Grumbledock skrev:
Det är nog du som talar i nattmössan, käre PS3-favoriserare. Att spelen i 99% av fallen är snyggare till 360 är självklart, men sen har du även de 10-20% som är märkbart snyggare, där det är stor skillnad, men grafiken är väl inte allt?
PS3-versionen av multiformatsspel dras alltid med längre laddningstider, sämre grafiska effekter, fler buggar och klart sämre gameplay. Vem vill behöva vänta 2-3 månader för att få en upplevelse som är nästan likvärdig den till 360?
Men snälla, du är så jävla dum i huvudet. Kalla mig för favorisera PS3 när du beter dig som en anställd hos Microsoft. Jag ser bara till att förklara hur det verkligen ligger till. Att du sedan börjar rada upp saker som är totalt taget från lyften är helt galet. Ditt argument kommer från 2006 när utvecklarna inte var bekväma med det nya "tänk" som krävdes för att programmera till PS3.
Att du skriver att PS3 dras med sämre gameplay är så korkat skrivet. Det är samma spel på båda plattformar. Du har för fan problem. Vänta 2-3 månader för samma upplevelse? Du kan inte vara seriös. Är du hög?
Grumbledock skrev:
PS3 ligger långt efter när det gäller exklusiva, sett till alla faktorer utom grafik. Visst är det kil med snygg grafik, men på PC får man klart snyggare spel ändå, och snygg grafik kan aldrig hjälpa dåliga spel, även om vissa fans tycks hävda motsatsen. Om jag ska tala om fördelarna med exklsuiva spel till 360 kan jag tala om stora, vidsträckta miljöer helt utan laddningstider, stor variation på både vapen och fordon, möjligheten att ha flygande fordon, en AI som inte enbart är scrpitad utan som "tänker" och anpassar sig. 40 enheter och 20 fordon på skärmen samtidigt, klarar PS3 ens av hälften?
Först drar du in PC som alltid har övertaget för att man alltid kan uppgradera den. Bara detta visar att du är helt ute och cyklar med dina argument.
Sedan skriver du PS3 ligger långt efter när det kommer till de exklusiva spelen. För att sedan fortsätta beskriva saker som är så löjligt uppblåsta. Vad för spel pratar du om egentligen? Är det dina drömmar du pratar om.
Du säger att xbox spelen erbjuder större miljöer? okej så du har glömt bort världens största FPS med 256 spelare vid namn MAG. Det krossar allt i ditt argument.
Men kan fortsätta med God Of War 3 som visar upp helt sjukt stora miljöer där spelnivåer du spelar på är en en titan med individuell AI.
När det gäller AI så har killzone 2 visat en otrolig steg framåt. Blev nyligen utsedd för bästa AI i spel. AI:n i Killzone 2 är oskriptat, det är bara hur de dyker upp på spelområdet som är bestämt. Sedan är det en väldigt verklig AI som sköter resten.
Grumbledock skrev:
Splitscreen för 4 personer på samma konsol, grym story med djup och mycket mer. Självklart måste man offra grafik för att bygga stora spel, med många fordon och intelligent AI, men en gamer prioriterar spelupplevelsen över ett par extra polygoner, iaf en äkta gamer. Ska vi vara ärliga så är Killzone med sin "snygga" grafik bara en glorifierad railshooter, till och med Dead Space på Wii kan klara en likvärdig grafik med de flesta multiformatsspel om de använder lika trånga miljöer/korkad AI/fordonsbrist. Men då grafik i småspel med löjligt dålig Ai är det enda du kan skryta med så frstår jag det, det är genant.
Först, handling betyder väldigt mycket det är jag med om. Men där efter så går det utför vad du skrivit.
Detta är något av det korkade jag någonsin läst. Killzone 2 railshooter? Wii kan klara av samma grafik?...nej sluta.
Nä du kan inte vara seriös. Du måste driva med oss på FZ. Snälla, säga att du driver med oss. Detta är fan inte sant att någon kan skriva något sådan.t
Grumbledock skrev:
Att prissänkning på PS3 och slim-version medfört ökad försäljning är uppenbart, men "slim-effekten2 är i princip borta nu. Konsolen blev varken nämnvärt mindre, snyggare eller billigare. MS kommer som god två, skulle PS3 bli ett reellt hot så sänker de bara priset, de har marginal. Så länge de fortsätter skapa bra spel som erbjuder spel>grafik så lär de leda, för grafik åldras men bra spel är tidlösa.

Släng in att Ms erbjuder Natal till både 360 och PC, att natal erbjuder total frihet jämfört med Wand/Wii, det borde om något öka försäljningen ännu mer (samt exklsuiva spel i storsäljar-titlar som Halo, Gears, Crackdown m.fl. och just ja, FFXIIV-XIV som också kommer till 360

)
I princip borta nu? Tyvärr har du statistik som säger det motsatta. Nice try.
Den blev 33% mindre är betydligt mer än nämnvärt. Med 30% lägre strömförbrukning och bitstream så blev det en bättre version av PS3. Sluta försöka komma på argument.
Halo och gears är storsäljare, crackdown not so much,.
Final Fantasy finns till PS3 med och Final Fantasy versus.