Dice tänker om med Battlefield 3

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av JohnnyGreed:

För att svara på frågan Dice själva ställer: JA, du är en idiot om du spelar BF utan att spela i grupp. Målet är ju för fan att ta hem matchen inte att sitta som en korkad idiot till sniper i ett hörn medans ditt lag tokförlorar.

Inser nu att detta förmodligen kommer bli en kalkon. Om inte ens idioterna som utvecklar spelet fattar att premiera lagspel, då lär det sluta i en ren soppa.... Herregud?!?!

Det är inte bara camper snipers som är en jäkla farsot.. Jag både hatar och föraktar alla jävla bunny jumpers som far runt på kartan som ADHD illrar med rabies. Förhelvete.. låt era koncentrationssvårigheter få utlopp någon annanstans.

Absolut du har helt rätt i detta. Ju mer jag funderar på hur hela skiten ser ut och som jag misstänker hur det kommer att sluta så funderar jag allvarligt på att skita i förhandsbokningen. Trots att jag var hur peppad som helst till en början. Ju mer DICE uttalar sig desto mer ser jag deras dolda agenda. De är inte intresserade av att göra en modern uppföljare på BF2. De vill helt enkelt göra ett BF light...

Själv-klart känner du oro inför ett spel släpp som BF3, jag kände likadant mellan BC1 och BC2 och såg bara BC2 fel i början ( chatt Sync på spelares läppar togs bort kniven bytte plats m.m) men sen såg jag de nya tilläggen i det nya spelet och lärde mig gilla BC2 för BC2 och slutade jämföra de båda spelen, Jag tror det kommer vara ett grymt spel BF3 men jag tänker inte fokusera denna gång på olikheterna från BF2 och BF3,
hade skit svårt för att min favvo klass e skrotad special-ops men - It is what it is...

Ish
Medlem

Sverige återtar tronen som kung över FPS!


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Battlefeild serien är den bästa FPS, jag spelat. Tycker spel-serien bjuder på allt som önskas av den sorts spel, enda jag kan sakna är map-editor och user made maps.

Ser fram imot BF3 så sjukt mycket

Failad filosofi imo. Ska man göra bra spel så ska man stå på sig och göra det tajtaste gameplayet man kan tänka sig och skita i de haters som uppstår. "gilla det eller spela något annat" är RÄTT inställning.

Man behöver inte vara en sellout för att vara framgångsrik.

Medlem
Skrivet av DragonPuffer:
Skrivet av Ducci:
Skrivet av qun0:
Skrivet av totte1015:

Jag skrev precis varför, för att det ser ut som BC2, jag vill så långt bort som möjligt från den skiten.

Jag får den allmäna känslan ibland att det liknar mycket BC2

Du tycker det ser ut som BC2 pga kartan. Det ser långt ifrån ut som BC2 när man sett hur det ska se ut. Vad du pratar om kan man ju börja undra. Det är endast en kartöversikt och inget annat

Något jag inte förstår i detta hat tåg från PC gamers mot konsol spel och spelare.
Varför gnäller PC gamers om att få spela tv-spel = Bad Company 2 och sen när spelet portats om och de får tillgång till ett spel utvecklat i första hand till konsol då gnäller de för att det inte är ett annat spel i princip, nu görs ju ett bf3 med tanke från skratch att pc scenen ska vara med och spela och anpassat till datan desutom.

Want some cheese with that whine, haters!

Kunde inte sagt det bättre själv! Detta eviga gnäll beror ju till en stor del av avundsjuka (oj nu kommer det komma ännu mer gnäll haha) och till stor det att folk blir insnöade i en ruta och klarar inte av tanken att det finns en annan värld utanför.

Eller så kan man ju öva lite på sin förmåga att sätta sig in i andras perspektiv och situation, där det är ett tag sen det kom ett vettigt battlefield anpassat till PC (BF2) medan det är inte så länge sedan BC2 kom. För min del gör det detsamma, har spenderat ett antal timmar i både BF2 och BC2 till både PC och PS3. Men förstår varför människor inte vill ha nerdummade och konsolanpassade spel till sin PC.

Men vad vet jag, det är väl lättare att endast höja sin egen inställning och åsikt till skyarna.

Inaktiv
Skrivet av Ducci:
Skrivet av qun0:
Skrivet av totte1015:

Jag skrev precis varför, för att det ser ut som BC2, jag vill så långt bort som möjligt från den skiten.

Jag får den allmäna känslan ibland att det liknar mycket BC2

Du tycker det ser ut som BC2 pga kartan. Det ser långt ifrån ut som BC2 när man sett hur det ska se ut. Vad du pratar om kan man ju börja undra. Det är endast en kartöversikt och inget annat

Något jag inte förstår i detta hat tåg från PC gamers mot konsol spel och spelare.
Varför gnäller PC gamers om att få spela tv-spel = Bad Company 2 och sen när spelet portats om och de får tillgång till ett spel utvecklat i första hand till konsol då gnäller de för att det inte är ett annat spel i princip, nu görs ju ett bf3 med tanke från skratch att pc scenen ska vara med och spela och anpassat till datan desutom.

Want some cheese with that whine, haters!

Om du syftade på att jag klagade med så gjorde jag inte det. Utan påpekade endast vad killen skrev. Aldrig tyckt bc 2 eller bf3 sett dåligt ut. Utan jag uttryckte mig med att jag anser inte att bf3 ser ut som bc2 utan snäppet bättre. Sen är jag dock inte den som är kåt på grafik utan är mer för att det ska vara en underbar känsla. Då jag sett många utvecklare satsat mer på grafik än gameplay. Grafiken får gärna vara hur ful den vill eller hur snygg den vill men ska dom satsa på grafiken måste dom först och främst lägga ner tid på att få ett gameplay att funka någolunda bra så det åtminstone går att spela

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av DragonPuffer:
Skrivet av Ducci:
Skrivet av qun0:
Skrivet av totte1015:

Jag skrev precis varför, för att det ser ut som BC2, jag vill så långt bort som möjligt från den skiten.

Jag får den allmäna känslan ibland att det liknar mycket BC2

Du tycker det ser ut som BC2 pga kartan. Det ser långt ifrån ut som BC2 när man sett hur det ska se ut. Vad du pratar om kan man ju börja undra. Det är endast en kartöversikt och inget annat

Något jag inte förstår i detta hat tåg från PC gamers mot konsol spel och spelare.
Varför gnäller PC gamers om att få spela tv-spel = Bad Company 2 och sen när spelet portats om och de får tillgång till ett spel utvecklat i första hand till konsol då gnäller de för att det inte är ett annat spel i princip, nu görs ju ett bf3 med tanke från skratch att pc scenen ska vara med och spela och anpassat till datan desutom.

Want some cheese with that whine, haters!

Kunde inte sagt det bättre själv! Detta eviga gnäll beror ju till en stor del av avundsjuka (oj nu kommer det komma ännu mer gnäll haha) och till stor det att folk blir insnöade i en ruta och klarar inte av tanken att det finns en annan värld utanför.

Eller så kan man ju öva lite på sin förmåga att sätta sig in i andras perspektiv och situation, där det är ett tag sen det kom ett vettigt battlefield anpassat till PC (BF2) medan det är inte så länge sedan BC2 kom. För min del gör det detsamma, har spenderat ett antal timmar i både BF2 och BC2 till både PC och PS3. Men förstår varför människor inte vill ha nerdummade och konsolanpassade spel till sin PC.

Men vad vet jag, det är väl lättare att endast höja sin egen inställning och åsikt till skyarna.

Glöm inte bort bf4free helt ok pc lir

Medlem

Dom måste ta bort autorep/heal, annars kommer....jag gråta....liten skvätt...

Medlem

Finns det någon info om hur snabbt auto-rep är på fordon? Är det ens rep till full hälsa? Finns många sätt att göra det på som inte skulle förstöra något. Kan ju vara så enkelt som att om ett fordon blir utslagget (inte sprängt) så laddar det långsamt tillbaka lite hälsa så det kan köra igen, men det tar ett tag och går att drastiskt snabba på som engineer. Tror ju knappast det kommer vara "gears of war" stil på fordonens regen där man gömmer sig bakom en vägg o får fullt liv på 3 sekunder.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

men Dice då...

"Är jag en sämre gamer om jag inte vill spela i grupp? Tänk om jag vill ha Team Deathmatch? Om jag vill ha endast infanteri?"
1. JA
2. Joina en server med TD då?
3. Infantry only

dedikerade servers, admins?

nja inte lika säker på detta längre. Vad vi vill ha är ju BF3, dvs uppföljaren till BF2, som tvåan fast bättre, sen kan ni yra om konsollkrig och whiners och en cup of tea men vi som lirat från början tänker inte tro att konsollare fattar vad vi snackar om. Commanderupplägget i BF2 var ju kickass, squadsystemet likaså, inget fel i att vi vill ha en riktigt uppföljare eller hur?

Tillgänglighet och vinstmaximering är inte bra för variationen och för att få nyskapade spel. Gaming kan vara så sjukt bakåtsträvande ibland, som för Hitman liren där man vill göra nästa spel mer tillgängligt för att vissa gick och lämnade tillbaks Bloodmoney för att det var för svårt

Medlem

Men just "Vi vill att alla ska vara med" är dödsstöten för spel... allt blir ett hafsigt streamlinat skit utan djup :/


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Tiden då spelutvecklare tänkte på att göra ett bra spel är förbi. Nu ser dom till att göra nått slaskig kompromiss bara för att så många som möjligt ska köpa skiten.

Medlem

Det råder mycket tvivlan på de kommentarer jag läser på fz om Battlefield 3 kommer väga upp till våran förväntan. Den har iaf levt upp till min förväntan hitills.

Jag hade äran att få prova battlefield 3 på Dreamhack summer. Tre gånger provade jag spelet och spelade totalt 70 min. Under den tiden provade jag mig på alla 4 klasser och experimenterade runt på Parisbanan. Känslan är helt annorlunda emot bfbc2, både när man skjuter och rör sig. Gubbarna dör betydligt fortare än bfbc2 vilket jag gillade och rekylen på vapnerna kändes mindre. Spelkänslan var härlig vilket jag blev väldigt glad för. Utan en bra spelkänsla när man skjuter och springer är det inget bra fps-spel.

Nu var detta alpha jag fick prova så mycket kan fortfarande ändras och kommer ändras till finalersionen. Men detta hindrar inte mig att tro på att Battlefield 3 kommer bli det bästa battlefieldspelet!


signatur

www.bearystyle.com - Battlefield 3 nyheter och media.

Medlem

Failar detta så finns ju Red Orchestra 2 som är PC exklusivt och inte noobifierat som BF3 verkar bli.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av bearystyle:

Det råder mycket tvivlan på de kommentarer jag läser på fz om Battlefield 3 kommer väga upp till våran förväntan. Den har iaf levt upp till min förväntan hitills.

Jag hade äran att få prova battlefield 3 på Dreamhack summer. Tre gånger provade jag spelet och spelade totalt 70 min. Under den tiden provade jag mig på alla 4 klasser och experimenterade runt på Parisbanan. Känslan är helt annorlunda emot bfbc2, både när man skjuter och rör sig. Gubbarna dör betydligt fortare än bfbc2 vilket jag gillade och rekylen på vapnerna kändes mindre. Spelkänslan var härlig vilket jag blev väldigt glad för. Utan en bra spelkänsla när man skjuter och springer är det inget bra fps-spel.

Nu var detta alpha jag fick prova så mycket kan fortfarande ändras och kommer ändras till finalersionen. Men detta hindrar inte mig att tro på att Battlefield 3 kommer bli det bästa battlefieldspelet!

Visst, du har testat en Alpha... Det du inte vet ett dugg om är hur detta eländiga auto-heal kommer funka med fordon t.e.x.? Har du spelat BF2 så vet du att t.ex. commandern var iaf för mig en bra grej i spelet. De drar ner på komplexiteten, inför förenklingar samt att de nu rakt ut säger sanningen! Att det inte finns några rätt eller fel hur man spelar?!?!

Kollar man tex hur det ser ut idag på ex. BFBC2 servrarna så råder det ju rent kaos i mångt och mycket. De premierar ju knappast teamwork. Särskilt inte med det budskap de går ut med i denna "nyheten". Istället skulle de ju trycka hårdare på hur viktigt det är att få folk att samarbeta. De skulle ha utvecklat och slipat på squadfunktionerna.

Det sjuka är att DICE inte ens fattar vad de står och säger. Detta kan bara tolkas som att de har fördummat hela spelet. Att ingenting spelar någon roll längre vad det gäller teamwork. Att det enda viktiga i nuläget är att ALLA ska börja spela BF3 oavsett om man fattar konceptet... Personligen anser jag att alla BFspel har pendlat mellan totalt ospelbart och helt fantastiskt, beroende på om deltagarna samarbetat eller bara kört Rambo.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av Luciphear:

Varför är folk så rädda för förändring? Visst, Bad Company 2 kändes inte som Battlefield 2, för det är inte Battlefield 2, men jag tycker de gjort rätt klart för oss att de samtidigt vet att Battlefield 3 inte är Bad Company. Bara för att kartan och klass-systemet efterliknar Bad Company innebär inte att spelet kommer bli alls likt? Att grafiken efterliknar Bad Company är uppenbart, då det är en uppgraderad version av Frostbite(vilket enligt mig är bra!)

Till de som tjatar om att det inte alls verkar vara som Battlefield 2, nej, det är inte Battlefield 2 eller 2,5. Visst, jag tycker också om BF2 men börjar bli lagom drygt att höra tjat om att folk vill spela BF2, gör det då. Det finns där. Eller är det bara bättre grafik man vill åt?

Själv gillar jag vad jag hör med BF3. Visst, saker lär vara lite annorlunda här och var, kanske mycket annorlunda. Kanske nya game modes på de gamla också, och en single player kampanj, men om man inte gillar det nya, spela inte det nya.

Du kanske har missat att detta spel skulle vara en direkt uppföljare till just BF2?!?! Då kan man man kanske räkna med att de utgår ifrån just BF2 när de gör BF3?

Det är klart att du gillar vad du hitills sett... Du är fömodligen som resterande 99%, helt torsk på flådig grafik?!? Vi som däremot gillar teamwork samt att kunna utnyttja engineers och medic m.m. börjar nu känna att de mer och mer börjar tappa greppet.

När Dice häver ur sig rena idiotgrejor som att man kan spela som man vill, inga fel att köra utan squads m.m då börjar man inse att de skiter i de tidiga intentionerna vad det gäller att skapa ett bra BF spel.

Allvarligt talat så är hela tanken med regenererande hälsa fullständigt absurd. Vad är nästa steg? Flaggor som erövrar sig själva automatiskt i conquest?

Men det kommer ju knappast att finnas någon renegerande hälsa i hardcore mode så jag tror inte vi behöver vara oroliga.

Varför är alla oroliga för att det kommer att bli dåligt bara för att dom vill rikta sig till mer folk med hjälp av TDM och spellägen som bara erbjuder infanteri du kommer ju fortfarande kunna spela conquest 64 spelare och slipper då förmodligen alla spelare som gör matcherna till en tdm match istället eftersom dom nu kan gå någon annanstans.

Medlem
Skrivet av intro18:
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av Luciphear:

Varför är folk så rädda för förändring? Visst, Bad Company 2 kändes inte som Battlefield 2, för det är inte Battlefield 2, men jag tycker de gjort rätt klart för oss att de samtidigt vet att Battlefield 3 inte är Bad Company. Bara för att kartan och klass-systemet efterliknar Bad Company innebär inte att spelet kommer bli alls likt? Att grafiken efterliknar Bad Company är uppenbart, då det är en uppgraderad version av Frostbite(vilket enligt mig är bra!)

Till de som tjatar om att det inte alls verkar vara som Battlefield 2, nej, det är inte Battlefield 2 eller 2,5. Visst, jag tycker också om BF2 men börjar bli lagom drygt att höra tjat om att folk vill spela BF2, gör det då. Det finns där. Eller är det bara bättre grafik man vill åt?

Själv gillar jag vad jag hör med BF3. Visst, saker lär vara lite annorlunda här och var, kanske mycket annorlunda. Kanske nya game modes på de gamla också, och en single player kampanj, men om man inte gillar det nya, spela inte det nya.

Du kanske har missat att detta spel skulle vara en direkt uppföljare till just BF2?!?! Då kan man man kanske räkna med att de utgår ifrån just BF2 när de gör BF3?

Det är klart att du gillar vad du hitills sett... Du är fömodligen som resterande 99%, helt torsk på flådig grafik?!? Vi som däremot gillar teamwork samt att kunna utnyttja engineers och medic m.m. börjar nu känna att de mer och mer börjar tappa greppet.

När Dice häver ur sig rena idiotgrejor som att man kan spela som man vill, inga fel att köra utan squads m.m då börjar man inse att de skiter i de tidiga intentionerna vad det gäller att skapa ett bra BF spel.

Allvarligt talat så är hela tanken med regenererande hälsa fullständigt absurd. Vad är nästa steg? Flaggor som erövrar sig själva automatiskt i conquest?

Men det kommer ju knappast att finnas någon renegerande hälsa i hardcore mode så jag tror inte vi behöver vara oroliga.

Varför är alla oroliga för att det kommer att bli dåligt bara för att dom vill rikta sig till mer folk med hjälp av TDM och spellägen som bara erbjuder infanteri du kommer ju fortfarande kunna spela conquest 64 spelare och slipper då förmodligen alla spelare som gör matcherna till en tdm match istället eftersom dom nu kan gå någon annanstans.

Anledningen till att alla oroar sig är ju just att DICE har ju tydligt visat med varje nytt BFspel att de enbart vill förenkla, fördumma samt att de skiter totalt i vad folk vill ha. När de då går ut med att BF3 ska bli en ren uppföljare till BF2 med fokus på PC och sen häver ur sig rena idiotsaker som att det inte är fel att skita i att köra Squads m.m så är det ju rätt solklart att detta blir ännu ett hafsverk med fokus på animeringar och grafik istället för spelkänsla.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av krad:

Tiden då spelutvecklare tänkte på att göra ett bra spel är förbi. Nu ser dom till att göra nått slaskig kompromiss bara för att så många som möjligt ska köpa skiten.

Exakt!


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av krad:

Tiden då spelutvecklare tänkte på att göra ett bra spel är förbi. Nu ser dom till att göra nått slaskig kompromiss bara för att så många som möjligt ska köpa skiten.

Med ovan i åtanke, tack och lov för indiescenen!

De två största problemen med storspel idag är dels finansiärerna som inte vågar satsa på osäkra kort (läs: nytänkande), och dels att det helt enkelt är för många kockar. Ju fler som ska bidra rent kreativt desto svårare är det för ursprungsidén att ta fäste i den färdiga produkten. Det finns dock undantag, titta t ex på Michel Ancel (Rayman, Beyond Good & Evil).


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

"- Vi säger inte åt dig hur du ska spela vårt spel."

Jo... när ni "capar" maxplayers och inte gör det konfigurerbart outofthebox så säger ni just det!


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Inaktiv
Citat:

Är jag en sämre gamer om jag inte vill spela i grupp? Tänk om jag vill ha Team Deathmatch? Om jag vill ha endast infanteri?

Detta låter intressant imo En av de största anledningarna till att jag inte nöter bc2 är att jag inte orkar med alla fordon och så mycket lagarbete osv hela tiden..

Medlem

Min första känsla av BF3 var att det verkade klockrent. Icke linjärt med stora öppna ytor.
Nu känns det som att det kommer bli en blandning mellan BF2 och BC2, vilket är ett steg i rätt riktning "om man tar bort det som liknar BC2".

Medlem

NEEEEEEEEEEJ!!! Varför så liten karta? BF ska ju stå för stora och öppna ytor!! Wake Island ftw!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

faaaan, va rädd att de skulle bli ett BC2 med 64 spelare :/
känns som om de blir mer o mer troligt för varje grej man läser om bf3

Medlem
Skrivet av Ducci:
Skrivet av qun0:
Skrivet av totte1015:

Jag skrev precis varför, för att det ser ut som BC2, jag vill så långt bort som möjligt från den skiten.

Jag får den allmäna känslan ibland att det liknar mycket BC2

Du tycker det ser ut som BC2 pga kartan. Det ser långt ifrån ut som BC2 när man sett hur det ska se ut. Vad du pratar om kan man ju börja undra. Det är endast en kartöversikt och inget annat

Något jag inte förstår i detta hat tåg från PC gamers mot konsol spel och spelare.
Varför gnäller PC gamers om att få spela tv-spel = Bad Company 2 och sen när spelet portats om och de får tillgång till ett spel utvecklat i första hand till konsol då gnäller de för att det inte är ett annat spel i princip, nu görs ju ett bf3 med tanke från skratch att pc scenen ska vara med och spela och anpassat till datan desutom.

Want some cheese with that whine, haters!

Det kommer ni konsollspelare aldrig förstå. För ni sitter där och spelar på eran adhd-box, där all känsla och all finess försvunnit pga att allt, precis allt ska va så förenklat så att alla snorungar inte ska gnäll på att det är för avancerat.

Medlem
Skrivet av Ducci:

Battlefeild serien är den bästa FPS shooter jag spelat, tycker spel-serien bjuder på allt som önskas av den sorts spel, enda jag kan sakna är map-editor och user made maps.

Ser fram imot BF3 så sjukt mycket

Skrivet av Ducci:

FPS shooter

First person shooter shooter? Lulwut.

Medlem
Skrivet av krad:
Skrivet av Ducci:
Skrivet av qun0:
Skrivet av totte1015:

Jag skrev precis varför, för att det ser ut som BC2, jag vill så långt bort som möjligt från den skiten.

Jag får den allmäna känslan ibland att det liknar mycket BC2

Du tycker det ser ut som BC2 pga kartan. Det ser långt ifrån ut som BC2 när man sett hur det ska se ut. Vad du pratar om kan man ju börja undra. Det är endast en kartöversikt och inget annat

Något jag inte förstår i detta hat tåg från PC gamers mot konsol spel och spelare.
Varför gnäller PC gamers om att få spela tv-spel = Bad Company 2 och sen när spelet portats om och de får tillgång till ett spel utvecklat i första hand till konsol då gnäller de för att det inte är ett annat spel i princip, nu görs ju ett bf3 med tanke från skratch att pc scenen ska vara med och spela och anpassat till datan desutom.

Want some cheese with that whine, haters!

Det kommer ni konsollspelare aldrig förstå. För ni sitter där och spelar på eran adhd-box, där all känsla och all finess försvunnit pga att allt, precis allt ska va så förenklat så att alla snorungar inte ska gnäll på att det är för avancerat.

Om du antyder att JAG spelar på konsol:

Dumme fan, Jag har ALLTID spelat på PC, jag gillar INTE spel som är anpassade till konsol.
det jag antyder är att jag tycker helt enkelt att det påminner om BC2 lite mycket, men... Det kanske visar sig vara positivt när det släpps. Inte fan vet jag, jag bara sa det jag tänkte först när jag såg bilden/filmen.

Om du antydde till någon annan:
Så har jag inget och säga dig

Skägg.
10 Chambers

Krad, Totte, skärpning på attityden.


signatur
Medlem

Uj vad jag längtar tills jag får ladda hem ett exemplar Ganska säker på att jag kommer bli besviken


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Ärfortfarande väldigt tveksam till detta...
Låter alldeles för mycket som CoD/super casual i mina öron, sen slänger de med snygg grafik för att blidga de "hardcore gamers" som tror DirectX 11 = bra spel. Å andra sidan kan man väl inte bli förvånad, Bungie gick samma väg (Halo Reach) vilket sög men ändå...
CoD är kassakon alla vill äga, och Dice är väl mer intresserade av miljoner glada p12 kunder än ewtt par miljoner gnälliga gamers som faktiskt bryr sig om balans och spel?

Ne, den som lever får se men om man tar av de där rosa glasögonen och inte bara låter nostalgi regera när man spelar/recenserar så blir det nog intressant.
Vill gärna veta vilket spel det påminner mest om gameplay-mässigt, CoD, BF, Homefront eller vad? Tycker de verkar ha lånat grovt från Homefront, lite Activision-stil öbver det...

123
Skriv svar