Earthscum skrev:
Kommer detta bli standard så kommer jag bojkotta alla EA spel (Vilket jag redan gör för det mesta, Dead Space var bra) eller pirata alla EA spel i ren protest.
Att pirata är inte att protestera, det är snarast att bevisa att EA gör rätt. Då många är så ohederliga att de stjäl sig en kopia online, njuter av spelet, och sen inte betalar så förstår jag att EA m.fl. gör såhär.Du betalar lika mycket för "hela spelet" men du måste betala för spelet, du kan inte tanka hem spelet gratis längre (snyft, snyft) och de "elaka spelutvecklarna" får mer pengar till att göra fler spel du gillar.
Gör du en "pirat" så får du spela hela första delen (som ett långt demo) men vill du ha fulla spelet (all DLC) så ,måste du betala. Köper du spelet kan du välja att vara nöjd med det, eller förlänga din upplevelse med mer DLC. Då du ändå köpt spelet till ett lägre pris så borde du ha råd med 1-2 fullprisexpansioner uatn att ha gjort någon förlust.
Tycker för övrigt det är helt rätt av EA. Föärre spel/expansioner släpps till PC då piratverksamheten är ett problem, samma problem har även nått konsolerna. IStället för att helt börja dissa de hederliga PC-kunderna (m.fl) så väljer EA att satsa på ett system som direkt minskar piratkopieringen, men samtidigt inte gör något sämre för kunderna.
Tvärt om blir spelen billigare, och du får mer spel för pengarna, till de titlar du gillar. I dagsläget ger EA dig ett spel för fullpris, släpper sedan andra halvan som DLC (AC2) ibland, och det är ju långt värre, eller hur?