Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Tybalt
Titel Rikskändis
Registrerad 2007-01-19
Inlägg 8 064

En sådan här skulle jag kunna köpa pga skärmytan. Synd att det är nintendo... som har 7-åringar som målgrupp.

morfin91
Titel Stammis
Registrerad 2008-11-24
Inlägg 452

det som gör om konsolen komemr lykas är vilka spel som kommer till den inte hur bra konsolen är :P / fanbase

Titel Stammis
Registrerad 2006-05-03
Inlägg 318

S-video, wow :o

Timotheus
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-08-26
Inlägg 196

Har de lyckats med att få fram 1080p/i från DVD skiva?

Annars lyser blu-ray med sitt frånvaro!

Mosfet
Titel Frågvis
Registrerad 2009-09-29
Inlägg 35

Hehe, kan inte släppa det men... styrpluttar? Det krävs väl nintendo för det. Annars verkar den väl vara trevlig, undrar bara om det kommer bli samma barnspel om igen fast med ett U efter?

Titel Proffs
Registrerad 2006-05-14
Inlägg 1 918

Mosfet skrev:
Hehe, kan inte släppa det men... styrpluttar? Det krävs väl nintendo för det. Annars verkar den väl vara trevlig, undrar bara om det kommer bli samma barnspel om igen fast med ett U efter?

Nintendo har sagt att dom är ute efter att återta hardcoremarknaden. Tidigare har dom ofta lyckats med sitt fokus (med undantag för ett fåtal floppar som gamecube och virtual boy), så vi får se hur det går. Med Wii ville dom ta casual-marknaden, och det går ju knappast att argumentera mot att de lyckades.

MachOne
Titel Storröjare
Registrerad 2006-11-14
Inlägg 4 093

Timotheus skrev:

Reggie sa i en intervju att Wii U inte använder sig utav blu-ray, utan någon helt annan lagring. Nära besläktad med Blu-ray kanske?

Stor lagringskapacitet är hur som helst mer eller mindre ett krav för om dom tänkt leverera spel i 1080p. Se bara på Xbox 360 vad problem den börjar få pga klent lagringsutrymme.

Titel Hemmavan
Registrerad 2002-10-11
Inlägg 281

Timotheus skrev:

Ja jag vet inte, hur lyckas pc få ut 1080p från dvd? -.-

Timotheus
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-08-26
Inlägg 196

mAniAk skrev:
Timotheus skrev:

Jaså det var något nytt för mig, att DVD skivor kan genera fullgod kvalité på FULL-HD manér...

Titel Taiwanesisk krympling
Registrerad 2006-05-05
Inlägg 7 413

Är vissa på allvar helt dumma i huvudet i den här tråden eller handlar det om dåliga troll?

Luciphear
Titel Proffs
Registrerad 2007-12-24
Inlägg 1 457

Wii är ingenting jag ens funderat på att skaffa, hårdvaru- och spelmässigt. Detta? Tja, bortsett från att jag avskyr kontrollen(går nog att ordna) så..kanske. Vi får se vilka spel som dyker upp. Är det fler "Rated E for Everyone" spel så tack, men nej tack. Zelda är det enda hittills jag vore intresserad utav(är inte heller ett fan av Mario det minsta). Och Metroid, sålänge det är något i stil av Metroid Prime, och inte "Other M" som jag inte har några finare ord för...

Titel Stammis
Registrerad 2010-02-16
Inlägg 484

Timotheus skrev:
mAniAk skrev:
Timotheus skrev:

Jaså det var något nytt för mig, att DVD skivor kan genera fullgod kvalité på FULL-HD manér...

Har inga problem att köra data från DVD skivor i upplösningar mycket högre än vad som räknas som 1080p och har kunna gjort det i åratal på min PC. Vad är problemet? Antar att ni även snackar spel här eftersom bara snacka om film media känns tämligen meningslöst och korkat när det handlar om en spelkonsol.

Titel Proffs
Registrerad 2006-08-31
Inlägg 1 632

Tycker personligen att Wii U verkar väldigt skumt pga just kontrollen... Ser mer ut som något från Apple än något man spelar med, dessutom ser den rätt klumpig och obekväm ut.

Titel Veteran
Registrerad 2006-12-28
Inlägg 819

Alltså vissa verkar tro att skivorna som spelen ligger på styr upplösningen :)
Det går att få fram HD kvalité tom från gamla floppydiskar, i stoooOOoort antal ;)

Om själva Wii U är jag tveksam. Vill se fler spel (hardcore) innan det väcker mitt intresse iaf...zzzz

Voorhees
Titel Veteran
Registrerad 2007-02-27
Inlägg 610

Låter grymt! Kommer förmodligen köpa, måste vänta och se hur spelen utvecklas. Då blir det som Wii inbyggt, kanske även Gamecube?

Fett! Tror Nintendo vet vad de gör. Och målgruppen 7åringar? Det stämmer nog inte helt.

Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-14
Inlägg 4 691

mAniAk skrev:
Timotheus skrev:

Jadu.. jag har fått det några år jag.

Tybalt
Titel Rikskändis
Registrerad 2007-01-19
Inlägg 8 064

Timotheus skrev:

lol

Titel Proffs
Registrerad 2006-05-14
Inlägg 1 918

Timotheus skrev:

Varför skulle de använda bluray eller DVD? Nintendo är inte direkt kända för att använda standardformat. Varken Wii eller gamecube använder DVD...

warh0g
Titel Proffs
Registrerad 2004-08-04
Inlägg 2 024

Blu-ray? Tycker det skulle vara ett smart drag av Nintendo iaf ;)

Titel Frågvis
Registrerad 2010-08-18
Inlägg 31

"Wii U är kompatibel med Wii-spel och Wii-tillbehör. Fyra gamla kontroller ska kunna anslutas åt gången, det vill säga wiimote, nunchuk, classic controller och Wii balance board." Som jag ser det så kan man ju lira med andra kontroller än den nya handheld, HD tillkommer och på deras konferens så utannonserade de en del lovande spel. Jag är pepp!

Titel Veteran
Registrerad 2006-12-03
Inlägg 989

DX11?? Snälla säg att den är DX11 så grafik utvecklingen går framåt.

Titel Veteran
Registrerad 2003-07-24
Inlägg 1 176

Hymer skrev:
DX11?? Snälla säg att den är DX11 så grafik utvecklingen går framåt.

Ryktas att det är R770 baserat, dvs DX10.1

Titel Nykomling
Registrerad 2011-05-03
Inlägg 4

Um... Är inte DX bara ett Microsoft ramverk? Nintendo lär köra på en egen grafikmotor som de gjorde med wii.

Titel Har för mycket fritid
Registrerad 2008-05-27
Inlägg 551

Hoppas Sony visar upp PS4 nästa E3 iallfall en sneak peak

Apministern
Titel Veteran
Registrerad 2009-01-19
Inlägg 858

Frågan är: Hur långt från konsolen kan man spela spel med handkontrollen?

Titel Proffs
Registrerad 2006-05-14
Inlägg 1 918

Kaleid skrev:
Ryktas att det är R770 baserat, dvs DX10.1

Inte troligt att en Nintendokonsoll skulle använda DirectX överhuvudtaget.

Men jo jag förstår vad ni menar, ni refererar till en bunt features med hjälp att versionsnumret på Microsofts api.
Vad är då DX10 resp DX11? Både tesselation och motsvarigheten till Compute Shader har funnits länge för ATI-kort, bara det att det officiella DX-stödet har laggat efter.

Titel Nykomling
Registrerad 2011-05-03
Inlägg 4

Apministern skrev:
Frågan är: Hur långt från konsolen kan man spela spel med handkontrollen?

Tippar på att den kör på wifi och inte blåtand, beror på wiiu's signalstyrka men något rum bort eller på toan borde funka :)

Titel Hemmavan
Registrerad 2010-01-25
Inlägg 171

Lite skeptisk kan man vara till kontrollen men det har fått överraskande bra kritik från de som jag läst ifrån (gametrailers, diverse bloggar, lite andra sidor). Har inte sett någon som sagt att den är klumpig eller svårnavigerad. Inte heller särskilt tung. Det bådar ju gott om det nu är så, för kontrollmöjligheterna kommer bli unika i vilket fall..

Fr0gg0.
Titel Veteran
Registrerad 2006-06-05
Inlägg 636

Vilket jävla monster, svinful.

PcKaffe
Titel Veteran
Registrerad 2011-01-06
Inlägg 606

ni missar 2 knappar. det sitter ju även 2st knappar mer under den också.
Axelknapparna heter L och R, sedan har den ZL och ZR. (Tänk Nintendo 64's Z position)

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 283 medlemmar online. 11 foruminlägg har postats idag.

FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter