Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Titel Veteran
Registrerad 2006-05-21
Inlägg 1 092

Det är inget FFVII... men det låter å andra sidan bättre än FFXII. Knappast köp dock.

EDIT: Soundtracket alltså. Spelet är ett givet köp.

Javas
Titel Rikskändis
Registrerad 2007-08-02
Inlägg 9 551

Verkligen inte min favoritdel när det gäller musiken :P

Titel Storröjare
Registrerad 2008-02-23
Inlägg 3 550

Föredrar musiken i FFVII där snackar vi klassiskt soundtrack.

Titel Proffs
Registrerad 2003-01-27
Inlägg 2 143

Hardboiled15 skrev:

När jag spelade FFVII för första gången så blev jag otroligt besviken på soundtracket, tyckte FFVI lät så mycket bättre (och det gör jag fortfarande).

Titel Proffs
Registrerad 2005-03-09
Inlägg 1 272

Kazutoyo skrev:
Hardboiled15 skrev:

När jag spelade FFVII för första gången så blev jag otroligt besviken på soundtracket, tyckte FFVI lät så mycket bättre (och det gör jag fortfarande).

Jag har FF5-6 till mitt PS1, och även en soundtrack-skiva där. Det är fruktansvärt bra musik :)

Titel Veteran
Registrerad 2004-05-11
Inlägg 608

Av det jag läst från personer som testat den japanska versionen ska FFXIII tydligen vara väldigt linjär.

(Stora delar SankakuComplex är väldigt NSFW)
http://www.sankakucomplex.com/2009/12/18/final-fa
ntasy-xiii-as-linear-as-a-piece-of-string/

http://www.sankakucomplex.com/2009/12/20/why-fina
l-fantasy-xiii-is-a-bad-game/

http://www.sankakucomplex.com/2009/12/24/fans-dis
gusted-by-final-fantasy-xiii/

Famitsu gav inte heller full pott just på grund av det.

Titel Proffs
Registrerad 2003-01-27
Inlägg 2 143

Uzza skrev:
Av det jag läst från personer som testat den japanska versionen ska FFXIII tydligen vara väldigt linjär.

Jupp, läste det på kotaku för någon vecka sedan också. Fick mig att tappa intresset ganska rejält i spelet då jag gillade inte FFX alls på grund av det och tyckte FFXII var ett mycket bättre spel. Men FFXIII verkar ha mycket gemensamt med FFX och då får det bli något jag köper som budget om några år.

Titel Veteran
Registrerad 2006-05-16
Inlägg 1 139

Blir ju tyvärr så när man tar bort den klassiska world mappen. Gud vad jag älskade tales of vesperia just för att det var ett JRPG som inte var lika kort och linjärt som de tidigare spel till 360 och för att det hade en jävligt bra world map.

sgt_lol
Titel Veteran
Registrerad 2007-02-07
Inlägg 672

Hörs att det är final fantasy iaf och det är vackert<3

Titel Hemmavan
Registrerad 2006-05-05
Inlägg 203

Det får vara hur dåligt som helst, jag kommer skaffa detta =)

Titel Stammis
Registrerad 2008-06-06
Inlägg 424

Det trista med dagens pompösa orkestrering av spelmusiken är att den känns så identitetslös. Förr var det melodier man kom ihåg , nu blir det bara ett bakgrundsbrus.

Proximately
Titel Proffs
Registrerad 2008-01-19
Inlägg 2 066

Är jag ensam om detta eller är det någon annan som tycker att stridsmusiken är grymt bra? Jag älskar den mer än FFVI, FFVII, FFVIII och FFX O_o... Och nej, jag orkar inte ens nämna tolvan.

Titel Proffs
Registrerad 2005-06-22
Inlägg 1 429

Måste dom göra så att killarna beter sig och ser så feminina ut i varje nytt Final Fantasy-spel? Och tjejerna ännu mer fjolliga än killarna(som om det ens vore möjligt). Dom lite äldre FF-spelen gillade jag karaktärerna i.

Titel Veteran
Registrerad 2006-05-21
Inlägg 1 092

Proximately skrev:
Är jag ensam om detta eller är det någon annan som tycker att stridsmusiken är grymt bra? Jag älskar den mer än FFVI, FFVII, FFVIII och FFX O_o... Och nej, jag orkar inte ens nämna tolvan.

Inte bättre än FFVII imo. Stridsmusiken i 7:an är svårslagen. Men kanske en andra plats iaf!

bjosarn
Titel Rikskändis
Registrerad 2006-11-20
Inlägg 10 034

Tycker det sätter FF-stämningen, helt klart.

Titel Proffs
Registrerad 2004-03-27
Inlägg 1 730

TMO_KOTOR skrev:
Det trista med dagens pompösa orkestrering av spelmusiken är att den känns så identitetslös. Förr var det melodier man kom ihåg , nu blir det bara ett bakgrundsbrus.

Exakt det jag tycker. Jag älskar Nobuos sätt att skapa melodier som man än idag kan minnas. Det har tyvärr gått förlorat i senare titlar, både på grund utav att han slutade göra musiken och för att man nu har lite mer orkestermusik. Aja, musiken lät i alla fall bättre än den gör i många andra JRPGn.

Själv så tycker jag att 6, 7 och 9 har bäst musik i FF serien. :)

Titel Veteran
Registrerad 2006-05-21
Inlägg 1 092

Zerpent skrev:
TMO_KOTOR skrev:

Exakt det jag tycker. Jag älskar Nobuos sätt att skapa melodier som man än idag kan minnas. Det har tyvärr gått förlorat i senare titlar, både på grund utav att han slutade göra musiken och för att man nu har lite mer orkestermusik. Aja, musiken lät i alla fall bättre än den gör i många andra JRPGn.

Själv så tycker jag att 6, 7 och 9 har bäst musik i FF serien. :)

:up:

Titel Proffs
Registrerad 2007-08-17
Inlägg 1 496

Ehr, ja tack!

Titel Hemmavan
Registrerad 2008-06-08
Inlägg 272

finns bara ett ord från mig. Underbart..

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 463 medlemmar online. 12 foruminlägg har postats idag.

FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter