Sebastian Lind skrev:
Annanaz skrev:
Som sagt tidigare, spel failar pga "omöjligt att få någon utgivare att våga satsa på ett FPS-spel som går ifrån Call of Duty-normen"
Men om dem bara vågar göra COD Rip offs så kmr ju ingen att köpa det -.-
Gör något nytt, chansa, kanske blir det succé.
Jag håller med, det vore skoj om vi kunde få tillbaka lite mer mångfald i FPS-genren. Framförallt saknar jag de snabba pc-centrerade FPS-titlarna av Quake-stuk. Jag gillar visserligen dagens lite långsammare spel med, men det vore som sagt kul med variation.

Personligen önskar jag för riktigt långsamma spel.
Var ingen dator spelare på tiden Quake kom (kom liksom 1 år efter jag föddes

) så har aldrig riktigt fått uppleva dessa "snabba fps".
Har dock spelat en hel del Unreal Tournament, om nu det räknas in i kategorin?
Hursomhelst föredrar jag långsamma spel, gäller i princip varenda genre, gillar att få använda hjärnan och tänka lite strategiskt, ist för snabba reflexer.
Och snälla misstolka inte det, jag har inget emot "fast phased spel" i sig (även fast det kanske låter så, beroende på hur man läser föregående mening)
Men jag gillar verkligen att spela Men of war: AS och sitta och bygga upp en försvars linje eller planera en "ambush" och noggrant placera ut minor, taggtråd, vart och hur mina enheter ska stå etc för att på bästa sätt utnyttja de resurser jag innehaver och slå ut så många fiende enheter som möjligt, samtidigt som jag slösar så få av mina enheter som möjligt.