FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Ankh
Titel Storröjare
Registrerad 2002-12-29
Inlägg 4 163

Värt vart enda krona.

Itchy1
Titel Hemmavan
Registrerad 2008-11-10
Inlägg 171

Fan jag som har köpt skyrim precis

73mpl4R
Titel Kändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 7 936

Hm, har bara spelat Morrowind. Är det värt att lägga ner sin tid och själ i de andra spelen?

Grimley
Titel Stammis
Registrerad 2008-12-01
Inlägg 424

Som Ankh skrev, värt varenda krona. Samt eftersom spelen är så moddbara så lär du lira väldigt länge 73mpl4R.

Lazaroth
Titel Hemmavan
Registrerad 2006-10-01
Inlägg 132

73mpl4R skrev:
Hm, har bara spelat Morrowind. Är det värt att lägga ner sin tid och själ i de andra spelen?

Beror på vad du gillade med Morrowind.
Oblivion och Skyrim är mer mainstream, med allt vad det innebär, och gillar du att spelserien tagit den riktningen så kommer du gilla de nyare spelen.

Calez
Titel Frågvis
Registrerad 2011-03-11
Inlägg 41

Har en speldator. Men får jag nån glädje av Morrowind? Har spelat Oblivion och Skyrim på PS3, blir det som att gå flera steg tillbaka?

73mpl4R
Titel Kändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 7 936

Grimley skrev:
Som Ankh skrev, värt varenda krona. Samt eftersom spelen är så moddbara så lär du lira väldigt länge 73mpl4R.

Ja, moddarna verkar vara väldigt trevliga.

Lazaroth skrev:
73mpl4R skrev:

Beror på vad du gillade med Morrowind.
Oblivion och Skyrim är mer mainstream, med allt vad det innebär, och gillar du att spelserien tagit den riktningen så kommer du gilla de nyare spelen.

Jag gillade den öppna världen, känslan av att kunna ströva omkring fritt, men även ha tillgång till en bra story. Grafiken och ljudet var toppklass på den tiden också. Nästan allt detta får jag numera av MMORPG, men jag antar att jag är ute efter en mer skräddarsydd upplevelse.

Raleishi
Titel Intresserad
Registrerad 2011-11-17
Inlägg 50

Men men Daggerfall då :P

Wocizon
Titel Frågvis
Registrerad 2002-10-07
Inlägg 16

Om man köper dvd-versionen av Skyrim på Dustin (för 149 kr), får man med någon nyckel så man kan registrera det på Steam också?

Heya
Titel Veteran
Registrerad 2006-04-02
Inlägg 621

Wocizon skrev:
Om man köper dvd-versionen av Skyrim på Dustin (för 149 kr), får man med någon nyckel så man kan registrera det på Steam också?

Japp, det är ett SteamWorks-spel så det kräver Steam för att fungera som det ska.

morfin91
Titel Stammis
Registrerad 2008-11-24
Inlägg 551

73mpl4R skrev:

anser att dom förätrar några saker vid varje nytt spel men tar bort andra bra saker från det tidigare.
oblivion:
+ grafik , combaten , full voice (även om folk tycker den är dålig anser jag den är bätre en ingen alls) , naturlig mana/hp reg
- ingen medium armor, alla blade är nu en blade skill, kastvapen fins ej, mindre equip parts, enchatment & unarmored skillsen försviner och lite sådana saker
skyrim är i samma typ av förbätringar och försämringar (är dock inte så säker på om skyrim har bättre combat en oblivion (både modat och omodat))

Mindrax
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-07-30
Inlägg 228

Kommer köpa Skyrim då jag redan har de andra mästerverken :)
Sen är samlingen nästan komplett med Arena, Daggerfall, Morrowind, Oblivion och Skyrim.
Sen fattas bara spin-offsen Battlespire och Redguard.
Fantastisk spel-serie :)

SID 6.7
Titel Veteran
Registrerad 2006-02-07
Inlägg 668

Mindrax skrev:
Sen är samlingen nästan komplett med Arena, Daggerfall, Morrowind, Oblivion och Skyrim.

Glöm inte Stormhold, Dawnstar och Shadowkey. Jag köpte en N-Gage bara för att spela Shadowkey på, har aldrig ringt med den.

Sedan är samlingen komplett.

Mindrax
Titel Hemmavan
Registrerad 2009-07-30
Inlägg 228

SID 6.7 skrev:
Mindrax skrev:

Glöm inte Stormhold, Dawnstar och Shadowkey. Jag köpte en N-Gage bara för att spela Shadowkey på, har aldrig ringt med den.

Sedan är samlingen komplett.

Jo, men de titlarna var ju enbart för mobiltelefoner med javastöd och NGage när det begav sig en gång i tiden :)
Men om man skall vara petig så har du rätt :)

Jozo
Titel Storröjare
Registrerad 2006-06-11
Inlägg 3 964

Det blev ett köp av Morrowind och Dawnguard =)

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 185 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.

FZ