FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Jonio
Titel Intresserad
Registrerad 2007-09-14
Inlägg 51

Ärligt, Facebook drama?

Kopplade spel:
Hipshot
Titel Proffs
Registrerad 2001-11-20
Inlägg 1 996
ohem
Titel Veteran
Registrerad 2007-06-24
Inlägg 721

Om än D3 inte är ett dåligt spel i sig, så gjorde ändå David Brevik ändå två väldigt bra Diablo-spel.

Nu är ju intervjun inte direkt tillgänglig än pga troligtvis belastning på sidans servrar, men om jag uppfattar rätt på FZ så påpekar bara David att han hade en annan vision för D3 än vad som blev - inte att det var ett dåligt spel?

Ztreek
Titel Proffs
Registrerad 2011-07-20
Inlägg 1 481

Denna David Brevik gjorde Diablo populärt, Jay gjorde Diablo dåligt.

Harpa
Titel Skribent
Registrerad 2005-03-30
Inlägg 1 442

ohem skrev:
Om än D3 inte är ett dåligt spel i sig, så gjorde ändå David Brevik ändå två väldigt bra Diablo-spel.

Nu är ju intervjun inte direkt tillgänglig än pga troligtvis belastning på sidans servrar, men om jag uppfattar rätt på FZ så påpekar bara David att han hade en annan vision för D3 än vad som blev - inte att det var ett dåligt spel?

Jag ska se till att få in lite citat från intervjun i artikeln, men vill helst dra dem från huvudintervjun, så fort den funkar igen :) När jag försökte komma in igen gick det inte. Keepin' on tryin'!

Edit: Fungerar nu. Rekommenderat att kolla in videointervjun via länken.

Digu21
Titel Stammis
Registrerad 2011-05-21
Inlägg 410

Detta är enligt mig riktigt sorgligt, han får väl skriva vad satan han vill ?

toast
Titel Proffs
Registrerad 2007-12-10
Inlägg 1 375

ha ha ha..

Quelor
Titel Stammis
Registrerad 2008-06-30
Inlägg 544

Det hade väl inte varit så stor deal om de inte vore så att Jay faktiskt har gjort ett dåligt jobb med serien.

Spelet är inte så bra som man vill att det ska va. Det saknar väldigt mycket. Tråkigt att Blizzard inte ser detta själva =/

Vill gärna veta hur många av deras anställda som faktiskt tycker om att nöta spelet idag.

LoyalCrystalean
Titel Veteran
Registrerad 2011-01-29
Inlägg 1 046

Men men men... D3 suger så jävla hårt ju?

Diablo 2 <333333333333333333333333333333333333333333

Fevolas
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-03-21
Inlägg 219

Intervjun, tagen från Rock, Paper, Shotguns forum (inga problem att göra så va?):

Skärmklipp2.JPG

Reheated
Titel Nykomling
Registrerad 2012-07-15
Inlägg 7

Tycker dem borde satsa mer tid på spelet i sig än att sitta på facebook och skriva status uppdateringar? fast iförsig så kanske dem skrev det efter dem slutade för dagen.

Och snälla Jay Wilson och Jill Harrington....kanske är tid nog att lämna dagis och börja bli vuxen? David Brevik sa ju bara sin egen åsikt om spelet....

fork_
Titel Nykomling
Registrerad 2011-10-27
Inlägg 8

Makalöst ironiskt.
Enda anledningen till att Jay Wilson och co sitter och pekar på sina försäljningssiffror är att Brevik gjorde det möjligt för dem.

dmn
dmn
Titel Stammis
Registrerad 2006-05-23
Inlägg 357

Reheated skrev:
Tycker dem borde satsa mer tid på spelet i sig än att sitta på facebook och skriva status uppdateringar? fast iförsig så kanske dem skrev det efter dem slutade för dagen.

Och snälla Jay Wilson och Jill Harrington....kanske är tid nog att lämna dagis och börja bli vuxen? David Brevik sa ju bara sin egen åsikt om spelet....

Snälla, lär dig skillnaden på de och dem.

Alphons Alphahane
Titel Hemmavan
Registrerad 2012-01-12
Inlägg 104

Jag är rädd att jag inte läste Brevik rätt första gången.

Preed
Titel Proffs
Registrerad 2007-09-02
Inlägg 1 410

Det känns som Brevik hade sagt till intervjuaren vad han skulle fråga typ.

rysssen
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-05-10
Inlägg 112

Brevik har ju HELT RÄTT. Diablo 1 och 2 var bra spel, 3an är en ned-dummad sak som inte har någon längre livslängd...

Struggle
Titel Proffs
Registrerad 2004-11-05
Inlägg 1 890

Det är ju inte så konstigt egentligen, Brevik uttrycker sin åsikt om en sak och sedan uttrycker Jay sin åsikt om Brevik´s åsikt.

Det som gör detta stort och till ett drama är att internet exploderar, och förstorar det med ca 7 miljoner gånger. Jag kan faktiskt inte bry mig mindre än om två vuxna män tjabbar lite på Facebook.

Ta lärdom av kritik och gör något bättre nästa gång.

koleny
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-08-15
Inlägg 239

Skulle folk kunna säga vad som var så himla mycket bättre med diablo 2 än diablo 3 tex? Har själv spelat mer diablo 3 än 2an då jag tyckte 2ans act 2 var fruktansvärt tråkig. Är bara nyfiken, alltså jag förstår att tex, lägga ut stats och göra builds är en av de sakerna som gjorde 2an bättre, men det känns ju som att man följde guilds bara endå (brukar vara fallet med såna spels, kanske inte var så i diablo 2). Någon som har orken och lägga ut D3 vs D2?

Skäggbiffen
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-01-11
Inlägg 115

Man kanske ska bita sig i tungan när man lever på andras meriter.

Skelögd
Titel Stammis
Registrerad 2009-11-15
Inlägg 368

Spelar folk fortfarande Diablo 3?

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-24
Inlägg 0

"fuck that loser" hmm där fick Blizzard ett till minus i min bok. Tål de inte kritik eller vad?

Sahsoka
Titel Stammis
Registrerad 2006-09-30
Inlägg 343

dmn skrev:
Reheated skrev:

Lär dig hålla dig till ämnet.

Tycker i övrigt att man knappast ska behöva stå till svars för vad man skriver i en "privat" diskussion på facebook men å andra sidan kanske han ska tänka till innan han skriver då han är en så pass offentlig person.

Birchoff
Titel Proffs
Registrerad 2006-05-28
Inlägg 1 309

North skrev:
"fuck that loser" hmm där fick Blizzard ett till minus i min bok. Tål de inte kritik eller vad?

Snacka om att dra alla över en kam/kant. Nu får FZ ett minus i min bok p.g.a. din kommentar. <- Sarkasm

Cliffie
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-04-12
Inlägg 187

Ok, jag tänker ta Jay Wilsons sida här. Jag förstår Blizzard teamet helt här, de har arbetat på den här skiten i 10 år och även om resultatet inte är perfekt på något vis så är det deras bebis. Brevik skiter mer eller mindre över hela teamet och säger att om Blizzard North hade gjort det så hade det blivit fantasktiskt. Att leva upp till det folk förväntade sig av Diqblo 3 är helt omöjligt. Det går inte. På många nivåer är D3 mycket bättre än D2 (och det säger jag som någon som spenderade år med D2), men det spelar ingen roll när du har nostalgi att tävla med.

Missuppfatta mig inte D3 har stora problem med sitt endgame, men sättet Brevik uttrycker sig på är fan inte ok. Kritisera valen de gjorde är en sak men att antyda att D3 teamet inte har talangen nog att skapa D3 (men att han och Blizz N hade det) är fruktansvärt respektlöst att säga i en intervju. Då kan man ju fråga om "fuck that guy" är bättre att säga, men det var i alla fall i en privat chat på facebook och inte i en intervju.

HataMoto_
Titel Stammis
Registrerad 2006-07-28
Inlägg 547

Spelet är ren skit och nuvarande blizzard likaså, ungefär lika clueless som bethesda som försöker sig på att göra falloutspel .. Borde vara brottsligt att ha så dålig koll på vad som gjort föregångarna så bra innan man fjantar ihop en uppföljare. Fuck THAT looser

Reheated
Titel Nykomling
Registrerad 2012-07-15
Inlägg 7

dmn skrev:
Reheated skrev:

Ber så hemskt mycket om ursäkt, om du vill kan du bli min rättstavare framöver. Har svårt att se/förstå skillnader mellan vissa ord. Förlåt om jag förstörde din dag.

Skelögd
Titel Stammis
Registrerad 2009-11-15
Inlägg 368

Cliffie skrev:
På många nivåer är D3 mycket bättre än D2.

Sgt Clueless has reported in.

Smells_like_BS.jpg

Redkid
Titel Frågvis
Registrerad 2007-02-27
Inlägg 42

Ska ni rapportera "privat" korrespondens nu? Det är en sak om han säger det i ett pressmeddelande eller en egen intervju, men vad en utvecklare säger till sina polare har väl ingen relevans på en nyhetssida?

Touhatsu
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-07-25
Inlägg 249

Jay Wilson är en liten skit som blir sur över att Brevik sade sin ärliga åsikt. Patetiskt.
Men det bevisar att Jay själv vet vilket uruselt spel han har släppt: ultra-defensivt beteende från honom.

Morkrah
Titel Intresserad
Registrerad 2008-05-30
Inlägg 80

Redkid skrev:
Ska ni rapportera "privat" korrespondens nu? Det är en sak om han säger det i ett pressmeddelande eller en egen intervju, men vad en utvecklare säger till sina polare har väl ingen relevans på en nyhetssida?

Att en game director för D3 säger så om skaparen av D1 och D2, två spel som onekligen betytt extremt mycket för genren, är väldigt ovanligt och därför relevant, speciellt med tanke på hur mycket kritik D3 fått. T o m Forbes har rapporterat om detta nu!

http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2012/08/20/diablo-3-team-spars-with-series-creator-online/

Dessutom håller en stor del av spelarna med om Breviks kritik, och game directorns kommentar kan därför på ett sätt också sägas vara riktat till dem.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 373 medlemmar online. 21 foruminlägg har postats idag.

FZ