FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Wintermist
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-07-22
Inlägg 161

Gotto have more Cowbells!!

WildThing
Titel Moderator
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 4 884

Ser ju rent spontant ut exakt som originalet med lite nya detaljer. Vet inte om jag tycker Dead Island räcker för ett spel till utan stora ändringar. Men den som lever får se antar jag.

Ankh
Titel Storröjare
Registrerad 2002-12-29
Inlägg 4 133

Coop på Dead Island var riktigt roligt så man får ju hoppas detta blir lika kul!

HogisGuy
Titel Stammis
Registrerad 2008-10-18
Inlägg 335

Älskade Dead Island så jag kommer se fram emot detta

deezel
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-04-29
Inlägg 126

Får väl se, hade ju varit skönt om de fixat vissa buggar som, i alla fall för mig, förstörde game-play ganska avsevärt.

dafuq
Titel Intresserad
Registrerad 2012-05-24
Inlägg 87

Coop på dead island kunde ha varit riktigt bra, men det va alldeles för enkelt. Så vi tröttnade på det helt efter staden

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 460

Om det blir buggfritt, why not?

Traveller in time
Titel Community-nestor
Registrerad 2008-05-29
Inlägg 5 144

WildThing skrev:
Ser ju rent spontant ut exakt som originalet med lite nya detaljer. Vet inte om jag tycker Dead Island räcker för ett spel till utan stora ändringar. Men den som lever får se antar jag.

Sant!
Och det underliggande skämtet i "den som lever får se" kommentarer i zombierelaterade artiklar är guld värda ;)

spelaren123
Titel Intresserad
Registrerad 2011-10-13
Inlägg 75

Är det bara jag som stör mig på Chrome Engine 5? (spelmotorn som Dead Island och Call of Juarez: The Cartel körs på)

Dead Island och Call of Juarez: The Cartel var två spel jag VERKLIGEN såg fram emot innan de släpptes.

Men efter att ha testat båda spelen på en high-end speldator så "känns" inget av de spelen "rätt" på något sätt.

Hade Dead Island: Riptide gjorts i en helt annan motor (som R.A.G.E, Cryengine, (eller i stort sätt vilken annan motor som helst förutom Source Engine & Skyrim's Creation Engine) så skulle jag förboka direkt.

uberpwnage2.0
Titel Storröjare
Registrerad 2009-08-23
Inlägg 3 123

Tycker spelet var otroligt roligt coop, lätt eller svårt spelar inte så mycket roll då det spelas för att man ska vara mer än en.

izayoi
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-02-19
Inlägg 136

Dead Island var lite buggigt och kändes lite opolerat, men personligen tyckte jag det var kul. Det största problemet tycker jag nog att det aldrig kom tillräckligt många zombier för att det skulle kännas riktigt hotfullt.

Förhoppningsvis har dom fixat till saker och ting denna gång.

Mirage
Titel Stammis
Registrerad 2011-09-06
Inlägg 375

Traveller in time skrev:
WildThing skrev:

Sant!
Och det underliggande skämtet i "den som lever får se" kommentarer i zombierelaterade artiklar är guld värda ;)

Fast de var ju inte zombies... för senast jag kollade kunde man inte dränka odöda ;)

B-B-B-Banänäbrääken
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-26
Inlägg 2 565

Zombies som simmar o_O nä nu kan grisar flyga

davvearak
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-08-03
Inlägg 102

älskade dead island och är riptide lika bra eller bättre så får dem mina pengar

Wardancer
Titel Storröjare
Registrerad 2004-05-08
Inlägg 3 334

Lyckas dom fixa till levelsystemet så att allt inte skalar hela tiden med level och vapen automatiskt blir värdelösa så fort man gått upp 2 levlar så kan det bli riktigt bra samt lite polering och utveckling av saker som inte riktigt kändes färdiga i 1:an.

Riktigt skoj i Co-op och närstriderna var skoj speciellt med en handkontroll.

Kiriakis
Titel Stammis
Registrerad 2011-09-20
Inlägg 348

Intressant :)

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 97 medlemmar online. 6 foruminlägg har postats idag.

FZ