FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
SID 6.7
Titel Veteran
Registrerad 2006-02-07
Inlägg 647

Hmm, det här kan verkligen gå hur som helst.

Skall man vara försiktigt positiv kanske? Det är ju så jobbigt i längden att vara negativ.

Loxus
Titel Stammis
Registrerad 2008-01-08
Inlägg 391

*skriker som en liten flicka av glädje*

Quelor
Titel Stammis
Registrerad 2008-06-30
Inlägg 544

Jag är helpositiv.
Ta det bästa från 2an och 1an (typ allt) och gör de här bra nu!

Mytacism
Titel Stammis
Registrerad 2012-08-03
Inlägg 439

Håller tummarna, ser fram emot detta :)

Herk
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-11-24
Inlägg 290

positiv! den här konsolgenerationen går ut med ett bang

Typhor
Titel Veteran
Registrerad 2011-03-12
Inlägg 881

Personligen så tyckte jag att DA2 var överlägsett Origins ur underhållningssynpunkt och storymässigt. Min enda tanke när jag klarade DA2 var "jag vill ha en trea nu"

men efter finalen på en viss rymdopera så vet jag inte om Bioware går att lita på

magma
Titel Proffs
Registrerad 2006-08-14
Inlägg 1 259

Dice Frostbite II motorn låter intressant. Inget konsolanpassat spel nu, tack. Gör som ni gjorde med första dragon age. Att de läser forum å tänker lyssna på feedback från sina fans låter ju som ett steg i rätt riktning.

Jonlissla
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-08-30
Inlägg 162

Tappade lusten för DA franchisen när tvåan kom ut. Snacka om en besvikelse på alla plan. Förhoppningsvis så blir trean så lik DA: Origins som möjligt.

MadHatter
Titel Frågvis
Registrerad 2012-07-15
Inlägg 46

Förutom att de återanvände lite mkt scenerier var ju Dragon Age 2 bra grejjer, fast om man älskade Dragon Age origins så kan jag förstå att man kanske blev besviken på 2:an för att man ville ha en fortsättning på den spelmekaniken.
Gillade 2an starkt som ett nytt spel i Dragon age världen, gillade verkligen art direction och designen på rustningar etc. Mycket välgjort.
En 3 känns väldigt välkommet! Sugen

Traveller in time
Titel Community-nestor
Registrerad 2008-05-29
Inlägg 5 144

Wow! Något som verkligen gjorde min dag.

I didnt expect that. wait for it...

Ztreek
Titel Proffs
Registrerad 2011-07-20
Inlägg 1 481

Hoppas de har lärt sig av DA:II,

Tar det bästa från DaO å förbättrar det flerfaldigt. så har du 10talets bästa RPG spel..

Foraek
Titel Nykomling
Registrerad 2010-09-12
Inlägg 4

Hoppas de kan göra det bättre än DA2 var. Hatade att fiender spawnade mitt i striderna och kunde dyka upp lite var som helst. Även att de återanvände lite väl mycket grottor och miljöer genom spelets gång. Blev lite uttjatat efter ett tag.

Men de kanske lyckas, vem vet! Bara att hoppas som sagt!

Xzander
Titel Stammis
Registrerad 2011-05-17
Inlägg 358

DA: O tog mig med storm. DA II var mer som en vardaglig vindpust. DA III orsakar förhoppningsvis en orkan.

Loxus
Titel Stammis
Registrerad 2008-01-08
Inlägg 391

Xzander skrev:
DA: O tog mig med storm. DA II var mer som en vardaglig vindpust. DA III orsakar förhoppningsvis en orkan.

DA2 var lugnet före den riktiga stormen? ;D

Falckiee
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-05-30
Inlägg 140

Lite trist bara att man lirade Origins, Awakenings och var lyrisk. Sen testade man DA II och stängde efter en kort spelsession. Man har väl antagligen missat en hel del story. Trist att man ska behöva missa men gör man ett sånt spel när man förväntar sig ett Origins II så att säga, får man ta det. Hoppas DA III blir mer åt Originshållet så man åtminstone kan få fortsätta i DA-världen.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-25
Inlägg 0

Orkade inte ta mig igenom DA2. Det skall nog mycket till om jag skall återgå till den spelserien. Eller Bioware överhuvudtaget faktiskt. Kul för konsollfolket måhända.

Raderad
Raderad
Titel
Registrerad 2013-05-25
Inlägg 0

Ztreek skrev:

Tar det bästa från DaO å förbättrar det flerfaldigt. så har du 10talets bästa RPG spel..

Sorry, men har svårt att tro att de lyckas slå Witcher 2. Som RPG-fan tycker jag att det vore toppen om de gör men de var på väg åt helt fel håll med DA2.

73mpl4R
Titel Kändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 7 853

Låter riktigt lovande.

Ztreek
Titel Proffs
Registrerad 2011-07-20
Inlägg 1 481

North skrev:
Ztreek skrev:

Sorry, men har svårt att tro att de lyckas slå Witcher 2. Som RPG-fan tycker jag att det vore toppen om de gör men de var på väg åt helt fel håll med DA2.

Min åsikt är att DaO är bättre än Witcher 2, men men..

DA:II var ju en katastrof på alla fronter, inte undra på att spelet blev sönderpiratat, jag spelade spelet 2 timmar sedan tröttnade jag..

AW8
AW8
Titel Veteran
Registrerad 2008-05-22
Inlägg 957

Låter inte så dumt.

Newklear
Titel Proffs
Registrerad 2008-07-28
Inlägg 1 235

Inte ett nytt mass effect 3 nu för sjutton... Annars kan det bli hur bra som helst!

marre910
Titel Frågvis
Registrerad 2011-10-03
Inlägg 17

Back to the roots please!

Höglund
Titel Proffs
Registrerad 2007-09-13
Inlägg 1 433

Dragon Age: Origins var (och är!) en riktig fullträff, till skillnad från besvikelsen som är Dragon Age 2. Förhoppningsvis skippar Bioware toppisarna den här gången och knåpar ihop ett fullfjädrat rollspel igen.

Ankh
Titel Storröjare
Registrerad 2002-12-29
Inlägg 4 134

Har inte riktigt kommit in i Dragon Age. Köpte dock 1:an och 2:an för inte så länge sedan och passade då även på att köpa Mass Effekt 1-3. Får se när man kommer till skott med att spela dessa spelen.

Sebastian Lind
Titel Skribent
Registrerad 2008-08-28
Inlägg 3 696

"Gänget som utvecklar och har sig"

FZ:s fackspråk når nya höjder! ;)

Dergo218
Titel Frågvis
Registrerad 2010-09-10
Inlägg 40

Kan de inte bara göra ett NWN aniversary edition eller klå upp Atari så de får göra ett nytt NWN, ett riktigt NWN. Spelar fortfarande NWN... xD

Moppe
Titel Nykomling
Registrerad 2010-04-28
Inlägg 6

Enda problemet jag hade med Dragon Age 2 var att det kallades för Dragon Age 2. Hade det kallats någonting helt annat hade jag tyckt det var OK. Dock efter alla sköna companions i DragonAge: Origins blev jag helt enkelt besviken på 2:an och tror nog nu att jag väntar tills Dragon Age III är på en rea istället för en pre-purchase. Hoppas dock att jag har helt fel och Dragon Age III blir en suverän success, Bioware har dock inte träffat full pott sistone.

Profan55
Titel Frågvis
Registrerad 2010-11-21
Inlägg 28

Jag hoppas innerligt att de lyckas den här gången. Tvåan var en sådan oerhörd besvikelse efter att ha spelat mästerverket Origins.

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 471

Hmm, tja, varför inte, om det nu blir ett riktigt finlir.

Paladia
Titel Stammis
Registrerad 2007-07-19
Inlägg 410

Jag tycker faktiskt combat-systemet i DA2 var bra. Problemet med spelet var att det var så begränsat, och använde samma miljöer gång på gång.

Gör de bara ett spel med en öppen spelvärld utan instängda zoner (laddningstider så fort man går en bit), så tror jag de kommer lyckas.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 136 medlemmar online. 1 foruminlägg har postats idag.

FZ