Felthragar skrev:
@Kharif: Ja, många priser på AH är orimliga. Men det går att hitta gear som är prisvärt så länge som du tar dig tid att leta och använder de filter som finns. Själv försöker jag att aldrig köpa gear för mer än 10,000 g (undantag finns), och det är riktigt bra gear. Så visst finns det prisvärda föremål på AH, gäller bara att använda de filter som finns och eventuellt bläddra förbi första sidan.

Tyvärr är jag i de stadiet att de stats jag "kräver" börjar kosta upp en del, visst man kan hitta guldkorn för 10k g men jag börjar få problem. Samt med reducerad guld från kistor ect så hjälper de inte riktigt

.
Scream112 skrev:
Ingen köper något för 4-5 miljoner guld... du borde dock kanske använda dig av sök-filtret till vänster på AH-sidan där du kan välja mer specifikt vad du letar efter. Sedan sortera/lista efter Buyout pris kanske? Själv tittar på om det finns rimligt buyout pris, annars kollar jag efter auktioner med kort tid kvar som inte hunnit budats upp för högt. Gjort ett antal fynd och prisvärda uppgraderingar där jag fått bättre item än jag haft för bara ca 16k guld. Det får anses billigt och värt.
Försöker dock inte använda AH för mycket, utan förlita mig på att finna uppgraderingar i spelet själv. Det är ju lite vad Diablo går ut på... köper man sig en uppgradering i AH, ja då tar det automatiskt längre tid för dig att finna en uppgradering/bättre item inne i själva spelet. Iaf om man skall se på det hela från sannolikhets-perspektivet utifrån oddsen att få bättre items

Överdrev nog en del, men 1 miljon för ett bra vapen är inte så sällsynt, tyvärr så kollar jag AH regelbundet då jag läst på lite om hur drop systemet fungerar vilket gjorde mig ännu mer less på spelet.
Spelet var kul tills man kom till Inferno, då blev det som att en stor jävla murvägg satte sig framför skärmen och vill att man ska gå tillbaka för att farma. 1.0.3 gjorde iallafall att ilvl 62-63 items kan droppa i act 1-2 så allt hopp är inte ute

.