EA påstås ha kopierat Warhammer-tanks till sitt C&C-spel

Robot
EA påstås ha kopierat Warhammer-tanks till sitt C&C-spel

Minst två av stridsvagnarna i Command & Conquer: Tiberium Alliances sägs vara stulna rakt ur Warhammer 40 000.

#electronic-arts, #command-conquer-tiberium-alliances, #phenomic


Medlem
EA påstås ha kopierat Warhammer-tanks till sitt C&C-spel

Stäm skiten ur EA!

Medlem

Fan va pinsamt för utvecklarna att de behöver sno andras verk.

Medlem

Med tanke på hur hårt games workshop har gått fram förr så lär ju en stämning komma inom kort.

Medlem

haha så patetiskt

Medlem

Detta fick mig att bli en aningen mad faktiskt. Har stooor respekt för warhammer och att kopiera någons mästerverk som detta får mig att bli arg

Medlem

Påstås är ganska fel uttryck. Det är rent av plagiaterat.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Men vafan, gör det mer uppenbart? Haha, snyggt försök dock! eller?
Ska bli intressant att se deras respons.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

EA kör ju verkligen företaget i botten. Fler och fler börjar hata dem. Sedan, vart är Petroglyph? aka gamla Westwood utvecklare. Kan de inte kickstarta något rts i stil med Red Alert 2?

Medlem

Men är dom på riktiga eller? Trodde dom verkligen att dom skulle komma undan med att stjäla från ett sånt stort varumärke? Dom kunde väl lika gärna ha satsat på att ta med Optimus Prime och Pikachu när dom ändå var i farten?

Medlem

Stopp å belägg här nu... är inte hela Starcraft en enda stor kopia av WH 40 000 ursprungligen? Terrans å Space Marines är ju rätt lika om jag inte minns helt galet exempelvis? Allt detta skrikande för att det är EA och inte Blizzard som "lånat"..

Medlem

Visst att man kan göra liknande saker men av bilden åvan är det ju exakt samma placering på i stort sett allt.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

CFW
Medlem
Citat:

Stäm skiten ur EA!

Skulle kanske löna sig med tanke på att de har golden poos over there

Medlem

USA... when in doubt, sue!


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Äsch strunta i det. folk vill ju vi ska skita i Biowares falska marknadsförning så varför ska vi ägna en tanke åt plagiat? durp

Medlem
Citat:

Stopp å belägg här nu... är inte hela Starcraft en enda stor kopia av WH 40 000 ursprungligen? Terrans å Space Marines är ju rätt lika om jag inte minns helt galet exempelvis? Allt detta skrikande för att det är EA och inte Blizzard som "lånat"..

Definitivt en del likheter, men också en hel del likheter med starship troopers

Medlem

Känns som att EA och Games Workshop är ganska bra vänner? Fast även om de får lov att använda modellerna så är det oerhört sunkigt att de inte kan komma på något nytt. Nåväl, C&C serien dog efter Red Alert 2 så för mig får de gärna använda my little pony modeller för tanks.

Medlem

Tänk den dagen de största utvecklarna/utgivarna slutade kopiera varandra, slutade mjölka samma spel i all oändlighet, och återgick till att vidareutveckla gamla spel och introducera nya, unika spel igen?
Som de gjorde innan de blev så stora?
Den gamla goda tiden, då spel inte släpptes varje år, inte ens var 3e, men när de släpptes var de ofta värda väntan

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Stopp å belägg här nu... är inte hela Starcraft en enda stor kopia av WH 40 000 ursprungligen? Terrans å Space Marines är ju rätt lika om jag inte minns helt galet exempelvis? Allt detta skrikande för att det är EA och inte Blizzard som "lånat"..

Jag drar slutsatsen här att du inte tittat på bilderna, annars hade du skrivit något sådant dumt.

Blizzard har "lånat" en hel del, men det gäller mest själva konceptet, alltså "power armour marine"
och massor med andra grejer. Det är ganska stor skillnad på Space marines och Marines i starcraft.
Medans bilderna ovan i princip är Ctrl+C.

Medlem

Haha exakt kopia, stäm svinen.

Inaktiv

Hur många av er som gapar i tråden spelar Spelet i fråga?

Medlem

Ser fanimej identisk ut. Go Go Games Workshop, suuuuue!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Är ju inte exakt, och tror det blir svårt att göra en helt ny tank. Har ju kommit några tusen i spel än sålänge. Lär ju få göra helt löjliga tanks isf. Dock håller jag med om att detta är lite väl snarlikt, speciellt eftersom Warhammer är så otroligt stort och populärt.

Medlem

Games Workshop kommer bli -så- glada nu. För de giriga svinen som styr det nu stämmer gladeligen EA för allt de är värda.
Skulle jag också göra när det är så smärtsamt självklart att det är samma tank.

Medlem

Jaha? Vad är grejen?

För det första är det långt ifrån en exakt kopia och för det andra så är det en ny modell med en ny textur. Har dom patent på alla olika tanks eller?
Visst, de ser lika ut men så vitt jag vet så skulle det inte vara olagligt att skapa någon liknande vara.. Det verkar ju som att man inte ska få ha något likt enligt er.


signatur

Wai

Medlem

"no one will notice , it's just a stupid board-game"

Antar att de tänkte så^^
Hoppas Games Workshop går på hårt (som vanligt)

Medlem

Hur var det nu med kopiering? It's okey when you (EA) are doin the copying?

de har för fan inte ens brytt sig om att ändrat en enda detalj.

http://www.kotaku.com.au/2012/04/has-ea-been-caught-stealing-...

återigen: FUCK EA

Medlem

"Burn the heretic. Kill the mutant. Purge the unclean!" Stäm skiten ur EA!

Medlem

Det är antagligen bara någon 3d-artist på EA-studion som gillar warhammer. Folk som kunde ha stoppat det kanske inte hade så bra koll på hur en tank från warhammer ser ut. Det är ju inte EA's fel i sig

Men det är dock jävligt fail

Medlem
Skrivet av Godnoken:

Jaha? Vad är grejen?

För det första är det långt ifrån en exakt kopia och för det andra så är det en ny modell med en ny textur. Har dom patent på alla olika tanks eller?
Visst, de ser lika ut men så vitt jag vet så skulle det inte vara olagligt att skapa någon liknande vara.. Det verkar ju som att man inte ska få ha något likt enligt er.

Eh det är nästan en exakt kopia av en baneblade och orc tanken som de snott är en identisk kopia. Såklart du kan ha patent på en design av en tank, är du på riktigt eller? Du tror inte att det finns patent på t ex chassiet på leoparden? Du har ett väldigt barnsligt perspektiv när du uttrycker det sådär.

Ska bli intressant att se dock, Workshop lär ej låta detta gå obemärkt.

12
Skriv svar