Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Titel Frågvis
Registrerad 2007-10-22
Inlägg 14

Väntar med förväntan.

Titel Proffs
Registrerad 2009-08-27
Inlägg 1 554

ueeck, äcklig bild

Titel Proffs
Registrerad 2009-08-27
Inlägg 1 554

Perre skrev:
Väntar med förväntan.

inte så aktiv här på fz va?:(

Proximately
Titel Proffs
Registrerad 2008-01-19
Inlägg 2 010

Jag ser fram emot ett avtäckande i alla fall. Undrar om det kommer fungera likadant som Mass Effect, där valen i ettan påverkar tvåan... Vill följa efter Morrigan!

uberpwnage2.0
Titel Proffs
Registrerad 2009-08-23
Inlägg 1 965

Skulle vara roligare om det var något nytt. Att dem visar något av ett nytt Dragon age och mass effect är ju grymt men bah...

DegJ
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-07-07
Inlägg 135

linkan18 skrev:
ueeck, äcklig bild

http://www.cad-comic.com/cad/20091012
är allt jag säger

molg
Titel Stammis
Registrerad 2006-11-24
Inlägg 392

DegJ skrev:
linkan18 skrev:
ueeck, äcklig bild

http://www.cad-comic.com/cad/20091012
är allt jag säger

haha!

kebbe
Titel Storröjare
Registrerad 2007-10-29
Inlägg 3 869
Grimley
Titel Stammis
Registrerad 2008-12-01
Inlägg 452

Ge oss Baldur's Gate 3!

Brain
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-16
Inlägg 2 744

Ge oss Dragon Age 2.. BioWare kommer bara kunna förbättra det första spelet.. lite tweak och vi har oss kanske ett mästerverk? Det grafiska behöver garanterat ett uppschwing.

Have a good time!
bapelsin
Titel Proffs
Registrerad 2006-05-05
Inlägg 1 471

Oh can't wait! Hoppas innerligt på att det handlar om DA2.

Element_Five
Titel Veteran
Registrerad 2007-03-06
Inlägg 649

Trevligt trevligt, ser fram emot vad de har att erbjuda.

Skrivbordsgeneralen - ett spelforum för strategi- och krigsspel.
Krigsfilm.se - Ett forum för alla dem som uppskattar krigsfilmer
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-02-06
Inlägg 132

Lite nerdgasm om de helt plötsligt skulle announca Baldur's Gate 3!

WaltX
Titel Rikskändis
Registrerad 2006-12-15
Inlägg 10 200

2'an i "2morrow" säger ju allt. Måste vara Dragon Age 2 som dom menar.

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine
Wartex
Titel Proffs
Registrerad 2007-03-27
Inlägg 1 768

Urk. Dragon Age hade ju för sin tid ful grafik, linjärt gameplay och fattiga dialoger, dålig balansering av spells och klasser (mass paralysis > allt?) och Alistair och Shale var de enda personerna i spelet som inte var helt generic (eller ja, Alistair är ju i princip Carth Onasi, och Shale är HK-47 för de som spelat KoTOR, så helt orginella är de inte) och faktiskt gick att gilla. Voice-actingen skötte de bra dock.

Baldur's Gate 3 eller Neverwinter Nights 3 är vad jag vill ha. :/

Redigerat 2010-07-08 15:24 av Wartex
Propy
Titel Veteran
Registrerad 2007-02-28
Inlägg 1 126

Wartex skrev:
Urk. Dragon Age hade ju för sin tid ful grafik, linjärt gameplay och fattiga dialoger, dålig balansering av spells och klasser (mass paralysis > allt?) och Alistair och Shale var de enda personerna i spelet som inte var helt generic (eller ja, Alistair är ju i princip Carth Onasi, och Shale är HK-47 för de som spelat KoTOR, så helt orginella är de inte) och faktiskt gick att gilla. Voice-actingen skötte de bra dock.

kanske så är karaktärerna lika deras andra karaktärer, men vad spelar det egentligen för roll om det funkar i spelet?

Jag tycker att DA var rikigt bra, "expansionen" var väl ingen höjdare. Men jag ser fram emot nästa del, för spelvärlden och storyn har potential

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
Master_johan
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-09-05
Inlägg 172
Wartex
Titel Proffs
Registrerad 2007-03-27
Inlägg 1 768

Propy skrev:
Wartex skrev:

kanske så är karaktärerna lika deras andra karaktärer, men vad spelar det egentligen för roll om det funkar i spelet?

Jag tycker att DA var rikigt bra, "expansionen" var väl ingen höjdare. Men jag ser fram emot nästa del, för spelvärlden och storyn har potential

För att det inte är lika kul att spela samma spel som man har spelat 2-3 gånger tidigare. För mig får originalitet mer poäng än copy & paste. Dave Snell, skribent på Gamezone.com beskrev det bäst tycker jag:

http://pc.gamezone.com/editorials/item/why_im_bor
ed_with_bioware

EDIT: Läste Key Features nu i Master_Johans länk och såg:

-Determine your rise to power from a destitute refugee to the revered champion of the land.

-Think like a general and fight like a Spartan with dynamic new combat mechanics that put you right in the heart of battle whether you are a mage, rogue, or warrior.

Underdog till världens räddare. Mage, rogue, warrior. Hmm... låter som de har något nytt på gång här!

Aja, trailern får väl försöka övertyga mig annat den 17:e.

Redigerat 2010-07-08 15:44 av Wartex
Redigerat 2010-07-08 15:43 av Wartex
Redigerat 2010-07-08 15:42 av Wartex
Darkst@r
Titel Stammis
Registrerad 2009-12-28
Inlägg 483

yey tagga!

T.Mani
Titel Stammis
Registrerad 2009-09-06
Inlägg 430

Jag gillade inte Dragon Age så mycket. För mycket "osynliga väggar" och för linjär värld enligt min smak för att vara ett RPG. Ser inte fram emot någon tvåa

Wartex skrev:
Urk. Dragon Age hade ju för sin tid ful grafik, linjärt gameplay och fattiga dialoger,

Håller även med här lite.

Wartex skrev:
... och Alistair och Shale var de enda personerna i spelet som inte var helt generic (eller ja, Alistair är ju i princip Carth Onasi, och Shale är HK-47 för de som spelat KoTOR, så helt orginella är de inte) och faktiskt gick att gilla. Voice-actingen skötte de bra dock.

Kan inte yttra mig så mycket om magin i spelet eftersom jag aldrig spelade såpass mycket innan jag gav upp av avsmak..

För övrigt... urk för svengelska.:down:

Redigerat 2010-07-08 16:17 av T.Mani
Titel Stammis
Registrerad 2007-04-26
Inlägg 427

hum kan man spela med sin tidigare karaktär tro eller är det en nystart som gäller.

QRT
Titel Veteran
Registrerad 2005-03-14
Inlägg 1 093

T.Mani skrev:
Jag gillade inte Dragon Age så mycket. För mycket "osynliga väggar" och för linjär värld enligt min smak för att vara ett RPG. Ser inte fram emot någon tvåa

Håller med. Lite mer frihet i stil med BG-serien vore inte helt fel. Visst fanns det "osynliga väggar" där också kanske, men det hade ändå en känsla av en frihet som inte existerade i Dragon Age.

Ser fortfarande fram emot detta dock.:up:

Titel Proffs
Registrerad 2003-08-25
Inlägg 1 460

BG3 el NWN3 från Bioware kommer aldrig att komma. Wizards of the Coast la sig i utveckligen av spelen för mycket för Biowares smak. De var tvugna få storys och quests godkända av WoTC vilket jag gissar blev lite jobbigt i längden.

Älskar dock upplägget på BG spelen där man gick från zon till zon för att låsa upp dem på världskartan. Gissar dock att de inte kommer komma i DA2 :(

Men kommer ändå att köpa DA2 då det kommer för DA var det bästa fantasy rollspelet på år och dar :)

Redigerat 2010-07-08 16:35 av LocSin
AW8
Titel Har för mycket fritid
Registrerad 2008-05-22
Inlägg 928

Niiiiiiiice!!!! :)

Redigerat 2010-07-08 16:41 av AW8
molg
Titel Stammis
Registrerad 2006-11-24
Inlägg 392

:D Awesome!!

Titel Veteran
Registrerad 2007-02-23
Inlägg 840

bara jag som hoppas på mer "coolare" armor vapen etc i storyn, på slutet fick jag modda när jag lira igenom hela för fanns inte så mycket ball utrustning tyckte jag då, absolut inte kläder men även annat var för lite epic ..

Titel Hemmavan
Registrerad 2007-03-04
Inlägg 223

Härligt, blir ett inköp när priset sjunkit till 200kr, köpte ettan för 230 och det var väl värt pengarna. :D

Titel Veteran
Registrerad 2006-05-11
Inlägg 1 191

Tror inte vi får se något BG3 i första taget eftersom Bioware tidigare antytt att de inte gillat alla restriktioner som Wizards tvingar dem att följa när de använder sig av D&D.

Hoppas jag har fel dock!

edit: Ah, LocSin var bra snabbare!

Redigerat 2010-07-08 17:37 av toern
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-11-13
Inlägg 247

Wartex skrev:

Håller med, förutom att jag helst av allt skulle vilja se ett Planescape: Torment 2 :D

Titel Veteran
Registrerad 2006-05-29
Inlägg 686

Proximately skrev:
Jag ser fram emot ett avtäckande i alla fall. Undrar om det kommer fungera likadant som Mass Effect, där valen i ettan påverkar tvåan... Vill följa efter Morrigan!

Då tror jag att du tyvärr hoppas förgäves.
Står följande på gameinformers hemsida: "Dragon Age II is a full-fledged sequel, featuring a new hero,".

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 288 medlemmar online. 13 foruminlägg har postats idag.

FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter