Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Titel Intresserad
Registrerad 2005-11-25
Inlägg 84

Va fan, våren 2011? Jag som hade gissat på att det skulle komma nu i höst.

Titel Storröjare
Registrerad 2003-12-07
Inlägg 3 206

Efter de gameplay filmer jag sett så trodde jag att det släpptes 2005. :/

Oneone
Titel Proffs
Registrerad 2006-09-07
Inlägg 1 617
Mesmerize
Titel Stammis
Registrerad 2009-02-23
Inlägg 486

Tippade med på hösten :/

Titel Hemmavan
Registrerad 2009-08-18
Inlägg 248

Sipmo skrev:
Efter de gameplay filmer jag sett så trodde jag att det släpptes 2005. :/

Det är väl för att de ska kunna vara konkurrenskraftiga. Sen tycker jag allt det duger alldeles utmärkt. Det viktiga är att det blir ett bra spel.

Titel Hemmavan
Registrerad 2007-12-08
Inlägg 284

tycker man inte ska kolla på hårt på grafiken när det gäller mmo. dom mesta försöker ju göra som wow, dålig grafik men då får också alla vara med.
skulle aldrig tänka mig att wow i aion grafik skulle få 12miljoner spelare

Wilfer88
Titel Galen kyckling
Registrerad 2004-11-15
Inlägg 1 185

Låter som vettigt TOR-datum. Bra med vidare utvecklingstid. The game must be perfect.

Segas
Titel Veteran
Registrerad 2006-09-12
Inlägg 951

EA släpper stort MMO? De kommer väl stänga ner servrarna efter ett år eller två - som med alla andra skitprodukter man råkat köpa av EA och sen inte kan använda.

Titel Proffs
Registrerad 2007-04-13
Inlägg 1 777

Trodde att det var planerat till hösten i år!
Men, men...

Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0

Segas skrev:
EA släpper stort MMO? De kommer väl stänga ner servrarna efter ett år eller två - som med alla andra skitprodukter man råkat köpa av EA och sen inte kan använda.

Eller så släpper de ett exp. set varje 2 veckor som med sims.

Phobo
Titel Proffs
Registrerad 2004-03-17
Inlägg 1 916

Härligt! Jag tippade 2012 så det här är ju en trevlig överraskning.

Titel Proffs
Registrerad 2006-09-25
Inlägg 1 276

Segas skrev:

Nerstängda multplayer servrar som du aldrig lirade på stoppar dig inte från att fortsätta lira singleplayer.

Segas
Titel Veteran
Registrerad 2006-09-12
Inlägg 951

Mikzarn skrev:
Segas skrev:

Nerstängda multplayer servrar som du aldrig lirade på stoppar dig inte från att fortsätta lira singleplayer.

Faktum kvarstår kanske att jag köpte spelet för sitt onlineläge? Tänk innan du skriver...

Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0

Ett singleplayer mmo funkar liksom inte.

n3ro
Titel Frågvis
Registrerad 2008-10-17
Inlägg 16

Segas skrev:

För det första är det inte EA som ligger bakom spelet utan BioWare. EA står för marknadsföringen i princip och har köpt rättigheterna för spelet. BioWare samarbetar med EA förmodligen för att spelet ska nå ut till en bred publik. Det finns säkert flera andra faktorer som har lett till ett samarbete.

Du kanske har glömt att BioWare ligger bakom succér som Mass Effect, Dragon Age : Origins samt Baldur's Gate.

Detta spel har varit i utveckling i några år nu - att jämföra det med The Sims och Need for Speed är ett väldigt naivt tankesätt.

Spelet kommer bli en succé - mark my words.

;)

Titel Intresserad
Registrerad 2007-07-09
Inlägg 76

Ludolf skrev:
tycker man inte ska kolla på hårt på grafiken när det gäller mmo. dom mesta försöker ju göra som wow, dålig grafik men då får också alla vara med.

Nu är det så att Aion har mer än 12 miljoner spelare så ja jag tror säkert att Aion grafiken hadde gått bra också skall du se.

SID 6.7
Titel Stammis
Registrerad 2006-02-07
Inlägg 381

Odin skrev:
Ludolf skrev:

Nu är det så att Aion har mer än 12 miljoner spelare

Kan du på något sätt bevisa detta ganska fantastiska påstående?

Phobos
Titel Hemmavan
Registrerad 2007-06-04
Inlägg 259

"För det första är det inte EA som ligger bakom spelet utan BioWare. EA står för marknadsföringen i princip och har köpt rättigheterna för spelet."

Ja då är det väl EA's spel och inte BioWare's.
Om jag köper en kotte av dig så är det MIN kotte, skit samma vem som hittat den. :P

Titel Storröjare
Registrerad 2008-02-23
Inlägg 3 550

Odin skrev:
Ludolf skrev:

Nu är det så att Aion har mer än 12 miljoner spelare så ja jag tror säkert att Aion grafiken hadde gått bra också skall du se.

Vi pratar om EU/US här inte Asien.

uberpwnage2.0
Titel Proffs
Registrerad 2009-08-23
Inlägg 2 249

"Nu är det så att Aion har mer än 12 miljoner spelare så ja jag tror säkert att Aion grafiken hadde gått bra också skall du se."

12 miljoner?

Jo Tjena ;D

Titel Frågvis
Registrerad 2008-01-07
Inlägg 27

n3ro skrev:

För det första är det inte EA som ligger bakom spelet utan BioWare. EA står för marknadsföringen i princip och har köpt rättigheterna för spelet. BioWare samarbetar med EA förmodligen för att spelet ska nå ut till en bred publik. Det finns säkert flera andra faktorer som har lett till ett samarbete.

BioWare "samarbetar" med EA av den enkla anledning att EA köpe upp BioWare oktober 2007, som sedan dess kombinerat BioWare och Mythic.

Så vitt jag vet är det dessutom fortfarande Lucasarts, inte EA, som bossar och är utgivare till The Old Republic. BioWare startade sitt samarbete med Lucasarts redan tidigare 2007, alltså innan uppköpet, och fick tillåtelse att använda sig av Star Wars licensen. Lucasarts har ju trots allt ensamrätt på den när det gäller Star Wars i spelsammanhang. Det har herr Lucas själv bestämt.

Ladestam
Titel Proffs
Registrerad 2009-05-01
Inlägg 1 338

Ziros skrev:
n3ro skrev:

BioWare "samarbetar" med EA av den enkla anledning att EA köpe upp BioWare oktober 2007, som sedan dess kombinerat BioWare och Mythic.

Så vitt jag vet är det dessutom fortfarande Lucasarts, inte EA, som bossar och är utgivare till The Old Republic. BioWare startade sitt samarbete med Lucasarts redan tidigare 2007, alltså innan uppköpet, och fick tillåtelse att använda sig av Star Wars licensen. Lucasarts har ju trots allt ensamrätt på den när det gäller Star Wars i spelsammanhang. Det har herr Lucas själv bestämt.

Så sant, så vitt jag vet så har Lucasarts ensamrätt som utgivare till alla Star Wars spel, och trots att Bioware ägs av EA tvivlar jag starkt på att Lucasarts låter EA släppa spelet för sin räkning.
De kommer nog hålla hårt i sin Star Wars licens.

Tror nog att det är ett annat mmo som EA pratar om :/

Hawoket
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-10-14
Inlägg 238

tror att Star Wars: The Old Republic kan faktist ha en chans att slå World of warcraft

Titel Kändis
Registrerad 2005-10-26
Inlägg 6 093

Segas skrev:

Varför är det så många som inte kan skilja på utvecklare och utgivare?

TOR borde förresten komma nån gång under 2010. Men bättre att det kommer lite sent än för tidigt.

Titel Frågvis
Registrerad 2009-02-10
Inlägg 11

Öh ok. då jag läste (minns inte vilken intejuv) så var det någon från BioWare som sa de "inte skall ha ett spel under uveckling under nästa E3" men detta återstår att se. :) de får komma när det komma väntar tills det kommer :D

Combi
Titel Veteran
Registrerad 2006-10-08
Inlägg 1 166

Bekräftat att det är SW:TOR,

http://swtor.com/community/showthread.php?t=109426

"While we have not announced a specific date, we can confirm that we are targeting a spring 2011 release for Star Wars™: The Old Republic™. "

Titel Proffs
Registrerad 2007-04-14
Inlägg 1 758

EA, MMO?

Nej tack.

bondmaster
Titel Proffs
Registrerad 2005-08-31
Inlägg 1 450

köpa ett onlinespel från ea = bortkastade pengar då deras online servrar stängs efter 1-2 år

först var det earth and beyond i 2 år som stängdes för sims online i 1 år som stängdes

Titel Stammis
Registrerad 2006-11-05
Inlägg 396

Battlefield 3 !!!!!!!!!!!!!!!

Raderad
Titel
Registrerad 2012-05-27
Inlägg 0

FZ skrev:
The Old Republic utvecklas av BioWare och förväntningarna ligger på sina håll så högt att det antas kunna konkurrera med självaste World of Warcraft.

HAHA det där har man varit med om ett par ggr nu.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 311 medlemmar online. 11 foruminlägg har postats idag.

FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter