Wartex skrev:
magma skrev:
Crysis är inte vad det än gång har varit. Mobiliteten i det första spelet går inte ens att jämföra med i 2:an. Antar att 3:an utvecklas i första hand till konsoler, precis som 2:an.
Vad pratar du om, människa? I crysis 1 kunde du lägga dig ner. Väldigt mobilt. I crysis 2 kan du glide:a, dra dig upp för kanter, göra dropattacks, och du slipper stänga av speed mode för att göra höga hopp.
Crysis 1 och 2 är olika spel, inget snack om saken. Jag gillar nog ettan mer än tvåan om jag skulle behöva välja pga modbarheten och bättre multiplayer, även om tvåan var bättre gameplay-mässigt. Är bara så trött på att folk spyr galla över Crysis 2 trots att det är ett helt okej spel.
Tycker det var ett helt ok spel. Vart har jag skrivit att jag inte gillar det?
Menar att jag föredrar kontrollerna och muskänslan i crysis I jämfört med II:an. Tycker II:an hade sina fördelar, men att de gärna hade fått behålla alternativet att få använda det äldre systemet. De tar bort speed, men integrerar det i power mode. Varför inte istället ha kvar speed, men samtidigt ha det i power mode? Istället tog crytek bort denna möjlighet och det är antagligen för att konsolspelarna ska kunna spela det också. Har läst om att crysis är på väg till konsol, undrar hur de har konfigurerat kontrollerna för denna utgåva.
Kan hålla med dig om möjligheten till att modifieringar, gör crysis I till en klar vinnare för spelets hållbarhet och utveckling.
Gillade inte detta i 2:an:
1) Ingen möjlighet att spara när man vill, vilket gör att man måste klara sig från punkt A till punkt B på en och samma runda. Detta anser vissa är mer utmanande. Själv tycker jag detta är oerhört irriterande. Detta är nästan lika irriterande som i Daikatana där man måste leta efter gems för att kunna få spara. Hittar man inte dessa så måste man klara en hel bana utan att dö en gång för att inte riskera att få börja om från början.
2) Mer linjärt och story var inte alls lika vass som i första.
3) Kontrollerna känns inte lika bra som i första.
Gillade detta i 2:an
1) Bättre optimerad grafikmotor.
2) Fler funktioner i nano-dräkten.
3) Annan miljö än djungel, även om jag gärna hade sett mer variation i banorna.
4) Utmanande fiender.