Det känns ganska konstigt - att jag inte köpt Diablo 3 alltså. Gillade Diablo 1 och 2 väldigt mycket, så jag förväntar mig att när Diablo 3 kommer så blir det bra.
Sedan spelar jag betan ett par ggr genom utvecklingen, men det är ju bara tråkigt, för lätt på något sätt, inga skills som jag minns det, karaktärer som bara är skit (varför måste alla gå Sacred på klasser idag, det är ju sämst att inte ha standard, ingen vill att de skall förnya sig heller, så sluta med det), kändes mer linjärt än de andra, mindre på något sätt.
Sedan en sak till, detta med grafiken, Blizzard är ju dålig idag, varför håller de på med den där soft-edge-cartoon skiten? Diablo 1, Diablo 2 och StarCraft hade alla tre grafik som var mer skarp, rak, hård, "verklig" - det var så mycket bättre, man kom liksom in i spelet mer då. Det är nästan så att man tror att de inte kan göra något annat, eller? Hade Diablo 3 åtminstonne stämningen av Diablo 1 eller 2 hade jag kunnat lägga 500 kr åt sidan på den upplevelsen.
Det är snyggt och välproducerat, men seriöst, varför är Terraner runda och varför är alla stenar i Diablo 3 så sandpapprade och fina?