FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Dinskugga
Titel Veteran
Registrerad 2004-07-28
Inlägg 846

Skulle gärna se fler grafiska inställningar än det där

koleny
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-08-15
Inlägg 238

Varken ja eller nej, lite mitt imellan :P Få inställningar var inte så farligt för min del då man kan forcea massa grejer genom nvidia control panel så hade man grafikbiten fixad, dock fastna jag på ett ställe där man inte kunde klättra på en väg om man inte hade Vsync på, så fick forcea genom control panel då för att ingame vsyncen fungerar inte, spelet har låst sig i menyn ett flertal gånger.
Det som är tråkigt är upplösningen på skuggorna och på gubben i menyn, ser verkligen skit ut :(

Icerock
Titel Stammis
Registrerad 2006-05-04
Inlägg 517

Med andra ord saker som borde ha varit där redan från början...och fungerat från början.

Uvecklarna sa att det blir inget Darksiders 3 om tvåan inte säljer mer än 1an, det kan blir svårt ettan var faktiskt bättre imo.

WildThing
Titel Moderator
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 4 880

koleny skrev:
Varken ja eller nej, lite mitt imellan :P Få inställningar var inte så farligt för min del då man kan forcea massa grejer genom nvidia control panel så hade man grafikbiten fixad, dock fastna jag på ett ställe där man inte kunde klättra på en väg om man inte hade Vsync på, så fick forcea genom control panel då för att ingame vsyncen fungerar inte, spelet har låst sig i menyn ett flertal gånger.
Det som är tråkigt är upplösningen på skuggorna och på gubben i menyn, ser verkligen skit ut :(

Vänta, hurdå? O_o Är inte Vsync en grafisk inställning? Hur kan den hindra dig i vad som låter som ett gameplaymässigt problem?

koleny
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-08-15
Inlägg 238

WildThing skrev:
koleny skrev:

Vänta, hurdå? O_o Är inte Vsync en grafisk inställning? Hur kan den hindra dig i vad som låter som ett gameplaymässigt problem?

Mycket bra fråga, I have no idea... Jag googlade problemet och en DEV hade skrivit att man ska testa med Vsync på, då gick det o klättra upp för väggen utan att träffa en "osynlig" vägg. Här är inlägget: http://community.darksiders.com/go/thread/view/138731/29320071/Lost_Temple_Glitch?pg=1

WildThing
Titel Moderator
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 4 880

koleny skrev:
WildThing skrev:
koleny skrev:

Mycket bra fråga, I have no idea... Jag googlade problemet och en DEV hade skrivit att man ska testa med Vsync på, då gick det o klättra upp för väggen utan att träffa en "osynlig" vägg. Här är inlägget: http://community.darksiders.com/go/thread/view/138731/29320071/Lost_Temple_Glitch?pg=1

Jaha, sedär :) Det lät egendomligt måste man ju säga.

Ztreek
Titel Proffs
Registrerad 2011-07-20
Inlägg 1 471

v sync är mer än bara frames per sec tak
i skyrim fuckar vsync ur hela gravitationen.. öppnar man en dörr kan allt i rummet flyga omkring vildt npcer kan fastna i marken.. m.m

KatOne
Titel Veteran
Registrerad 2008-05-10
Inlägg 1 141

Ztreek skrev:
v sync är mer än bara frames per sec tak
i skyrim fuckar vsync ur hela gravitationen.. öppnar man en dörr kan allt i rummet flyga omkring vildt npcer kan fastna i marken.. m.m

Tänkte precis påpeka det här.

Faktum är att spelets interna tidssynk fuckar ur helt beroende på vsync (vet inte om de patchat det helt ännu). Så dygn och tid slutar synka och alla scripts slutar trigga korrekt.

Spel är inte så simpla som man tror :P

Ankh
Titel Storröjare
Registrerad 2002-12-29
Inlägg 4 129

Ska inte såna saker vara med från början??

Xzander
Titel Stammis
Registrerad 2011-05-17
Inlägg 358

Oerhört besviken på Vigil och deras usla konsolportning. Tyckte faktiskt att ettan funkade oerhört mycket bättre, med tightare och mer responsiva kontroller till PC:n samt bättre kamerarörelser. Tycker att tvåans kamera är bökig och alldeles för närgången, översikten förlorar man snabbt i större strider.
Dessutom så är jag precis som koleny trött på den löjligt låga upplösningen i menyerna, där Death ser ut att vara renderad i 1024x768, fastän man kör spelet på t.ex 1920x1080.

Men spelet i sig är det inget fel på, så bara de ger oss PC-spelare lite kärlek i form av ordentliga patchar så är jag nöjd.

Ankh
Titel Storröjare
Registrerad 2002-12-29
Inlägg 4 129

Ankh skrev:
Ska inte såna saker vara med från början??

...med tanke på att jag fick "minus" så antar jag att det inte ska det :P

Saarela81
Titel Stammis
Registrerad 2007-11-07
Inlägg 578

Jaja bara att vänta, Då kan jag spela igenom ettan i lugn och ro och fräscha upp minnet lite så kanske patchen är ute tills att jag är klar. ;)

Visst är det skit att det inte blir rätt från start med dom ser ju iaf till att försöka fixa det, inte alla som gör det.

Berling
Titel Stammis
Registrerad 2001-11-29
Inlägg 433

Tycker det är tråkigt att spelet skall bugga varje gång man sätter på antilising m.m. :/

Lepr
Titel Veteran
Registrerad 2011-05-19
Inlägg 690

Måste fråga er som lirar på pc, i mitt tycke är spel som darksiders som gjutna för handkontroll, är det ens spelbart med tangentbord och mus eller är det en gamepad som gäller?

äger det till ps3 själv

Xzander
Titel Stammis
Registrerad 2011-05-17
Inlägg 358

Lepr skrev:
Måste fråga er som lirar på pc, i mitt tycke är spel som darksiders som gjutna för handkontroll, är det ens spelbart med tangentbord och mus eller är det en gamepad som gäller?

äger det till ps3 själv

Jag själv körde ettan med mus och tangentbord, vilket jag tycker fungerade utmärkt. Blev aldrig frustrerad vare sig på respons eller kamera. Tvåan däremot kan stundvis ha riktigt långsam respons, särskilt dodge-kommandot (Alt) är mycket mer utmanande nu. Om det är jag som bara är dålig eller kontrollerna som inte har bra respons är svårt att säga, men då jag inte hade några problem med att dodga i ettan så tycker jag det är lite underligt.

Sen vet jag inte hur det är på konsol, men kameran är i mitt tycke lite för nära spelkaraktären, och när man siktar in med diverse skjutvapen/grappling m.m så ökar sensen något enormt, vilket lätt blir lite okontrollerbart. Det sistnämnda var visserligen ett smärre problem även i ettan, i alla fall på PC.

Lepr
Titel Veteran
Registrerad 2011-05-19
Inlägg 690

Xzander skrev:
Lepr skrev:

äger det till ps3 själv

Jag själv körde ettan med mus och tangentbord, vilket jag tycker fungerade utmärkt. Blev aldrig frustrerad vare sig på respons eller kamera. Tvåan däremot kan stundvis ha riktigt långsam respons, särskilt dodge-kommandot (Alt) är mycket mer utmanande nu. Om det är jag som bara är dålig eller kontrollerna som inte har bra respons är svårt att säga, men då jag inte hade några problem med att dodga i ettan så tycker jag det är lite underligt.

Sen vet jag inte hur det är på konsol, men kameran är i mitt tycke lite för nära spelkaraktären, och när man siktar in med diverse skjutvapen/grappling m.m så ökar sensen något enormt, vilket lätt blir lite okontrollerbart. Det sistnämnda var visserligen ett smärre problem även i ettan, i alla fall på PC.

Jo håller med dig om att det kan bli lite kaos i små rum även på konsol, speciellt med mycket fiender

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 215 medlemmar online. 2 foruminlägg har postats idag.

FZ