på varför lanseringar ställer till det för spelen.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av Mortaigne:

(...)allt prat om grafik/prestanda dem emellan gör dem båda en otjänst då de ofrånkomligen kommer att jämföras mot PC där det blir walk-over i alla fall.

Så, i grunden ska vi sluta med jämförelser av ALLT som inte är det bästa som finns? Bilar - ingen ide att jämföra Toyota och Volvo eftersom en Lamborghini är bäst (eller vad fan det nu kan vara); Varför ska det spelas fotbollsmatcher mellan lag som är sämre än de 2 bästa i världen, de blir ju bara jämnförda med de bästa ändå och hamnar långt efter.
Om min pappa är starkare än din pappa är ju oväsentligt eftersom Chuck Norris skulle spöa båda.

Chuck Norris skulle äga alla kategorier, så ingen ide jämföra något med något annat

Jag överdriver medvetet för att få fram min poäng, inte för att vara dum/elak mot dig

Min poäng... vissa vill inte lägga 15 000 på köpa en bra PC + skärm för att kunna njuta av det som är överlägset. Och har man en budget på runt 5000kr och vill ha Dark Souls 3 och något att spela det på, så är det guld värt att få läsa om på vilken konsol den funkar bäst.
Precis som jag som Toyota-ägare skrattar varje dag när man ser sketna volvos som är sämre

Fina överdrifter i alla fall, det må jag säga. En mer relevant jämförelse är om betamax och VHS tjafsat om vem som ger bäst bild på film X, när den dock också ges ut på bluray...


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av conthox:
Skrivet av DrAg00nEn:

Ni? Er? Är även själv multiplatform gamer. Där ingår även en gaming pc. Men hur ni pc "master" race orkar hålla på med detta ständigt gnällande över hur konsoler presterar är ta mig fan barnsligt. Och jag skäms över att kalla mig pc gamer idag på grund av pcmr skitsnacket.

Håll dig till pc om du tycker det är så olidligt då. Varför orka bry sig om vad andra spelar på? Själv spelar jag för att ha kul och bryr mig inte om det är 30 eller 60 fps.

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Ännu en som inte förstår. Anledningen till att "vi PC-spelare" gnäller över konsoler och konsolspel är att konsolerna håller tillbaka utvecklingen. Om spelen hade utvecklats till PC först och konsol sedan (eller separerat från varandra), då hade begränsningar i FPS, grafik, innehåll osv osv varit ett minne blott. Eller i alla fall skalbart. Nu utvecklas det till konsolhelvetena först, pga de är de minsta gemensamma nämnaren. 30 FPS cap, minskad graffe, utrymmesbegränsningar både på fysiskt media och nedladdning, kontroller som är portade fel, menyer som är fördummade, GUI som är skit... the list goes on.

Argumentet "håll dig till PC då" fallerar alltså, då vi "PC master race" tvingas dras med kassa konsolporteringar och annan skit som konsolerna indirekt drabbar oss.

Du antar att jag inte förstår, när sanningen är den att det är tack vare konsoler som vi har den mängd spel tillgängliga som vi har idag. Om alla spelutvecklare endast skulle köra med top of the line minimikrav så skulle inte lika många exemplar av ett spel säljas vilket leder till minskade intäkter.

Visst kanske konsoler håller tillbaka den grafiska utvecklingen, men dom håller inte tillbaka mängden samt mångfalden av olika spel.

Även lite äldre PCn håller tillbaka den grafiska utvecklingen eftersom en spelutvecklare vill kunna sälja så många exemplar som möjligt.

Är det då inte bra att det finns ett alternativ till pc som möjliggör att så många fler personer kan ta del av spelandet vilket i sin tur innebär att utvecklare vågar satsa lite mer?

Mitt tips till dig; håll dig borta från /pcmasterrace på reddit och njut av spelen som dom är. Konsolerna är inte på väg bort ännu i alla fall.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

123
Skriv svar